1e Wedstrijd met Nosha, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_xDyan

1e Wedstrijd met Nosha, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 14:20

Heyy bokkers,

Hebben jullie tips voor mij? Graag opbouwende tips! Geen slecht commentaar! (gwn commentaar mag wel, maar niet dat het superslecht is enzo)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: 1e Wedstrijd met Nosha, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:31

Op zich ziet het er goed uit hoor. Ik denk alleen dat er wat spanning van jou af komt, klopt dat? Daardoor oogt je paard ook wat gespannen en is niet helemaal nageeflijk. Probeer je handen niet vast te zetten maar luchtig te blijven in je armen, schouders en bovenlijf. Blijf daar goed aan denken tijdens je rijden. Verder, goed op je kont blijven zitten, doordat je nu wat gespannen bent kruip je voorover.
Probeer tijdens het rijden bewust te zijn van je spanning, let goed op je ademhaling, blijf goed ademen. Als je spanning voelt, ga dan even stappen, gooi de teugels even los en draai even met je schouders en hoofd. Even weer ontspannen.
Ik denk dat als je zelf gaat ontspannen, dat het er al heel anders uit gaat zien, succes!

Je topic staat trouwens verkeerd.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 15:35

Klopt! alles wat jij zegt, zegt mijn instructrice, zie ik zelf op de foto en was het jury commentaar. Maar jij geeft hele fijne tips, als ik spanning voel zal ik proberen om te gaan stappen en dan ontspannen. Bedankt! ;)

Waar had het moeten staan dan? :S Ik dacht dat het wel goed stond :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:37

Bij Horses at work moet je zelf aangeven wat je niveau is, wat voor paard je hebt en wat je eigen verbeterpunten zijn. Bij Rijden in the picture hoeft dat niet. :)

Dus als je het nog kunt aanpassen, zet even een paardenpaspoortje neer, je niveau en wat jij je verbeterpunten vind :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:49

Maar 1 tip:

Relax, girl....... losjes zitten, lijf los, schouders los, benen lekker af laten hangen en mee swingen met je paard. Rijdt een stuk makkelijker :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:11

Moderatoropmerking:
Even een slotje, omdat het topic niet voldoet aan de regels van HAW .