Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
midgie schreef:Hoe stap je op, via een opstap is wel aan te raden, is het zadel wel goed passend??
Als je zit ga dan niet gelijk wegstappen maar stap weer af en zet haar terug in de wei en herhaal dat een aantal keer , neem de tijd en heb geduld.
Miss ook eens via een opstap zonder zadel proberen .
AlphaDaemon schreef:Hoi,
Ik heb eens bij Rick Gore gezien dat hij sowieso eerst als hij naast het paard staat hem soort van een duwtje geeft. Zodat hij vierkant gaat staan. Dat zou je eens uit kunnen proberen. Daarnaast laat hij zijn paarden ook altijd eerst flexen (dus met de neus je teen bijna aanraken =P, natuurlijk moet je dat opbouwen en ik zou ook aan de hand beginnen). Trek dan niet aan de teugels om hem te dwingen maar die dit meer met kneepjes, zodat hij denkt: He, volgens mij moet ik daarheen met mijn neus.
Je kan ook het paard zich ongemakkelijk laten voelen wanneer hij beweegt. Dit bedoel ik niet alsin slaan. Maar je moet het zo zien: Jij bent de baas en jij bent de baas over waar hij zijn voeten neerzet. als hij dus ineens naar voren gaat, laat hem dan naar achteren lopen (paarden houden niet van naar achteren lopen). Als jij gelijk los laat als hij begint te wandelen, krijgt hij zijn zin en vererger je het probleem.
Ik zou veel dingen eerst aan de hand oefenen, zoals het flexen, maar hem ook makkelijker maken in het naar achteren lopen. Je zou ook eens zonder zadel enzo op gewoon eens naast hem kunnen gaan staan op een opstapje en een beetje druk creeeren met je handen. Steeds meer gewicht erop, ga een beetje hangen. Dit kan je met een halstertje om doen, als hij weg loopt kan jij hem dan terug laten stappen (achteruit) met druk op de neus en niet in de mond.
Heel verhaal, ik hoop dat iets werkt. Veel succes!