YES ! ze is goedgekeurd ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JLD

YES ! ze is goedgekeurd ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 12:57

Hallo,

Gisteren is ze, GOEDGEKEURD :D
Kan niet wachten tot ze bij ons staat.
Ben onwijs blij!
Nu Leek het mij wel leuk het filmpje van de eerste keer dat ik haar reed te plaatsen.
Ze word momenteel op M/Z Niv getraind wisseltje zijn ze mee bezig!
Wij gaan samen het L1 starten, ze is een onwijs leuk paard in mij ogen en kan niet wachten tot ik met haar mag starten.

Ze is 11 jaar oud, en 168 groot van gribaldi.
tot nu toe is het moeilijk te zeggen waar ik tegen aan loop. gezien ik er maar een paar x proef op gereden heb.
verbeterpunt is zeer zeker aan mijn harde hand werken.
en meer ontspanning in mijn lichaam brengen..

En bij unia, proberen haar neusje meer eruit te rijden.
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Coby op 29-06-12 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: openingspost aangepast

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:14

Ik vind het een leuk paard, maar oef wat ziet die hand er nog streng uit. Heb je haar ook op een normale trens gereden?

Veel plezier en succes samen.

JLD

Re: YES ! ze is goedgekeurd ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 13:16

Ja ik ben erg sterk in mijn hand, moet leren ontspannen. maar dat komt ook door mijn angst nog ....
Een heel goed punt ! daar ga ik ook hard aan werken.
Ja heb ik.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:17

als je haar nog net even wat meer halsvrijheid geeft, neusje iets naar voren ben je binnen een paar wedstrijden de L1 En L2 door ;-), erg leuk dier! Mooie rijbaan daar ook trouwens

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 14:42

Erg leuk paard,
zonde dat je erg streng met je hand bent en constant te stang op het strakts hebt staan.
Lekker met trensje door, en goed aan werken om geheel te kunnen ontspannen (nu is de eerste keer, of eerste keren, natuurlijk ook wel spannend. had het van de verkopers dan ook verstandiger gevonden om gewoon trensje erin te doen, maar goed).
Ontzettend leuk paard die er heel leuk bij loopt, en jullie zijn een leuke combinatie.

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 14:47

De stang heb ik juist helemaal niet strak in de hand gehad?
Het was wel een hele kleine stang moet ik zeggen, maar heb bewust op trens gereden zoveel mogelijk.
Ja had ik ook de eerst keer, ik dacht ja goed ze hebben hem nu al in, ik rijd maar.

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:25

Lekker kilometers gaan maken, zoals je al zegt, op een trensje.
Aan elkaar wennen en genieten!! Volgens mij zit ze erg lekker.
Als jullie meer aan elkaar gaan wennen kan je zelf ook meer ontspannen.

Ben benieuwd naar foto's over 2 maanden, dan zal het vast al een veel meer ontspannen beeld zijn!

Diana_v_l

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 15:30

Wat een mooi paardje met fijne ontspannen en tactmatige gangen! daar kun je ver mee komen.
Je rijdt hem op het filmpje inderdaad wel iets te diep, maar dat was ook de eerste keer dus dat komt vast met oefenen en les helemaal goed.

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 16:03

Ja, ga keihard mijn best doen, en probeer mijn 'hand' in de hand te houden haha.
Dat probleem stoort mijzelf namelijk ook heel erg. Maar wat je jezelf aanleert leer dat maar eens af hihi!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:50

Unia heeft voor enkele jaren terug een lange periode bij mij in training gestaan. Ze was toen 7. Echt een onwijs leuk paard, ook in karakter kan het een echte clown zijn. Haar eerste veulen, Amango, heb ik ook mogen opleiden. Ook een zeer leuk paard. Heb nog wel wat oude filmpjes van unia, wel heel donker, met een mobieltje opgenomen. stuur ik je wel even via pb. Veel succes met deze topper en hoop nog veel van haar te horen te krijgen, want je gaat er echt ver mee komen.

Het rijtechnische commentaar is al gegeven, wees iets simpeler in je hand. Maar dit gaat helemaal goed komen, ben ik van overtuigd.

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 17:01

Wat onwijs leuk !!
Een clown, en wat moet ik daaronder verstaan haha..
Leuk die filmpjes zou ik wel eens willen zien inderdaad.
ja ik hoop het ook echt ...

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 20:37

Wat moet je onder een clown verstaan? Niks gemeens hoor, absoluut niet. Het is gewoon een heerlijk komisch paard, wat vroeger zo haar trucjes had. Had ik haar ineens los in het gangpad staan omdat ze het touw los had gekregen, allemaal van dat soort dingen. Met dit paard heb je wel altijd bekijks :-) Want geloof me ze kan geweldig sjouwen!

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 20:40

haha, doet me goed veel positieve reactie's te horen. ben soms toch wel bang. tegenwoordig hoe mensen met paarden omgaan, vaak koop je achteraf een kat in de zak. maar hoor nu al van de 3de persoon veel positiefs over unia, dus dat komt helemaal goed. Kan niet wachten tot ik een baasje voor mijn paardje heb gevonden en dat zie hierheen kan komen....Dan kunnen we aan de slag!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:33

wat een mooi dier heb jij onder je kont zegt ze oogt zeer lichtvoetig in het beenwerk en volgens mij zit ze ook wel erg lekker...
hier kan je t volgens mij nog best wel wel ver mee schoppen

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 21:39

Wauw, ik vind jullie al een leuke combinatie samen zeg!

alleen, vind ik het paard soms met de linkerschouder wat vreemd lopen... ben ik de enige die dit ziet?

Ben nu al nieuwsgierig naar jullie eerste @work topic!

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 22:05

Ik vind het aller eerst super lief dezen reactie's doet me echt goed. want ik zat op het randje van stoppen. toen ik 1ste keer op haar zat voelde het vertrouwd, en had ik weer bepaalde doelen voor ogen. Ik hoop dat ik mijn dromen waar kan maken, en in de hogere sport ooit mag mee rijden..

Wat je zegt klopt, omdat ze dus op die video's van de eerste dag kreupel liep stukjes. misschien verstapt of iets dergelijke. maar ze is goed door de keuring gekomen!

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:48

Waarom rij je met Stang trens?

Verder moet je goed opletten dat ze niet te traag wordt, blijf actief rijden en dat ze zo meer van de grond komt.

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 10:24

Dat is al uitgelegd hierboven, omdat ik dit niet wist (ervanuit ging) dat ze met haar zouden komen met een gewoon trensje.en dit het filmpje dus is van de aller eerste keer !

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 10:54

Moderatoropmerking:
Ik heb een flink aantal offtopic reacties moeten verwijderen. Op HAW is het alleen toegestaan om opbouwend rijtechnisch commentaar te geven. Reacties die naar niet aan voldoen worden verwijderd. Beter is het om vragen/opmerkingen over bijv. de verkoper via pb te doen.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 15:01

Gefeliciteerd! En wat een leuk paardje!
Die strakke hand kun je er denk ik wel makkelijk uit rijden als je een paard hebt dat je goed laat zien wat je fout doet ;)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 16:47

Diana.v.l. schreef:
Wat een mooi paardje met fijne ontspannen en tactmatige gangen! daar kun je ver mee komen.
Je rijdt hem op het filmpje inderdaad wel iets te diep, maar dat was ook de eerste keer dus dat komt vast met oefenen en les helemaal goed.

Dat vind ik dus juist niet... Weet niet of het misschien spanning is of iets anders, maar ze is duidelijk niet zuiver.

Verder ga ik eigenlijk met het commentaar mee wat hierboven al gezegd is.

Edit, lees net je berichtje over het kreupelen... Hoeveel dagen na dit filmpje is ze gekeurd? Of is ze daarvoor al gekeurd? En is er bloed getrokken?

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 17:18

Aukelizzy schreef:
Diana.v.l. schreef:

Dat vind ik dus juist niet... Weet niet of het misschien spanning is of iets anders, maar ze is duidelijk niet zuiver.

Verder ga ik eigenlijk met het commentaar mee wat hierboven al gezegd is.

Edit, lees net je berichtje over het kreupelen... Hoeveel dagen na dit filmpje is ze gekeurd? Of is ze daarvoor al gekeurd? En is er bloed getrokken?

week erna, en inderdaad heb bloed laten trekken in laten invriezen. je weet maar nooit !! }>

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:23

Heel verstandig. ;)

JLD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 17:28

jaa !

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only