Hoera, Vel Satis 10 jaar! Dressuurwerk en verbeteringen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Hoera, Vel Satis 10 jaar! Dressuurwerk en verbeteringen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 18:13

Hallo allemaal, Vandaag is mijn knappe vent 10 jaar geworden en dat moest gevierd worden! Gisteravond zijn er al ballonnen en slingers opgehangen en de feesthoed lag al klaar op stal. Het was de bedoeling om alleen wat stafoto's te maken maar ik kon het niet laten om hem toch even op te pakken want zondag hebben we weer wedstrijd.

We zijn inmiddels L1+4 en dat is behoorlijk snel gegaan aangezien ik nog geen jaar in de wedstrijdring rond rijd, gemiddeld 2x per maand. Vorig jaar ben ik in juli voor het eerst gestart en wegens persoonlijke omstandigheden zijn we vanaf november stil komen liggen tot april.
De komende weken zijn we ook regelmatig op wedstrijdterrein te vinden.

Als het zo goed blijft gaan is mijn doel om dit jaar de L uit te rijden en voorzichtig aan in de M te starten.

Mijn verbeterpunten liggen nog steeds in mijn zit (op billen blijven zitten), het vierkant en aan de teugel halthouden en groeten en we blijven hard bezig met het verbeteren van de zijgangen. Ik heb hier zeer regelmatig les voor en laat binnenkort ook een keer een andere instructrice komen, eens zien wat die ons zegt. Genoeg gepraat, hier zijn de foto's!

1.
Afbeelding
Met de feesthoed!

2.
Afbeelding
En slingers aan de bakrand.

3.
Afbeelding
Drafje

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Galopje, meer op m'n billen blijven zitten.

8.
Afbeelding
Halthouden. Jammer dat hij nog niet vierkant staat maar tot 3 weken geleden kreeg ik 'm niet tot stilstand zonder dat hij z'n hoofd meteen omhoog gooide, ben zelf dus al heel blij met dit plaatje! :D

9.
Afbeelding
Nog een drafje

10.
Afbeelding
Crea bea fotograaf

11.
Afbeelding
Wijken rechterhand. Ben hier toch al heel blij mee, jammer dat de foto niet recht van voren is gevonden maar kon geen beter vinden. Alleen nog zorgen dat ik zijn hoofd wat meer ondersteun zodat deze rechter blijft.

12.
Afbeelding
Inzet wijken links

13.
Afbeelding
Poseren in het weiland

14.
Afbeelding
Vies paard. :D

Ik weet dat ik geen cap draag, is ook eigen keuze en hoef hier ook geen reacties van. Normaal gesproken heb ik 'm altijd op en omdat het de bedoeling was om alleen wat standfoto's te maken had ik 'm afgelaten. Maar dan kan ik het toch niet laten om 'm even op te pakken. :+
Ik ken dit paard door en door, zijn schrikreacties zijn vaak minimaal tijdens het rijden (vandaag helemaal niet, ondanks de slingers, mocht hij wel flink geschrokken zijn had ik 'm echt wel opgedaan).

Zo zag het rijden er amper een jaar geleden uit:
Afbeelding

Verbetering of niet? :D

M'n zusje (Rebeccaa @ bokt) heeft de foto's gemaakt en die wilde graag een ITP maken van zijn verjaardag, waar je alle slingers, ballonnen kunt zien. Hiephiep hoera, velvet 10 jaar!
Laatst bijgewerkt door Coby op 29-06-12 17:01, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Openingspost gewijzigd voor regelgeving HAW

xZiva_

Re: Hoera, Vel Satis 10 jaar! Dressuurwerk en verbeteringen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:17

gefeliciteeeerd :D
je bent echt super vooruit gegaan zeg!
volgensmij heb je je handen op sommige foto's nogal breed, probeer ze wat meer bij elkaar te houden.
voor de rest vind ik het echt netjes! :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 18:19

Thanks! :D

Ja klopt inderdaad, als ik het zo op de foto's terugkijk hadden m'n teugels ook wel iets korter gekund. :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 18:48

Gefeliciteerd!! Op naar een topic zoals de mijne :D :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 18:52

Eerste is Lorna aan de beurt, die wordt volgens jaar 20. :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:12

Oh dat komt in de buurt... :D

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 08:39

Leuk paard, en nog gefeliciteerd! Ik zie het paard dressuurmatig liever nog lager en ronder in de hals, zodat hij meer over zijn rug gaat lopen, en zijn rug dus lekker ontspant. :j

suus_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:09

Knap paard zeg! En wat een verbetering met die laatste foto! Probeer je handen netjes rechtop voor je te houden. Verder heel goed bezig! En nog gefeliciteerd natuurlijk :)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 22:03

Hij mag inderdaad wat ronder ingesteld maar daar moet ik de balans nog tussen vinden. Vaak dan vraag ik 'm dan net teveel en dan gaat hij te diep lopen. Handen rechtop voor me houden en de teugels niet te lang laten worden moet ik ook aan blijven denken inderdaad. :j We zijn er in ieder geval druk mee bezig!

Bedankt voor de tips! :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 06:21

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

dieselmegan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:18

Jullie zijn leuk samen :j , het ziet er goed uit !
Probeer soms je handen wat meer bij elkaar te ''leggen'' :)

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:02

Hahaha, geweldig!! Heb nog nooit een paard op zijn verjaardag met een feesthoedje op zien lopen _O- :)) :D

Prachtige paardje heb je! Mooie bouw :) Ziet er goed uit! Ontspannen en lekker vriendelijk :)

1e foto, was je daar gewoon aan het instappen? Hij duwd daar zn achterhand namelijk wat naar binnen?
Terwijl je jouw binnenbeen wel iets naar achter hebt?

Verder vind ik dat je de teugels wat te lang hebt, daardoor waarschijnlijk ook je handen niet waar je ze hebben moet.
Voor je houden, zelf dragen en netjes naast elkaar. Je hebt ze vaak bijna op je bovenbeen.

1e foto wijken vind ik juist netjes! Je schrijft dat je zijn hoofd rechter wilt, maar deze lichte buiging mag die echt hebben :)

Leuke combi!

JustDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:25

Leuke combi & vooruit gegaan, zeker (:

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 19:15

He wat leuk dat er nog reacties bij gekomen zijn! :D

Ik weet dat ik de teugels te lang laat worden en mijn handen bij elkaar moet houden, had ik ook al in een van mijn posts gezegd. :)

@Anneh_87: Bij de 1e foto gingen we voor de eerste keer langs de slingers, dat was best even spannend. :wow: :') Echt een momentopname dus, de rest van de keren liep hij er gewoon langsop.

Even een update van het rijden. Vandaag hebben we na een paar maanden (m'n instructrice kon elke keer niet, of zij kon en ik niet) weer les gehad van een andere instructrice. Zij geeft op precies dezelfde methode les (geeft ook mijn oude instructrice les) en we hebben keihard gewerkt. Hier gaan we voorlopig 1x in de 2 weken les van krijgen en ik hoop binnenkort weer een nieuw topic te kunnen plaatsen met vooruitgang. Met behulp van haar tips kreeg ik 'm ook echt lager en ronder in de hals zodat hij meer over zijn rug ging lopen en man dat zat goed zeg! :D
Vandaag veel basis gedaan want ze moest ons zien rijden en weten wat ze wel/niet kan vragen en over 2 weken hebben we weer een lesje! Bedankt voor jullie commentaar! :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:32

Jullie zijn echt al enorm vooruit gegaan in een vrij korte tijd. :j
Volgens mij leert Vel jou net zoveel als jij hem. ;)
Omdat het HAW is zal ik toch iets rijtechnisch moeten zeggen anders wordt mijn post verwijderd. :+

Ga er tijdens de proeven echt aan rijden, niet alleen je 2e proef maar ook je eerste. Gelijk actief voor het been maken met losrijden en lekker soepel maken door veel figuren en dus alle kanten op te rijden. Lang losrijden is niet nodig, effectief daarentegen wel. :j Maak hem lekker wakker en attent, veel tempowisselingen enzo.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 11:52

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.