Kyra van de Keienberg Dressuur!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Danielle98

Kyra van de Keienberg Dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 11:24

Hoi allemaal!! :)

Ik rijd nu sinds een halfjaartje ongeveer (misschien ietsje langer) op Kyra (King Kadanz x Isarco) Kyra is een pony van 5 jaar. Ik heb haar zelf ingereden. Het gaat al best goed maar er kan natuurlijk altijd wat verbeterd worden! :D Ik ben echter al heel tevreden hoe het gaat. Graag zou ik wat tips van jullie willen! Wat vinden jullie ervan? (ik heb trouwens een nieuw zadel, veelzijdigheid dressuur. Dit zadel op de foto was een oud zadeltje... ;))
Punten waar ik op moet letten wat ik sowieso al weet:
- mijn ellebogen aansluiten zodat ik mijn armen niet te breed maak.
- Benen uitdrukken
enz.

Hier komen ze.....

Dit was een onderling wedstrijdje op de ponyclub toen ik er pas net op reed.
Afbeelding (foto1)

Dit was in Kootwijk met losrijden. (02-06-12)
Afbeelding (foto2)
Afbeelding Middendrafje! :) (foto3)

In de proef!
Afbeelding (foto4)

Afbeelding Hier reden we net naar het halsje strekken toe.. Dat doet ze inmiddels al heel goed! (foto5)

Hopelijk hebben jullie opbouwende kritiek!! :D

xx Daniëlle

TannoLiszet

Re: Kyra van de Keienberg Dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:39

Rijd erg netjes!
Denk wel aan je hakken naar beneden, en volgens mij mogen je beugels wel 2-3 gaatjes langer.. hihi.
Handen mogen ook wel rechtop.
Verder netjes!! Ga zo door :)) Goed duo!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:50

Ik ga niet al teveel commentaar geven, je hebt iig een leuk beestje! Maar volgens mij ligt je zadel niet echt lekker (te ver naar voren), daar zou ik toch even naar kijken, helemaal omdat ie ook nog zo jong is!

Daphne1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:53

Floran, in de openings post staat dat TS een nieuw zadel heeft ondertussen. Ik vind het er netjes en ontspannen uitzien

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 11:55

Daphne1994 schreef:
Floran, in de openings post staat dat TS een nieuw zadel heeft ondertussen. Ik vind het er netjes en ontspannen uitzien

hahah inderdaad ;)

Dankjewel!
Laatst bijgewerkt door Danielle98 op 26-06-12 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 11:55

Let goed op je handen dat je deze wel mooi rechtop houdt! Thumps up!

Mooi paard! Ziet er al goed uit!

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 11:56

TannoLiszet schreef:
Rijd erg netjes!
Denk wel aan je hakken naar beneden, en volgens mij mogen je beugels wel 2-3 gaatjes langer.. hihi.
Handen mogen ook wel rechtop.
Verder netjes!! Ga zo door :)) Goed duo!

Hahaha klopt! bedankt! Ik heb nu dus ook dat nieuwe zadel en daar zijn mijn beugels wel beter op. ;) is altijd lastig met een springzadel.. haha

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 11:58

_YVN_ schreef:
Let goed op je handen dat je deze wel mooi rechtop houdt! Thumps up!

Mooi paard! Ziet er al goed uit!

Ja, ik hou ze inderdaad te veel op mn bovenbenen, met trainen moet ik zeggen gaat dat heel goed, maar met wedstrijden wil ik haar ontspannen laten lopen, en van mijn instructrice moet ik ze iets meer naar beneden houden.. (niet zo ver als ik nu doe haha) omdat ze anders over mn buitenteugel wegloopt! Vooral outdoor is dat heeel moeilijk met Kyra, omdat ze nog jong is en nog wat uitzwaait... maaar ik ga er aan werken! bedankt!! x

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:14

Wat een verbetering zeg, mag je best trots op zijn. Wat ik graag zou zien is dat je pony wat langer in de hals loopt ze loopt nu soms wat opgekropt en valt wat op de voorhand wat bij veel jonge dieren gebeurd.

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:02

Dat ziet er al stukken beter uit! Met inrijden mag je nog wel wat lager en ronder rijden, zoals je op de laatste foto doet. Was je aan het lichtrijden of doorzitten? Want het valt mij op dat je op iedere foto zit wanneer het buitenvoorbeen naar voren gaat. :)

RomyS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 10:10

Het ziet er heel netjes uit! Middendraf en halsstrekken vind ik er goed uitzien. Bovendien heb je een hele mooie pony! :)

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:35

nu nog vooruit kijken i.p.v. naar beneden, verder supernetjes hoor!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:41

zo wat een lekker hoogbenige pony! alleen wel wat springgebouwd,.. is ze daar toevallig ook goed in?
Vind wel dat ze iets meer spier mag hebben, maar dat komt vanzelf. Ze staat wel bijzonder hoog op de benen! Bij middendraf pony goed rechthouden, lijkt op foto net wat teveel naar rechts gebogen te zijn. veel succes.

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 18:46

Daniëlle jij ook hier op bokt? :)
Jullie doen het hartstikke goed! Er is al zoveel verschil tussen de wedstrijden bij club en die keer in Kootwijk! Jullie zijn lekker bezig, snel over naar de L1!
Ik ben trots op jullie :)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:45

Mooi paard, leuke combinatie.
Je zadel ligt/of lijkt te ver naar voren te liggen. Op sommige foto's moet je je hakken wat meer uitdrukken. Verder ziet het er al netjes uit.

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 15:16

DW_Dressage schreef:
Dat ziet er al stukken beter uit! Met inrijden mag je nog wel wat lager en ronder rijden, zoals je op de laatste foto doet. Was je aan het lichtrijden of doorzitten? Want het valt mij op dat je op iedere foto zit wanneer het buitenvoorbeen naar voren gaat. :)

Hahahahao op het verkeerde been lichtrijden doe ik niet meer aan hoor. Haha dus waarschijnlijk aan het doorzitten ;) xx

suus_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:46

Het rijden ziet er fijn uit! Ze mag op sommige stukken iets meer halslengte nemen. Verder erg netjes!

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-12 14:31

Hier nog even een update: Dit was op les @ ermelo! :)
Afbeelding
Afbeelding

En dit was gisteren op concours in Nunspeet. even een springfotootje ;) We waren 2e met 80 stijlpunten en een foutloos parcours. :)
Afbeelding

Het was trouwens onze laatste selectie. en we mogen met dressuur door naar de Gelderse!! topper is ze he? <3

corinezomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:00

wat een leuke combinatie zijn jullie denk met de dressuur eraan dat je een knik in je ellenbogen houd (op de foto's van je les doe je dat wel maar van de wedstrijd niet ;) )
veder let er op dat je je handen goed draagt en dat je je handen goed rechtop houd!
veder lijkt het op de foto's dat je pony in je handen hangt ik weet niet of dit ook echt zo is.
en probeer je hakken uit te drukken!!
veel suc6 met je leuke paardje !! ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 19:07

Ik wil niet l*lig doen, maar ook dit zadel ligt te ver op de schouder van je paard!
Paard is zeker mooier geworden, vooral de hals is vele malen beter en bespierder, wil zeggen dat je goed bezig bent, maar het zadel toch of meer naar achter of de zadelmaker nog eens laten komen.

Room_Amor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:13

Wat een mooie gang heeft dat beessie zeg!
Probeer wat minder naar achter te leunen, verder ziet t er heel goed uit

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 19:36

aerdenhout1 schreef:
Ik wil niet l*lig doen, maar ook dit zadel ligt te ver op de schouder van je paard!
Paard is zeker mooier geworden, vooral de hals is vele malen beter en bespierder, wil zeggen dat je goed bezig bent, maar het zadel toch of meer naar achter of de zadelmaker nog eens laten komen.

klopt! Hij wipte en schoof erg naar voren, hebben nu een dressuur zadel! Dankjewel!

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 19:37

aerdenhout1 schreef:

En opzich lag hij wel goed, want de zadelmaker snapte er niks van dat ie wipte, maar Kyra heeft een hele lange rug waardoor het lijkt dat het zadel ver naar voren ligt...

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-12 10:15

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Danielle98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 21:39

Nog even wat over hoe het met ons gaat..Na de Gelderse moeten we over naar de L1. we hebben namelijk op de laatste selectie onze 30e en 31e punt gereden... ik heb er zo lang mogelijk mee gewacht, omdat ze nog best jong is en er nog niet helemaal aan toe was. Met trainen gaat het lekker! We zijn lekker bezig om haar meer op haar achterhand te laten lopen en om haar wat ronder in haar hals te krijgen.(aangezien ze een aardig vierkant halsje heeft en haar bouw dus niet mee zit..) Met veel verzamelen en weer doorrijden en weer terug naar de verzameling om haar zichzelf echt te laten dragen gaan we al een eind vooruit! Elke week krijg ik privéles van de fijnste instructrice die er maar bestaat O:) :j en ook nog 1x per week les op de ponyclub! We gaan heel erg ons best doen op de gelderse, maar meer dan dat kunnen we natuurlijk niet doen! Iniedergeval ben ik al hartstikke trots op Kyra...!! Topper! <3 xxxx