Mijn zit... brand maar los :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KikixH

Mijn zit... brand maar los :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 20:38

Ik weet dat de foto niet superduidelijk is maar toch ben ik benieuwd :)
Vroeger zat ik ver naar achteren, maar nu heb een een instructrice die mij heel erg heeft geholpen :D
Mijn ene hand zit een beetje hoog op deze foto... Weet zelf niet echt meer welk moment dat was. :o
Mijn pony heeft heel erg moeite om verbinden te houden, dus wiebelt hij erg met zijn hoofd. Ik rij hem van achter naar voren (dus eerst een paar rondjes galop, voltes, middengalop en dan gaat hij meestal vanzelf nageven. Hij richt zichzelf meestal ook op uit zichzelf) waardoor de wiebel verminderd.
We zijn nu L1 + 2 maar hij kan thuis al veel meer, m'n pony heeft helaas een beetje last van wedstrijd stress/spanning... :o

Alvast super bedankt :D Alles is welkom !

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door KikixH op 25-06-12 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

ShauniBef

Re: Mijn zit... brand maar los :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:40

Heb je niet meer foto's?! Hier kan je niks op zien :n

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:41

Je houding is niet te baseren op één foto en al helemaal niet zo'n wazige foto.
Heb je toevallig wat meer foto's? Ook van de zijkant?

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 20:42

ShauniBef schreef:

Ik zal even zoeken :)

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:42

ik tem even, je voldoed niet aan de regels voor haw

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 20:43

kikivh schreef:
ShauniBef schreef:

Ik zal even zoeken :)

Ik voeg ze even toe, ze komen eraan!!

ForeverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:45

wat een leuke pony is dat!
het is zoals jij als zegt dat de foto niet heel scherp is dus ik kan niet heel veel tips geven maar het lijkt alsof je binnenhand nogal sterk is. probeeer hem daar wat 'losser' te laten.(ik kan het niet duidelijk zien op de foto maar dat was het eerste dat opviel)
verder vind ik het er goed uitzien!
hopelijk heb je er wat aan ;)

ow.. ik zie net de 2e foto en daar zie ik het al niet meer;)
het kan natuurlijk een momentopname zijn.

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 20:47

Oke heel erg bedankt :) Ja hij is af en toe een beetje sterk en ik moet dat wat beter oplossen idd..

En @stalxpaard sorry ik zit nog niet zo lang op bokt.... ;)

ForeverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:54

ik ken dat ja. ik moet zelf ook nog vaak zat op mijn binnenhand letten dat ik niet te sterk wordt daarmee.
misschien helpt het dat als je aan het rijden bent soms even door zijn manen kroelen of iets (je hoeft niet de teugels compleet los te gooien;)) zodat je geen druk blijft houden op die teugel. bij de paarden die ik rijd merk ik vaak gelijk dat ze meer gaan ontspannen omdat ik dat dan ook doe.

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 20:56

ForeverMe schreef:
ik ken dat ja. ik moet zelf ook nog vaak zat op mijn binnenhand letten dat ik niet te sterk wordt daarmee.
misschien helpt het dat als je aan het rijden bent soms even door zijn manen kroelen of iets (je hoeft niet de teugels compleet los te gooien;)) zodat je geen druk blijft houden op die teugel. bij de paarden die ik rijd merk ik vaak gelijk dat ze meer gaan ontspannen omdat ik dat dan ook doe.

Haha kroelen door de manen :) leuk en dus ook handig!
Ik doe wel eens de teugel een beetje los maar dat is dan weer net te veel of te weinig.... heel irritant. gelukkig heeft ie lekkere wapper manen dus kroelen lukt wel ;)

ForeverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 20:58

haha ja paardrijden is niet makkelijk;)
je bent jong en je staat open voor tips en kritiek. dan moet het helemaal goedkomen denk ik.

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 20:59

@foreverme ik zing ook wel eens een liedje ofzo als m'n pony gespannen is, dan ga je meer met je buik ademen en dan ontspan je zelf en je pony dus meestal ook een beetje. dat helpt soms ook wel :)

ForeverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:05

haha ja heb ik ook wel eens gedaan. sommige mensen kijken me dan zo raar aan. maar dan heb ik mijn paard wel wat beter weer lopen. het paard dat ik rijd is zo'n grappenmaker dat als ik (op wedstrijd enzo) wat zenuwachtig of gespannen bent. dat hij dan ook gelijk als een manegepaard wilt gaan lopen met zijn hoofd in de lucht. (niet beledigend voor mensen bedoeld hoor) waardoor ik nog meer heb van 'je kan het best wel. doe dan ook gewoon alsof je het kan;)" maar ja dat is natuurlijk ook gewoon mijn fout dat hij zo gaat lopen.
maar het klopt dan goed wat men zegt. "een paard spiegelt zijn ruiter."

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 21:09

ja een paard spiegelt een ruiter zeker denk ik.. meestal dan. Ja he zo'n manegehouding of juist veeeels te diep... En dan thuis het wel kunnen :) dan heb ik echt zo'n gevoel van: aah pony kom op, je kan het ! doe het dan :) maar ja ik ben ook weer niet iemand die dan zegt: neee hij doet het niet en dan stoppen met rijden of zo. Je komt altijd wel een probleem tegen maar misschien is dat wel goed want als het niet gaat zoals je zou willen moet je het oplossen en als dat je lukt word je er alleen maar beter van toch? What doesn't kills you makes you stronger...

ForeverMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:16

goed gezegd! je bent ook nooit uitgeleerd!
ik ben ook ooit begonnen op een manege te rijden maar daar heb ik eigenlijk meer slechts geleerd dan goede dingen. natuurlijk je leert er de beginselen maar ik ben nu alweer jaren bezig om dat er weer uit te stampen en de goede basis erin te krijgen. en nu eindelijk kan ik daarin weer gaan uitbreiden en de puntjes op de i zetten. en ik zie wel wat er daarna komt;)

KikixH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 21:26

ForeverMe schreef:
goed gezegd! je bent ook nooit uitgeleerd!
ik ben ook ooit begonnen op een manege te rijden maar daar heb ik eigenlijk meer slechts geleerd dan goede dingen. natuurlijk je leert er de beginselen maar ik ben nu alweer jaren bezig om dat er weer uit te stampen en de goede basis erin te krijgen. en nu eindelijk kan ik daarin weer gaan uitbreiden en de puntjes op de i zetten. en ik zie wel wat er daarna komt;)

_/-\o_
Eindelijk iemand die gewoon hetzelfde denkt als ik :)
Ik ben ook op de manege begonnen en eigenlijk hetzelfde verhaal.
En weetje, ik ben nog helemaal niet zo ver, ben met m'n andere pony L2+9 en sommige wedstrijden gaan super, en sommige niet. Ik ben wel eens fout gereden ooh wat was ik toen kwaad op mezelf zeg. maar sindsdien leer ik de proefjes uit m'n hoofd haha :)
Ik leer elke dag meer.
En het belangrijkste vind ik toch nog die ''klick'' die je hebt met je paard.

Oke ik dwaal een beetje af haha...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 22:21

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.