M'n lieve kleine pony aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sunrise123

M'n lieve kleine pony aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 20:08

Hallooo...
Mijn moeder was gister zo vriendelijk om een keertje foto’s te komen maken. We hadden de dag ervoor een les gehad en heb hem de dag van de foto's dus niet zo hard getraind. Ik had Sunnie wat lager ingesteld, dus heb niet echt foto's dat ze bovenin loopt.
Sunrise is een 14 jarige merrie. Mijn vader heeft haar voor mij gekocht toen ze 7 was. Ze liep bij een boer in de wei en kende heel weinig. Ze was niet de makkelijkste en ik ben er dan ook vaak afgevallen. Sunnie is met rijden erg bang als er andere paarden of pony's op haar afkomen, waardoor het op wedstrijd heel erg moeilijk is om ontspannen rond te rijden. We rijden op het moment M1 en dat gaat aardig. Ik heb sinds kort een nieuw paard en het is nu de bedoeling dat sunnie een x verkocht wordt. Daar denk ik liever nog niet aan.
Mijn verbeterpunten zijn:
Voor me blijven kijken
handjes laag houden.
Niet naar achteren gaan hangen

Ik hoor graag van jullie wat je er van vinden, houdt het aub wel een beetje vriendelijk.
Ik wil liever geen commentaar op dat ik aan de grote kant ben voor de pony, dat weet ik zelf.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dhani

Re: M'n lieve kleine pony aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:03

Zo groot vind ik je helemaal niet. probeer wel rechtop te blijven zitten ;)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 21:08

Ik vind dat je je pony een beetje te strak van voren hebt, nog niet niet in de krul. Dat ze je bij foto 1 omdat haar kont er dan niet onder zit, ze valt helemaal op de voorhand. En de enalaatste foto 'hang' je echt in de teugels... probeer wat meer van achter naar voor te rijden.
Veel succes, ik heb het zo vriendelijk mogelijk proberen te verwoorden.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 10:12

Het is dat ik weet dat mijn oude pony 7 jaar terug nog bij mij stond, anders had ik gezworen dat dit m is :=
Jeetje wat lijkt deze erop :)

Je pony heeft niet zo'n lang nekje, en dat is best lastig :) vooral als je dan nog oprichting wil rijden, dan lijkt het net of er niks overblijft ;) probeer dus dat neusje er steeds voor te houden, niet achter de loodlijn :) als je de foto's ziet, zie je namelijk dat hij er net iets achter kruipt ;)

fotootje van Sharona, mn oude pony: ;)
http://i306.photobucket.com/albums/nn27 ... n005-1.jpg

DW_Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:06

Ik vind je ook niet té groot, wel aan de lange kant, maar het kan nog wel.

Probeer iets minder streng te zijn met je handen, en (zoals je zelf aangeeft) niet te veel achterover hangen... Verder ziet het er wel goed uit. :j

sunrise123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 20:37

Dankjulliewel voor jullie commentaar, ik ga zeker wat met jullie tips doen.
Sharonalover: Die pony lijkt echt ontzettend veel op de mijne, haha wel leuk om te zien...

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:14

ziet er goed uit!! alleen lijkt het dat hij soms iets op de voorhand valt..
soms je handen iets hoger houden ;)

blackbeatle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:04

Ik vind dat je je handen iets meer mee kan geven en dat die erg op de voorhand valt.

Probeer hem iets meer op te richten van voren, maar doe dat niet alleen, vraag hierbij zeker hulp aan een goede gediplomeerde instructeur!

Succes :)

suus_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:16

Probeer want onafhankelijker te gaan zitten, misschien een keer aan de longe, zonder beugels en teugels oefenen. Verder loopt je pony inderdaad een beetje op de voorhand en jij probeert hem daarbij (onbewust) wat omhoog te krijgen met je handen. Verdere tips zijn gegeven :)

Ik vind je overigens niet te groot, prima combinatie om naar te kijken!

aamber28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:35

Te groot vind ik ook wel meevallen , ik vind wel dat je best ver naar achteren zit misschien een tikkie naar voren gaan zitten is ook fijner voor je pony. Maar verder wel een leuke combinatie!

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:49

Ik vind je niet te groot. Wel loopt je paard op sommige foto's en vooral op de galop foto's achter de loodlijn.

Joshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 15:37

probeer de pony wat meer vooruit te rijden. Hij valt nu wat op de voorhand en hij kruipt achter de teugel. Verder moet je proberen om je bekken wat meer te kantelen en te ontspannen. Voor de rest had je zelf al wat verbeterpuntjes ontdekt :)

succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 06:18

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Louss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 12:31

Zoals al gezegd, probeer je pony wat meer voorwaarts te rijden en iets meer hand mee te geven. Hij valt nu wat op de voorhand. De lengte vind ik nog wel kunnen hoor! Vind het wel een leuk plaatje zo.