Peesbeschermers met het springen een probleem?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Peesbeschermers met het springen een probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 19:59

Hallo!
Mijn vraag is wat ik er nou aan kan doen zodat mijn pony haar benen even netjes optilt met peesbeschermers als zonder. Het is namelijk zo dat ze zonder peesbeschermers veel makkelijker en netter springt dan met. Ik heb ook gemerkt dat ze met peesbeschermers minder de moeite doet om de hoogte in te gaan dan zonder, ze zet dan o.a. minder krachtig af en tilt d'r benen minder netjes op. Ik zou ze het liefst dan niet omdoen omdat ik vooral wil dat de techniek goed is en ze actief op de sprong af komt. Tevens vind ik het ook wel weer belangrijk dat haar pezen etc. wat extra bescherming krijgen als we vanaf de 1.00/1.10 gaan springen tot ong. 1.20/1.25. Ik zou graag willen weten wat jullie hiervan denken en welke eventuele tips jullie hebben.

Elpharo

Re: Peesbeschermers met het springen een probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:01

Hoi hoi, niet dat ik er verstand van heb, maar ik zat me af te vragen of je altijd dezelfde peesbeschermers om hebt...misschien vindt ze deze niet fijn zitten en voelt ze zich belemmerd in haar beweging? Gewoon even nieuwsgierig...

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 20:04

Elpharo schreef:
Hoi hoi, niet dat ik er verstand van heb, maar ik zat me af te vragen of je altijd dezelfde peesbeschermers om hebt...misschien vindt ze deze niet fijn zitten en voelt ze zich belemmerd in haar beweging? Gewoon even nieuwsgierig...

Ik heb er verschillende soorten, een paar gewone en 1 met dat fluffy van binnen maar bij alles reageert ze zo daartegenin kan ik het verschil niet merken als ik aan het dressuren ben met peesbeschermers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 20:52

Misschien zijn ze te groot? Til haar been eens op en kijk of ze belemmeren in de knieholte. Misschien zitten ze te strak?

Marita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:01

Het moet haast wel dat de peesbeschermers ergens niet goed zitten als je paard springt. Ofwel aan de bovenkant ofwel in de kootholte. Anders zou je paard gewoon hetzelfde springen met of zonder peesbeschermers.

Je kunt zonder bescherming springen. De meeste ruiters gebruiken wel bescherming om aantikken en dergelijke te voorkomen. Aan jou de keuze. Maar kies dan wel bescherming welke goed past en je paard niet belemmert in de beweging van het springen. Succes.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 23:24

Idd ik denk ook dat ze te groot zijn... hoe groot is je pony en wat voor maat heb je nu?

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 11:13

Ik heb een stevig gebouwde haflinger van 1.48 groot. Ik heb peesbeschermers maat cob.

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 11:45

de maat cob zal wel goed moeten zijn, maar het lijkt dat ze haar toch niet helemaal lekker zitten...

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 13:04

Heb je misschien een fototje ? :) van de peesbeschermers he , daar is het mss beter om te zien hoe de beenbescherming net om zit ? :)