vragen over mijn zit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Talithao

vragen over mijn zit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 12:56

ik rijd nu al 7 jaar en heb verder geen problemen met paarden of met rijde, maar ik word met wedstrijden toch vaak afgerekend op mijn zit. nu vraag ik mij af of mijn zit wel mooi is ja of nee? en ik weet dat het paard zijn hoofd erg hoog is maar 1: Irokez heeft een aparte spierverhouding in zijn nek maar daar zijn we nu mee bezig. 2: dit was de eerste keer dat ook maar iemand hem in de les reed bij ons, dus wilde ik hem niet te veel laten werken.

/3 bokjes van Irokez /3

aeolusnr1

Re: vragen over mijn zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 13:45

Hallo, tis altijd moeilijk zoiets te zien via een filmpje, het moment dat je naar iets specifiek gaat kijken is de camera alweer op iets anders gericht, als je echt zelf in de piste staat is zoiets veel duidelijker natuurlijk.
Toch ga ik proberen een beetje een beoordeling te geven, en wil je zeker niet afkraken of beledigen, neem het als pure info aan aub.
Je zegt dat je al 7j aan paardrijden doet, in jouw ogen is dat best al een ruime en lange paardrijervaring , maar das eigenlijk voor de meesten pas het begin, dan pas gaan de correcties op alle kleine onderdeeltjes ingevoerd worden, en das best heel moeilijk, want bestaande houdingen veranderen is heel moeilijk.
Ook het gevoelsmatig meer gaan aanvoelen, is hier een onderdeel van, en das nog veel moeilijker, ik zal hier een voorbeeld van geven: na een periode paardrijden zijn de meeste ruiters in staat zelf te zien of ze in linker dan wel in rechter galop zitten, maar kan je dat ook met je ogen dicht echt voelen en dit al bij de eerste galopsprongen, das dus dat aanvoelen van ..... en dit voorbeeld is dan eigenlijk nog een makkelijke oefening te noemen.