Double Dutch Z eerste parcours

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie_N

Double Dutch Z eerste parcours

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 10:07

Hallo,

Dinsdag ben ik voor het eerst met Dutch gaan oefenspringen.
Het paard heb ik ongeveer een maand of 3 geleden gekocht, en gaat met sprongen vooruit.
Dinsdag dus voor het eerst een parcours voor zijn neus gezet.
Hij heeft het geweldig gedaan, en zijn ook 2 keer foutloos rondgegaan en dus een mooie eerste ervaring met een oranje rozet.

Double Dutch is een al wat ouder paard die tot zijn 11e jaar een echte vent heeft mogen zijn, en dat laat hij ook goed merken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daar was het even twijfelen of we er nog eentje tussen plakte, maar paard vond het zo ook wel gaan.
Afbeelding

Zelf ben ik heel blij met de ervaring, en paard heeft het volgens mij ook geweldig gevonden.
De punten waar wij aan moesten werken kwamen daar sterk naar boven en kunnen daar nu mee aan de slag.

filly

Re: Double Dutch Z eerste parcours

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:19

mooie foto`s en mooi paard
je zou neg wel een beetje meer met je handen naar voren mogen gaan tijdens de sprong zo krijgt je paard de ruimte om zijn lichaam goed te gebruiken

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:25

Gaaf paard!
Ziet er ook netjes uit, ik wens je nog veel plezier met hem :).

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:29

Wat een gaaf paard!
Gefeliciteerd met je rozet :D
Ik ben het wel eens met wat Filly zegt, je handen mogen wel wat meer naar voren.. :)

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 10:55

Dankjewe allemaal.

Wat betreft mijn handen, het is bij hem nog nodig om wel contact te houden ook tijdens de sprong. Hij is ontzettend druk en grijpt ieder moment van speling in de teugels om er tussenuit te kunnen gaan. Ik doe wel mijn uiterste best om hem niet in de weg te zitten. Helaas gaat het op het moment nog niet anders. In ieder geval wel bedankt:)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:10

Leuk paard! Valt me op dat je zadel loskomt van zijn rug tijdens de sprong (en er daarna dus weer op neerklapt). Betekent dat het niet helemaal lekker ligt. Misschien even een zadelmaker naar laten kijken?

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 11:59

FCSA schreef:
Leuk paard! Valt me op dat je zadel loskomt van zijn rug tijdens de sprong (en er daarna dus weer op neerklapt). Betekent dat het niet helemaal lekker ligt. Misschien even een zadelmaker naar laten kijken?

Dat klopt. Toen ik de fotos zag ben ik ook best geschrokken. Het zadel klapperde achter ook een beetje en dat wist ik. De zadelmaker zou ook terugkomen maar dit had ik niet verwacht.
Hoogswaarschijnlijk ook een goede verklaring waarom het paard voor en na de sprong wat vlug is en zelfs enigzins paniekerig. Helaas zit ik komende week in ermelo en kan ik de zadelmaker nu niet meer laten komen. Ik zorg wel dat er tot die tijd een oplossing voor is, zoals een opgevouwen dekje ertussen zodat het wat minder ruimte geeft en de klap wat erzwacht.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:02

Leuk dier heb je daar!

Handen heb je ver genoeg mee op de sprong, paard krijgt voldoende ruimte om zijn lijf te gebruiken en er staat nog geen meter! Dus prima zo +:)+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 16:08

Volgensmij kwam de tweede van de dubbel niet mooi uit he? := Voor deze hoogte (laag) zou ik voortaan wel proberen juist een pas erbij te rijden, zo leert je paard ook zelf meer zijn laatste passen in te gaan korten. Verder, omdat dit HAW is, tenen naar binnen houden.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 17:27

Debbie_N schreef:
FCSA schreef:

Dat klopt. Toen ik de fotos zag ben ik ook best geschrokken. Het zadel klapperde achter ook een beetje en dat wist ik. De zadelmaker zou ook terugkomen maar dit had ik niet verwacht.
Hoogswaarschijnlijk ook een goede verklaring waarom het paard voor en na de sprong wat vlug is en zelfs enigzins paniekerig. Helaas zit ik komende week in ermelo en kan ik de zadelmaker nu niet meer laten komen. Ik zorg wel dat er tot die tijd een oplossing voor is, zoals een opgevouwen dekje ertussen zodat het wat minder ruimte geeft en de klap wat erzwacht.

Fijn dat het je al opgevallen was!

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 18:36

Geryon schreef:
Volgensmij kwam de tweede van de dubbel niet mooi uit he? := Voor deze hoogte (laag) zou ik voortaan wel proberen juist een pas erbij te rijden, zo leert je paard ook zelf meer zijn laatste passen in te gaan korten. Verder, omdat dit HAW is, tenen naar binnen houden.

Hij kwam inderdaad niet lekker uit daar zoals al vermeld stond. Het was een beetje kort om er daat nog een tussen te maken, heb het geprobeerd, en heb liever dat hij er een balk afgooit en op mijn hulpen reageert. Maar hij is ontzettend bang om er wat af te gooien.. wat betreft mijn tenen, ik heb een ongeluk gehad met het paard, en daardoor na een minuut op twitig rijden ontzettend veel last van mijn enkels. Hierdoor gaat dat allemaal helaas erg moeilijk. Maar alsnog heel erg bedankt!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 06:58

Je geeft voldoende mee idd, paard basculeert lekker. Je zou alleen wat minder ver uit het zadel mogen komen. Dus minder ver omhoog en minder ver naar voren op dit soort lage sprongetjes. En houdt de afstand in de gaten, soms is hij wat vroeg en dat gaat ten kosten van de techniek. Ziet er verder prima uit.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:17

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 12:30

Bij die dubbel had ik hem nog een pas door laten gaan maar soms heb je daar geen controle over :) heb ik ook hoor
RESPECT voor wat je doet

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 00:38

Ziet er opzich goed uit! Paard springt leuk, Alleen zou ik iets dichter in je zadel blijven je gaat nu zitten alsof je een sprong van 1.20. En je zadel komt idd iets los van de rug boven de sprong. Maar denk dat het ook wel iets erger lijkt op de foto dan in het echt eigelijk is! Veel blijven oefenen en dan komen jullie er wel :-)

velvetd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:56

Mooi paardje !
Volgens mij kan de hindernis bij hem ook nog wel een paar gaatjes hoger.
Wat een sprong ! :D

nienke_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 06:43

ik heb dat ook altijd dat ik zo ver mee ga in de sprong... maar ik spring 1.10 soms iets hoger soms iets lager...

Debbie_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 11:35

dankjewel allemaal, ik heb inderdaad de neiging om een houding aan te nemen alsof ik een hindernis van 1.50 spring. waarom zou ik echt niet weten. het paard heeft inderdaad erg veel vermogen ja.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:00

Doma_clasica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 10:26

Ben je met dit paard wel op springles? Ik vind dat het paard teveel aan zijn lot wordt overgelaten en het zal niet zo heel lang meer duren of hij gaat het vertrouwen verliezen en stoppen.
Ik mis bv. een grondbalk voor de hindernis zodat de juiste afstand wordt genomen.

dieselmegan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 15:51

Leuke combi :j
Probeer je paard wel wat meer mee te geven op de sprong ;)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 20:38

probeer iets meer 'in het zadel te blijven' met je billen, want als ie nu stopt vlieg er heel makkelijk af denk ik..

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:31

om je houding boven de sprong te verbeteren (minder naar voor en meer boven je zadel) probeer eens door voor je uit te kijken op de sprong. hierdoor ga je vanzelf niet meer zo duiken op de sprong.
verder ga ik mee met commentaar hierboven.
leuk paard ;) en succes nog

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 22:41

knap van je hoor ziet er leuk uit rij technische geef ik geen commentaar zou het zelf niet beter kunnen (durf het niet eens)

danytsiaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 23:43

ziet er perfect uit :P, maar bij somige foto's springt die te vroieg probeer daar nog een galop sprong tussen te doen :P