Ik heb een probleempje met mijn knollie Grimaldo. Hij is vandaag 6 jaar geworden en is nu iets meer dan 1 jaar van mij. Hij is 'pas' op zijn 4 ingereden dus hij leert nog elke dag bij.
Toen ik hem ging testen, ging hij rechts heel de tijd over van draf naar een rustig galopje als ik buiging vroeg op een volte of zelfs maar in een hoek. Op links was dit niet het geval.
Toen hij uiteindelijk bij mij kwam te staan, hebben we eerst meteen tandarts en osteo laten komen. Tandarts heeft wolfstanden getrokken omdat hij daar last van had maar osteo kon buiten een paar kleine blokkeringen niets ernstigs vinden. Zadel past ook goed.
Nu, advies gekregen van instructrice om een tijdje met een elastiek te gaan rijden, dat hij zijn rug beter zou gebruiken. Dit heet ons heel erg geholpen! Dat galopperen is er nu helemaal uit. Maar nu zit ik met een ander probleem.
Tijdens het springen, gooit hij zijn hoofd heel erg op, pakt zijn bit tussen de kiezen en is nog moeilijk te controleren. Rug is niets aan, tanden ook niet en zadel past normaal. Ook dit komt enkel voor wanneer ik draai/buiging vraag. Heb er al zoveel kopstoten van gehad dat ik het stilaan beu ben
ben aan het kijken of ik een geschikt filmpje of foto heb maar die vind ik op het eerste gezicht even niet.Iemand enig idee wat dit is? Of wat ik eraan kan doen?