Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
succes, wel een ontzettend mooi paard! Lara_Silver schreef:Ik vind het een erg naar beeld. Een onderdrukt paard.
Paard word van voor naar achter ipv andersom gereden. --> Ruimte geven van voor, goed op de buitenteugel rijden, ín je zadel gaan zitten, recht gaan zitten en dan pas drijven. Nu is het volgas met de handrem, en daarom zet hij zijn hals erop.
De ruiter heeft een bijna gemene hand, dit in combinatie met misbruik van een hulpteugel die tot misbruik verleidt. --> Slof als begrenzing gebruiken, niet als middel om je paard in de krul te trekken. Handen dragen en polsen recht houden, één vuist boven de schoft.
Het dragen van sporen terwijl zit en beenhouding ernstig te wensen overlaat. --> Beter in je zadel gaan zitten, recht zitten, beugels een gaatje langer en benen lang maken.
Ruiter heeft een te afhankelijke zit, valt voorover en naar de manenkam. --> Naar voren over de oren heen kijken, de tendens voorover te hangen is dan veel minder.
Paard loopt met een weggedrukte rug en opgezette hals, overigens voor hem de enige ontsnapping mogelijk van de pijn die de ruiter hem toebrengt met de hand. --> Drijvende sporen, maar van voren flink tegengehouden veroorzaakt alleen maar spanning, deze spanning bouwt zich op. Tevens probeert hij de pijn van het bit te ontwijken in een poging achter de teugel te kruipen. Zou ik ook doen.
Kortom, ik vind vooral dat je een heel lief paard hebt. Menig andere had je al een flinke en heel erg terechte vliegles gegeven. Jonge paarden bokken en stijgeren soms nu eenmaal, dat los je dan rijtechnisch op, niet met een hulpteugel. Ben je niet capabel zoek dan iemand die het wel kan, want op de foto's gaat het imo gruwelijk mis.
Erg nare en gemene rijstijl heb je, kan er niets anders over zeggen. Daarbij de enige rede dat dit paard zijn 'hertehals' erop zet, dat ben jij. Is het gebruik van de slof op deze manier op aanraden van de lesgever dan zou ik die de bons geven en een betere zoeken, het komt noch jou, noch het paard ten goede.
Jammer want volgens mij kan deze echt heel fijn lopen mocht hij de kans krijgen.