Flugel geeft energie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Colani

Flugel geeft energie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 19:55

http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... 058&type=3

Eerst even voorstellen,
Dit is men paardje Flugel, net 6 maand onder zadel.
Wat vinden jullie er van?

Volgens mij kan er iets meer ontspanning nog inkomen, op de foto is hij echt wat gespannen.
De sloft hangt er zuiver aan om hals hij zen hertehals opzet er even in te laten schuiven.

Alvast bedankt om te kijken
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 058&type=3
Hier even wat frisser

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:03

Oww jee..... sorry dat ik het zeg, maar je vraag:
"wat vinden jullie ervan"

ik denk dat je hier alleen maar antwoorden op gaat krijgen die je NIET wilt horen.
De slof staat op iedere foto STRAK. Dit heeft niks met rijden te maken. Er kan niet iets meer ontspanning inkomen, het is 1 en al spanning. Ik zie nergens een klein stukje ontspanning of een goed gereden paard.

het enige positieve aan de foto's vind ik dat het een mooi paard is. Die hertehals kan hij niks aan doen, ieder paard die zo gereden wordt krijgt een hertenhals.

tip: neem eens goed les, (zonder slof, een paard van 6 maanden met de slof naar beneden "dwingen" werkt nooit)....en plaats foto's als hij lekker ontspannen over zijn rug loopt en mensen ook echt iets zinnigs kunnen zeggen....

edit:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1169_o.jpg

ik zie een paard met een weggedrukte rug, een strakke slof, oren naar achteren en een ruiter die met een tegenwerkende hand rijdt.

Anoniem

Re: Flugel geeft energie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:07

Oei..
Het paard is nog maar 6 maand onder het zadel en ik heb het idee dat je hem al in de oprichting wilt hebben lopen. Leer hem eerst eens op eigen benen lopen met zijn hals rond en laag met een constante aanleuning zonder slof.

Hoe lang rij je al?
Het is wel een erg mooi paard :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:08

Ik vind het een mooi paard :)
Het rijden ziet het er wel opgekropt en gespannen uit.
Hoe loopt hij, als je de slof eraf haalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:10

Je hebt een leuk paard, maar hij loopt érg gespannen en jij zit er ook erg gespannen op. Dan druk ik me nog voorzichtig uit.
Haal lekker de slof er af, of laat hem minstens loshangen als je hem niet nodig hebt, en ga de ontspanning opzoeken. Op deze manier wordt het touwtrekken, en dat zal je paard altijd van je winnen.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:12

Wat een knapperd zeg!!!

Is hij echt pas 6 maanden onder het zadel?
Dan kun je toch prima zonder slof en zonder sporen rijden?! Zo'n jong paard moet je lekker ontspannen rijden, dan komt de rest echt vanzelf wel. Als je dus mijn mening vraagt, vind ik het er niet vriendelijk uit zien. Als je hem rustig en ontspannen rijdt en de ruimte geeft, dan zul je zien dat hij ook lekker gaat ontspannen.

Is het je eigen paard?

Colani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:20

Ik neem echt wel les maar denk dat deze foto's een slechte indruk geven, de ontspanning begint er nu pas in te komen. De eerste maanden deed hij niets anders dan bokken en steigeren denk dat hier nog spanning van te zien is. Ik hoop binnen een paar weken jullie een ander beeld te geven, want hij kan echt ook anders lopen.
Vinden jullie het paard en ruiter slecht? Dan moet ik dringend aan het werk.
De sloft was op aanraden van lesgever

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:22

dan zou ik beginnen met een andere lesgever... of zij/hij moet je het aangeraden hebben,.maar dan een heeeeeel stuk losser. hier verpest je echt je paard mee

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:23

Als je je jonge paard gaat trainen, ga je proberen je paard naar ontspanning te rijden, een slof hoort daar helemaal niet bij, je verpest er je hele paard mee, heel zonde!
Als een paard steigerd en bokt moet je hem opnieuw beleren want dat zal waarschijnlijk op dezelfde manier gaan, snel, snel, snel en zonder ontspanning of vertrouwen opbouwen..
Zowiezo een verkeerde lesgever die je aan een slof zet!
Maar dit topic wordt denk ik gesloten, te weinig foto's en info..

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:24

ik vind het paard zeker niet slecht, en jou als ruiter kan ik niet over oordelen, maar denk dat je zeker wel potentie hebt. Ik ken je paard niet, je lesgever niet, ik ga af op wat ik zie. En dat is een boos paard die met een weggedrukte rug loopt en een ruiter die met een te vaste hand rijdt.
Ik ben geen fan van de slof, maar ik ken je paard dus niet, dus durf er niet over te oordelen. Maar zoals hij er nu mee loopt, wordt de slof helemaal verkeerd gebruikt.
Het feit dat je paard niks anders deed dan bokken en steigeren zou je wel aan het denken moeten zetten.
Dan is er of iets fout gegaan met inrijden, of hij heeft ergens last van (wat goed zou kunnen als je de foto's zo ziet) of je hebt hem overvraagd waardoor hij niet meer wist wat hij moest doen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:27

Haal alstjeblieft zo snel mogelijk die slof eraf..
Met dat rotding rij je je paard ontzettend makkelijk de vernieling in. Hij traint op deze manier de verkeerde spieren, hij drukt zn rug weg, en er is totaal geen ontspanning. Laat hem lekker op eigen benen lopen, geef hem ruimte in zn halshouding zodat ie met zn hoofdje lekker laag kan lopen. Geef hem de tijd om te wennen en om op zoek te gaan naar die ontspanning ;) succes, wel een ontzettend mooi paard!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:30

Ik vind het een erg naar beeld. Een onderdrukt paard.

Paard word van voor naar achter ipv andersom gereden. --> Ruimte geven van voor, goed op de buitenteugel rijden, ín je zadel gaan zitten, recht gaan zitten en dan pas drijven. Nu is het volgas met de handrem, en daarom zet hij zijn hals erop.

De ruiter heeft een bijna gemene hand, dit in combinatie met misbruik van een hulpteugel die tot misbruik verleidt. --> Slof als begrenzing gebruiken, niet als middel om je paard in de krul te trekken. Handen dragen en polsen recht houden, één vuist boven de schoft.

Het dragen van sporen terwijl zit en beenhouding ernstig te wensen overlaat. --> Beter in je zadel gaan zitten, recht zitten, beugels een gaatje langer en benen lang maken.

Ruiter heeft een te afhankelijke zit, valt voorover en naar de manenkam. --> Naar voren over de oren heen kijken, de tendens voorover te hangen is dan veel minder.

Paard loopt met een weggedrukte rug en opgezette hals, overigens voor hem de enige ontsnapping mogelijk van de pijn die de ruiter hem toebrengt met de hand. --> Drijvende sporen, maar van voren flink tegengehouden veroorzaakt alleen maar spanning, deze spanning bouwt zich op. Tevens probeert hij de pijn van het bit te ontwijken in een poging achter de teugel te kruipen. Zou ik ook doen.

Kortom, ik vind vooral dat je een heel lief paard hebt. Menig andere had je al een flinke en heel erg terechte vliegles gegeven. Jonge paarden bokken en stijgeren soms nu eenmaal, dat los je dan rijtechnisch op, niet met een hulpteugel. Ben je niet capabel zoek dan iemand die het wel kan, want op de foto's gaat het imo gruwelijk mis.

Erg nare en gemene rijstijl heb je, kan er niets anders over zeggen. Daarbij de enige rede dat dit paard zijn 'hertehals' erop zet, dat ben jij. Is het gebruik van de slof op deze manier op aanraden van de lesgever dan zou ik die de bons geven en een betere zoeken, het komt noch jou, noch het paard ten goede.

Jammer want volgens mij kan deze echt heel fijn lopen mocht hij de kans krijgen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 20:33

Lara_Silver schreef:
Ik vind het een erg naar beeld. Een onderdrukt paard.

Paard word van voor naar achter ipv andersom gereden. --> Ruimte geven van voor, goed op de buitenteugel rijden, ín je zadel gaan zitten, recht gaan zitten en dan pas drijven. Nu is het volgas met de handrem, en daarom zet hij zijn hals erop.

De ruiter heeft een bijna gemene hand, dit in combinatie met misbruik van een hulpteugel die tot misbruik verleidt. --> Slof als begrenzing gebruiken, niet als middel om je paard in de krul te trekken. Handen dragen en polsen recht houden, één vuist boven de schoft.

Het dragen van sporen terwijl zit en beenhouding ernstig te wensen overlaat. --> Beter in je zadel gaan zitten, recht zitten, beugels een gaatje langer en benen lang maken.

Ruiter heeft een te afhankelijke zit, valt voorover en naar de manenkam. --> Naar voren over de oren heen kijken, de tendens voorover te hangen is dan veel minder.

Paard loopt met een weggedrukte rug en opgezette hals, overigens voor hem de enige ontsnapping mogelijk van de pijn die de ruiter hem toebrengt met de hand. --> Drijvende sporen, maar van voren flink tegengehouden veroorzaakt alleen maar spanning, deze spanning bouwt zich op. Tevens probeert hij de pijn van het bit te ontwijken in een poging achter de teugel te kruipen. Zou ik ook doen.

Kortom, ik vind vooral dat je een heel lief paard hebt. Menig andere had je al een flinke en heel erg terechte vliegles gegeven. Jonge paarden bokken en stijgeren soms nu eenmaal, dat los je dan rijtechnisch op, niet met een hulpteugel. Ben je niet capabel zoek dan iemand die het wel kan, want op de foto's gaat het imo gruwelijk mis.

Erg nare en gemene rijstijl heb je, kan er niets anders over zeggen. Daarbij de enige rede dat dit paard zijn 'hertehals' erop zet, dat ben jij. Is het gebruik van de slof op deze manier op aanraden van de lesgever dan zou ik die de bons geven en een betere zoeken, het komt noch jou, noch het paard ten goede.

Jammer want volgens mij kan deze echt heel fijn lopen mocht hij de kans krijgen.

@TS, ik begrijp dat dit natuurlijk niet is wat je het liefste hoort, maar Lara_Silver heeft wel een aantal punten en ik vind dat ze netjes maar toch duidelijk haar mening geeft. Ik hoop dat je er wat aan hebt, en er wat van kan leren zodat het voor jou, maar ook voor je paardje leuker wordt! :)

Colani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:49

Ik hoop het tegendeel te bewijzen zonder sloft en met andere foto's morgen.
En ik ga er zeker aan werken aan de punten die jullie opnoemen
Alvast bedankt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:00

Fijn dat je het zo goed oppakt! Ben benieuwd naar het beeld zonder slof. :)

Colani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 21:04

Dank je volg je tips op, omdat ik weet dat het ook anders kan, ik rij hem echt zo, maar toen ik de foto's zag dacht ik oei slecht moment. Maar wil het tegendeel bewijzen

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:47

Ik ben erg benieuwd naar nieuwe foto's. Hier wordt niemand vrolijk van... Slof eraf en ruimte om te ademen doet hem vast goed.

Wat is er mis gegaan dat hij de eerste 6 maanden alleen maar steigerde en bokken?

Talia123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 22:02

Ik vind het ook gespannen uitzien, slof veel te strak, paard loopt opgekropt met zijn nek
Veel succes nog
:)

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 07:49

oeiiii, i kben helemaal eens met boven genoemd commentaar!
Heb er niets meer aan toe tevoegen!

Ik ben blij dat je er erg voor open staat TS!
En dat je graag wat met de tipswilt gaan doen... ben heel nieuwsgierig naar de nieuwe foto's!
Zal er ongetwijfeld een stuk ontspannender uit gaan zien!

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 07:52

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.

Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.