Hakken naar beneden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maykoe

Hakken naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 15:11

Ik heb een jaar lang niet op een paard gezeten, nu rijd ik weer af en toe maar ik ben heel veel vergeten/ kan ik niet meer. Het grootste probleem is dat het me niet meer lukt om mijn hakken naar beneden te krijgen. Automatisch gaan mijn hakken omhoog. Weet iemand hier wat op?

Prettywomann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 17:43

Iemand die je er iedere keer op wijst dat je je hakken moet laten vallen,ontspannen.
Je hakken niet te veel uitdrukken dan krijg je spanning in je binnenbeen spieren en rem je je paard (onbewust) af

annelinnie

Re: Hakken naar beneden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:30

als je gewoon druk bewaard op je beugels duw je je hakken automatisch uit, ik heb korte achillespezen, zal mijn hakken nooit uit kunnen duwen als er maar een beetje druk op staat, wel in de verlichte zit bijvoorbeeld.

Emily__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:34

Als je hakken elke keer automatisch weer omhoog gaan, moet je er elk rondje even aan denken, dan word het vanzelf een goede gewoonte.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 18:52

Ik heb dat probleem ook min of meer... Alleen is het omdat mijn pezen te kort zijn -.-"
Dit is heel frustrerend... Maar ja, veel stretchen dan maar...

Zelf moet ik er tijdens de rijles dus ook elke keer op letten dat ik mijn hakken naar beneden hou, aangezien ik ze ook automatisch naar boven doe. Ik rij nu al zo'n 5 jaar en ik moet er nog steeds op letten, al is er wel al verbetering buiten in het begin dat ik paardreed :)

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:14

pezen kan je maar 3% oprekken, dus het is puur je kuit die je rekt dan..

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 18:18

Wat wel eens wil helpen is er op een andere manier op letten, dus bijvoorbeeld in de plaats van telkens denken 'hakken naar beneden', ga je proberen te denken 'benen ontspannen' of 'tenen naar boven'. Dat wil soms wel eens helpen.. Succes in ieder geval, gaat vast met wat oefenen weer goedkomen :)

Maykoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 20:29

Ik heb ook korte spieren, misschien dat het daar ook een beetje aan ligt, zoals sommigen van jullie zeggen. Een vriendin zei tegen me dat ik op de fiets moest oefenen met hakken naar beneden. Dus dat ga ik ook maar doen dan :)

x_Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 20:35

Als je gewoon druk op je beugels houdt, ga je automatisch je hielen wel wat uitdrukken, je hoeft ze niet uit te drukken tot ze de grond raken haha :)