Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joolien schreef:Misschien niet leuk om te horen, maar een paard stapt niet de baan binnen en denkt dan 'hey nu moet ik een proef lopen, daar heb ik geen zin in.' Voor een paard maakt dat vaak geen verschil, losrijden of de proef zelf. De spanning komt meestal toch bij de ruiter vandaan, het kan minimaal zijn, je knijpt iets meer met je bovenbeen of hebt iets meer spanning in je schouders en je kunt je paard al zodanig belemmeren of onbewust de verkeerde signalen of hulpen doorgeven dat je paard anders reageert.
Dus ga eens opletten op wat jij anders doet.
Succes

Liesje1611 schreef:Joolien schreef:Misschien niet leuk om te horen, maar een paard stapt niet de baan binnen en denkt dan 'hey nu moet ik een proef lopen, daar heb ik geen zin in.' Voor een paard maakt dat vaak geen verschil, losrijden of de proef zelf. De spanning komt meestal toch bij de ruiter vandaan, het kan minimaal zijn, je knijpt iets meer met je bovenbeen of hebt iets meer spanning in je schouders en je kunt je paard al zodanig belemmeren of onbewust de verkeerde signalen of hulpen doorgeven dat je paard anders reageert.
Succes
Ik ben het eens met je commentaar hoor
Maar wat ik me afvraag, hoe kan het dan dat ditzelfde paard bij de állereerste eigenaar precies hetzelfde deed in proeven?
Sachet schreef:En hoe zou je zo iets op kunnen lossen zonder dat je het van jezelf weet of merkt?
rooswita schreef:Waarschijnlijk heeft het paard bij de vorige eigenaar al geleerd dat zodra we op een proef moeten rijden, de consequenties voor niet aan het been zijn verdwenen zijn. Waar je in de training heel treng bent en misschien even een tik geeft met de zweep of been doen mensen dit vaak in de proef niet. En paarden hebben dat vaak wel heel snel door. Oplossing is dan haar goed aan te pakken in de proef, dat ze gewoon blijft lopen
Joolien schreef:Misschien niet leuk om te horen, maar een paard stapt niet de baan binnen en denkt dan 'hey nu moet ik een proef lopen, daar heb ik geen zin in.' Voor een paard maakt dat vaak geen verschil, losrijden of de proef zelf. De spanning komt meestal toch bij de ruiter vandaan, het kan minimaal zijn, je knijpt iets meer met je bovenbeen of hebt iets meer spanning in je schouders en je kunt je paard al zodanig belemmeren of onbewust de verkeerde signalen of hulpen doorgeven dat je paard anders reageert.
Succes