Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
HBZ schreef:Hoe lang hebt je haar nu zelf?
Ik denk inderdaad dat dit te maken kan hebben met een slappe achterhand. Is dit het geval. Laat dan deze kleine volte;s even zitten en maak eerst de achterhand sterker. Voor paarden met een slappe achterhand is dit namelijk erg moeilijk.
Het kan ook een andere reden hebben namelijk:
Het paard heeft weinig gedaan het laatste jaar bij vorige eigenaresse, daarom zijn de kniebanden in de achterbenen niet zo strak meer, of hij heeft deze nooit strak gehad. Doordat je dan juist veel van die kleine voltes gaat rijden worden die banden langer en gaat je paard moeite krijgen met het maken van deze voltes.
Teveel voltes is niet goed voor paarden, vooral niet voor grote slappe paarden.
Heb je niet een filmpje van z'n volte?

annelinnie schreef:Paarden die gebruikt zijn voor de barrelrace kunnen maar een korte tijd mee, omdat het heel zwaar is. Net als dravers belanden deze in de handel omdat ze op zijn. Ik denk dat dit voor jou paard ook geld. Ik zou die achterhand niet eens meer gaan trainen en verstandig doen (en ik ben echt niet iemand die graag een DA laat komen, want er is altijd wel iets..) om een dierenarts te bellen en eens te laten onderzoeken naar ataxie. Zelf kan je een paar kleine tests doen. laat je paard recht lopen en trek tijdens dat stappen eens aan zijn staart zodat ie uit balans is. Hier moet hij bijna niet op reageren.
Gleyla schreef:Deze bv http://www.paardenosteopathie.be
annelinnie schreef:Oke even blijven nadenken jongens wat is er belangrijk bij een paard dat zo snel mogelijk om een tonnetje moet draaien, de voorhand of de achterhand? Juist, de achterhand, die wordt dusdanig ver onder de massa geplaatst dat er van de spieren veel kracht wordt gevraagd.
Kijk maar naar dit plaatje; de broekspieren zijn zeer goed ontwikkeld en het paard brengt de achterhand ver onder om snel rond te komen.
[ Afbeelding ]
Er is dus alles behalve sprake van een slappe achterhand!
Paarden die gebruikt zijn voor de barrelrace kunnen maar een korte tijd mee, omdat het heel zwaar is. Net als dravers belanden deze in de handel omdat ze op zijn. Ik denk dat dit voor jou paard ook geld. Ik zou die achterhand niet eens meer gaan trainen en verstandig doen (en ik ben echt niet iemand die graag een DA laat komen, want er is altijd wel iets..) om een dierenarts te bellen en eens te laten onderzoeken naar ataxie. Zelf kan je een paar kleine tests doen. laat je paard recht lopen en trek tijdens dat stappen eens aan zijn staart zodat ie uit balans is. Hier moet hij bijna niet op reageren.
Op deze site staat wel meer info en tests die je kan doen: http://www.gezondheidvanmijnpaard.nl/in ... ontent=120
En nog ff, dit is wat ik denk als ik het verhaal zo lees, ik twijfelde geen moment, DA erbij, onderzoeken op ataxie en dan verder redeneren..
geerke schreef:midgie@Daar hoeft een paard geen barrelracer voor te zijn hoor.
Ik denk dat meer dan de helft van de paarden die er op Bokt voorbij komen ook iets mankeert of kapot is.
annelinnie schreef:Oke even blijven nadenken jongens wat is er belangrijk bij een paard dat zo snel mogelijk om een tonnetje moet draaien, de voorhand of de achterhand? Juist, de achterhand, die wordt dusdanig ver onder de massa geplaatst dat er van de spieren veel kracht wordt gevraagd.
Kijk maar naar dit plaatje; de broekspieren zijn zeer goed ontwikkeld en het paard brengt de achterhand ver onder om snel rond te komen.
[ Afbeelding ]
Er is dus alles behalve sprake van een slappe achterhand!
Paarden die gebruikt zijn voor de barrelrace kunnen maar een korte tijd mee, omdat het heel zwaar is. Net als dravers belanden deze in de handel omdat ze op zijn. Ik denk dat dit voor jou paard ook geld.
Proudy_ schreef:ze is op redelijk niveau gereden geweest, internationale wedstrijden vaak, liep goede tijden. Ze werd blijkbaar ook 7 op 7 hierop getraind dus het kan wel kloppen dat haar achterhand niet meer is wat het hoord :'(, ik rijd zo'n kleine cirkels om haar voornamelijk rustiger en trager te laten galloperen (wat echt wel werkt en ik bedoel dus ook niet 5 minuten aan een stuk he! maar een paar keer een kleine cirkel en van zodra ze trager gaat belonen). Annelinnie, ik heb ondertussen al wat meer over ataxie gelezen en dankje voor de site, ik ga vandaag naar mijn paard en ga het zeker testen, enkele dingen komen helemaal niet overeen anderen (zoals knikken met het hoofd, en als ik haar hoeven uitkuis leg ik haar hoef neer op de grond blyft ze zo staan, tot ik de andere hoef pak, soms durft ze struikele maar ik denk dat dat gewoon door klunzigheid komt) ... ik hoop eerlijk gezegt niet dat het ataxie is heb ook al wat horrorverhalen gelezen.
@ midgieWat ik wil bereiken met mijn paardje is gewoon goed kunenn rijden en een fantastische band hebben dus opzich zou ik het niet erg vinden moest haar achterhant wat versleten zijn, zolang ze paard blijft en in beste mate gezond is ben ik een blije eigenares... ze is niet echt als recreatie paard verkocht, maar de dochter (deze reed op hoog niveau) had geen tijd noch geld meer.
Sassy4barrel schreef:Proudy_ schreef:ze is op redelijk niveau gereden geweest, internationale wedstrijden vaak, liep goede tijden. Ze werd blijkbaar ook 7 op 7 hierop getraind dus het kan wel kloppen dat haar achterhand niet meer is wat het hoord :'(, ik rijd zo'n kleine cirkels om haar voornamelijk rustiger en trager te laten galloperen (wat echt wel werkt en ik bedoel dus ook niet 5 minuten aan een stuk he! maar een paar keer een kleine cirkel en van zodra ze trager gaat belonen). Annelinnie, ik heb ondertussen al wat meer over ataxie gelezen en dankje voor de site, ik ga vandaag naar mijn paard en ga het zeker testen, enkele dingen komen helemaal niet overeen anderen (zoals knikken met het hoofd, en als ik haar hoeven uitkuis leg ik haar hoef neer op de grond blyft ze zo staan, tot ik de andere hoef pak, soms durft ze struikele maar ik denk dat dat gewoon door klunzigheid komt) ... ik hoop eerlijk gezegt niet dat het ataxie is heb ook al wat horrorverhalen gelezen.
@ midgieWat ik wil bereiken met mijn paardje is gewoon goed kunenn rijden en een fantastische band hebben dus opzich zou ik het niet erg vinden moest haar achterhant wat versleten zijn, zolang ze paard blijft en in beste mate gezond is ben ik een blije eigenares... ze is niet echt als recreatie paard verkocht, maar de dochter (deze reed op hoog niveau) had geen tijd noch geld meer.
7 op 7 ? bedoel je daarmee 7 dagen in de week op de barrel race getraind ?![]()
nu misschien hebben ze wat overdreven ik weet hetzelf niet 100% zeker. Ze zeiden dat ze het uiteindelijk beu werd en dat de eigenares haar dan opjutte, (en dat is nog mooi uitgedrukt) nu ik geloof het niet volledig, en ik wil zeker niet die mensen zwart maken ofzo hé, feit is wel toen ik haar kocht, dat ze niet op 1 plek kon stil staan, dat ze zo hard in haar mond was dat ik ze niet onder controle kon houden tenzij ik mega hard trok
telkens ze een ton zag werd ze zot, ze was zo zenuwachtig, en explosief! nu na bijna een jaar is ze super relaxt dat is wat ik weet.
dat is een hele slechte manier van trainen. De pro barrel racers in de USA en Italié die trainen met hun wedstrijd paarden amper op de barrels anders vinden de paarden het niet leuk meer en het is veel beter conditie training in het bos te doen en veel basis werk... Gelukkig is dit paardje nu bij jou en hoeft zij dat getrek en gejut niet meer mee te maken