Ik heb hetzelfde meegemaakt, met een jong paard achterover geslagen met als gevolg zeven maanden ziektewet. Mijn man was zo boos, dat hij het paard dezelfde week verkocht heeft. Ikzelf was op dat moment zwanger, dus bewust een poos gestopt. Pas tien jaar later ben ik weer gaan rijden. Ik heb toen een vijftienjarige merrie gekocht die superbraaf was. Eerst begonnen met tutten, poetsen etc. Pas toen ik het echt vertrouwde erop gegaan. Eerst alleen gestapt. Geeft niets, je hebt alle tijd. Mar ik kreeg mijn vertrouwen weer terug, omdat ik haar kon vertrouwen. Probleem blijft alleen, dat je onbekende paarden in het begin niet meer vertouwd. Hierdoor zit je onzeker op zo'n paard. Het ene paard maakt hier misbruik van, de andere niet.
Als je niet op een manege rijdt, zelf geen ruimte oid voor een eigen paard hebt dan wordt het denk ik wel moeilijk voor je. Het gaat er namelijk om dat je vertrouwen krijgt in het paard waar je op wilt gaan stappen. Misschien via internet iemand zoeken die in je omgeving zich aanbiedt als instructrice. Vaak weten die wel een braaf paard te vinden.
Meen uit je post op te maken dat je een paardenopleiding volgt, hoe gaat dat dan nu met jou angst?
Veel succes alvast!