Ik had hier al eens een topic over Bella gemaakt met dressuur werk, Nu open ik een topic met wat spring werk. Graag even lezen voor dat je gaat reageren
Ik moet er wel even bij vermelden dat ik vanaf zomervakantie 2011 niet meer heb gesprongen. Aangezien mijn vorige vz pony een gescheurde pees kreeg kon ik niet meer rijden. En aangezien ik te groot voor haar ben moet ik helaas stoppen met haar En ik heb met Bella verder ook nooit serieus gesprongen eens een klein hindernisje. Dus ik moet weer volledig wennen aan het springen. En aangezien Ik Bella ook maar +- 5 maand heb moet ik zeker met haar wennen met springen. Dus mijn houding is niet perfect
Dus mijn eigen opgemerkte min punten: Mag iets meer mee geven, me tenen zijn de grootste ramp, Ik mag soms iets meer in het zadel blijven zitten
Nog even wat info,
Naam: Bella
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 7 Jaar (op 7 mei jarig)
Ras: Konik x Fries
------------------------------------------------------------------------
Soms rij ik ruim 20 min even met slof zodat ze iets meer stelling krijgt. Daarna gaat hij der af. Ik heb de slof onder aan aangezien ik met dubbele dingen in me had altijd meer druk heb op de bovenste teugel. Ik weet dat het officieel tussen me middelvinger en wijsvinger moet maar daar zit mijn kracht veel en anders rij ik haar volledig op de slof en dat is niet de bedoeling.

Strekken

Galopje

Mag meer in het zadel blijven

Me tenen zijn waardeloos

Idem

En weer terug bij stal

Hou het lief!
Groetjes Naomi

ik heb daar namelijk moeite mee om mn paard in te houden voor de sprong.. en wat die slof betreft als het jou helpt moet je daar gewoon mee door gaan! je zou ook een bijzet teugel of elastiek kunnen proberen maar als dit je goed bevalt gewoon mee verdergaan