Bella springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naaoommii

Bella springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-12 13:24

Hallo bokkers,

Ik had hier al eens een topic over Bella gemaakt met dressuur werk, Nu open ik een topic met wat spring werk. Graag even lezen voor dat je gaat reageren

Ik moet er wel even bij vermelden dat ik vanaf zomervakantie 2011 niet meer heb gesprongen. Aangezien mijn vorige vz pony een gescheurde pees kreeg kon ik niet meer rijden. En aangezien ik te groot voor haar ben moet ik helaas stoppen met haar En ik heb met Bella verder ook nooit serieus gesprongen eens een klein hindernisje. Dus ik moet weer volledig wennen aan het springen. En aangezien Ik Bella ook maar +- 5 maand heb moet ik zeker met haar wennen met springen. Dus mijn houding is niet perfect

Dus mijn eigen opgemerkte min punten: Mag iets meer mee geven, me tenen zijn de grootste ramp, Ik mag soms iets meer in het zadel blijven zitten

Nog even wat info,
Naam: Bella
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 7 Jaar (op 7 mei jarig)
Ras: Konik x Fries

------------------------------------------------------------------------

Soms rij ik ruim 20 min even met slof zodat ze iets meer stelling krijgt. Daarna gaat hij der af. Ik heb de slof onder aan aangezien ik met dubbele dingen in me had altijd meer druk heb op de bovenste teugel. Ik weet dat het officieel tussen me middelvinger en wijsvinger moet maar daar zit mijn kracht veel en anders rij ik haar volledig op de slof en dat is niet de bedoeling.
Afbeelding

Strekken
Afbeelding

Galopje
Afbeelding

Mag meer in het zadel blijven
Afbeelding

Me tenen zijn waardeloos
Afbeelding

Idem
Afbeelding

Afbeelding

En weer terug bij stal :)
Afbeelding

Hou het lief!
Groetjes Naomi :)

MaritB

Re: Bella springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:27

Ik vind dat je slof echt nog te strak staat

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:27

zoals je zelf al aangaf is je houding niet best....
Je houdt haar van voren veel te vast, probeer haar meer ruimte te geven door je handen toe te staan.
Je andere zwakke punt gaf je al aan: je onderbenen, heel erg....
Probeer meer in je buigel te gaan staan en je hakken uit te drukken misschien blijft je onderbeen dan meer op z'n plek.
Succes!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 13:55

Ik zou zeggen: kilometers maken in verlichte zit met de teugels in een knoop, zodat je een meer onafhankelijke zit krijgt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:11

Boven de sprong heb jij je handen zo te zien juist dichter naar je toe in plaats van dat je je paard daar de ruimte geeft. Probeer niet op je handen/teugels te steunen tijdens een sprong. Werk aan een onafhankelijke zit, zodat je met je hand naar voren over de sprong kunt.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:22

Boven de sprong moet je je paard nog iets meer ruimte geven, maar wat een prachtig beest! <3

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 14:26

Ik krijg een beetje de indruk dat het zadel wat te klein is voor je lengte. Je lijkt erg achterop je zadel te zitten, dit helpt je houding niet.
Wel een leuk dier. Ik denk dat je wel baat hebt bij een paar springlessen.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:09

Ik ga hier nu niet de tips herhalen die in jou topic staan ofzo, want daar heb je ook niks aan x)
Maar je moet inderdaad je paard meer ruimte geven in de mond. Zo kunnen ze vrijer springen en kunnen ze strekken als ze neerkomen.

Maar voor de rest vind ik het wel nog cava :)
Je moet inderdaad nog wat wennen aan het springen, maar als je de opmerkingen die je zelf inzier in acht houdt, dan denk ik dat je al een stuk verder zal staan.
Het is al positief dat je weet waar de schoonheidsfoutjes zitten hé ;)

Veel succes nog !
Ps: misschien eens een paar lessen nemen ?

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 15:56

Wauw wat een mooierd <3
Vind wel dat je meer mee mag geven met je handen En je tenen iets meer naar binnen drukken boven de sprong :j

Ikku97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 09:39

Mooi paardje!!! En Misschien iets meer vooruit kijken, dan naar de hindernis zelf?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:54

Leuke kruising zeg!
Zelf denk ik niet dat de slof strak staat, op de 2e foto is te zien dat er weinig spanning op de slof staat, maar je houd haar zelf wel nogal strak en kort in de hals.
Je houd je handen in een rare knik, het is beter als jou eleboog, pols, teugel, mond van het paard in 1 lijn staan, door de knik in je polsen verbreek je die lijn.
En ten slotte, zoals al gezegd, mogen je benen tijdens het springen een heel stuk naar voren toe :)
Voor iemand die al zo lang niet heeft gesprongen vind ik het springen zelf er wel goed uit zien :j

kizzy03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 16:13

ondanks dat je al een hele tijd niet gesprongen hebt. vind ik dat het springen er wel goed uitziet. maar zoals hier boven al wat vermeld staat en je zelf al aangeeft dat je benen naar voren moeten tijden het springen en dergelijke. denk ik dat je er wel komt. geeft het tijd en veel oefening. dan komt alles goed. heel veel succes ermee

Naaoommii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 19:28

Erg bedankt iedereen voor de reacties's en tips ik ga der zeker aan werken. Ik heb ook besloten om binnen kort wat enkele spring lessen te gaan volgen. Eerst op paarden van manege en dan later een aantal lessen met Bella zelf ik hoop dat er veel verandering in komt.

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 19:44

de meeste verbeterpuntjes geef je zelf al, maar 2 dingen;
1, ik vind je slof veel te strak. (jaa is al gezegd)
en 2, ik (IK) vind persoonlijk dat je je hand te hard/grof
gebruikt op die slof.
verder ziet hetver leuk uit, en een mooi paardje.
x

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:15

iets meer meegeven met de teugel, en wat je zelf al zegt.
wat een geweldig mooi beest trouwens.

Qwuinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 21:45

Ik vind het er eigenlijk niet goed uitzien. En dan maak ik me meer zorgen over het slofgebruik dan over je springhouding. Van wat ik zie heeft je pony al een korter halsje, en wanneer je hem met de slof rijdt zoals op foto 2 dan zal hij een flinke ondernek ontwikkelen, wat niet positief is. Als je dan per se met slof wil rijden om stelling te krijgen doe dat san alsjeblieft laag, rond en ontspannen ipv zo kort en strak..

Om je houding te verbeteren zou je inderdaad gewoon flink vaak de verlichte zit kunnen doen. Gewoon over de hoefslag of over balkjes/in-uitjes. Wanneer je dit over de hoefslag doet is de slof ook een fijn hulpmiddel, aangezien het makkelijker uitzitten is wanneer je pony fijn laag en rond loopt!

Succes ermee :)

blackbeatle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:13

Vind het er niet echt heel fijn uitzien.

Je paard loopt niet ontspannen, zadel lijk mij te klein..
Met springen zou ik graag zien dat je meer meegeeft.

TannoLiszet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:19

blackbeatle schreef:
Vind het er niet echt heel fijn uitzien.

Je paard loopt niet ontspannen, zadel lijk mij te klein..
Met springen zou ik graag zien dat je meer meegeeft.

Dit ben ik niet helemaal met je eens,
Hij loopt na mijn zien lekker ontspannen. En zadel past echt wel hoor, anders zou het er echt heel anders uit zien hoor!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 18:24

Erg mooi paardje! Je hebt zelf alle punten al gezegd dus ik heb er verder niets op aan te merken. :D

_YVN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 12:10

Aparte verschijning! Vindt je slof nog wel aan de strakke kant hoor.. Misschien zou een aantal keer goed lang en laag longeren goed voor haar zijn. Over het vasthouden van de slof zou ik toch goed gaan oefenen. Het kan enigzins verschil uitmaken..

Met het springen zou je meer mee mogen geven, niet teveel steunen op de hals en goed op je tenen letten.
Hopelijk komt het helemaal goed met jullie.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 13:58

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

suus_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 20:39

Stelling komt niet vanuit kracht, stelling komt uit je benen, zit en lichte speling op je binnenteugel. De slof gebruiken voor stelling is dus ook klinklare onzin, en al zeer zeker als hij ook nog zo strak staat.

Verder vind ik het een hele leuke pony en zien de foto's zonder alle hulpteugels er fijn uit.

Probeer trouwens iets trotser te gaan zitten, schouders naar achter, kin omhoog, wees trots op je knappe verschijning :)

nienke_teun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:54

jemig wat een gezeik over die slof altijd! maar super paardje echt leuk dier probeer voor de sprong langzaam te galoperen zodat ze goed uitkomt en geen reuze sprong hoeft te maken.. mijn instructeur zecht altijd je rijd nog geen barage :P ik heb daar namelijk moeite mee om mn paard in te houden voor de sprong.. en wat die slof betreft als het jou helpt moet je daar gewoon mee door gaan! je zou ook een bijzet teugel of elastiek kunnen proberen maar als dit je goed bevalt gewoon mee verdergaan ;)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:45

Keell006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:25

mooi paardje, nog nooit gezien een kruising tussen een konik en een fries,
is een erg mooi paardje uitgekomen :)

je ziet dat jullie nog veel moeten oefen, zoals je zelf al zei je tenen :P haha en meer in het zadel blijven zitten.
probeer zoals hierboven al gezegd wordt je paardje meer in te houden voor de sprong, hij wilt te graag en daardoor ga jij waarschijnlijk ook zo in deze houding zitten, probeer rustig op de sprong aan te rijden en wat ik altijd deed met me paardje want die racede er ook overheen de sprong vanuit een volte springen, zo heb je maar een klein recht stuk voor de sprong en heeft ie minder kans om eroverheen te racen.