Tijdens het rijden ben ik erachter gekomen dat ik door een probleem bij mij het mezelf en mijn paard erg lastig maak.
In het begin zette ik mijn ellebogen vast, vergat de knik erin te houden. Dit gaat tegenwoordig steeds beter en zet ik ze niet meer vast. Maar nu zet ik dus onbewust mijn schouders vast. Hierdoor put ik mijn spieren sneller uit, maar kan ik ook minder goed de druk regelen op de teugels voor mijn paard.
Nu vroeg ik mij af of iemand misschien tips heeft hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik heb het ookal aan mijn instructrice gevraagd, maar ze kon helaas niks bedenken. Het is ons wel opgevallen dat als mijn schouders ontspannen zijn ik sneller de neiging heb om mijn ellebogen weer vast te zetten. Let ik op mijn ellebogen dan zet ik mijn schouders weer vast.
Op het moment dat ik het merk en ik kan het mij veroorloven dat laat ik de druk op de teugels vallen en draai wat met mijn schouder om hem weer 'los' te maken. Maar dit is natuurlijk niet erg praktisch als je net met een oefening bezig bent.
Alle tips zijn welkom
is een beetje moeilijk uit te leggen.