Mijn hakken en onderbeen willen niet goed meewerken in draf!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neo2378

Mijn hakken en onderbeen willen niet goed meewerken in draf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 05:34

Hallo,

Ik zit een beetje vast....Ik kan tijdens draf (lichtrijden)niet mijn hakken goed omlaag drukken en mijn onderbeen naar achteren brengen.
Ik stap gaat het goed,nu komt het rare.Als ik in draf gaat doorzitten,dan blijf mijn hakken redelijk naar beneden en mijn onderbeen gaan ook redelijk naar achteren.Maar als ik van doorzitten naar lichtrijden gaat de eerste paar stappen goed maar dan heb ik moeite om mijn onderbenen naar achteren te doen,resulterend dat de hakken weer omhoog gaan om in balans ...

Ik hoop dat het een beetje duidelijk omschreven is. :D

Ik krijg les,de instructrice help me ook daarbij,dus work in progress!
Maar ik wou weten of jullie ook handig tips hebben,wat ik zelf kan proberen.

Oja,was ik nog vergeten bij te zitten,ik heb een redelijke stille beenligging,mijn benen wapperen niet alle kanten op....

Alvast Bedankt!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 05:58

Een tijdje zonder beugels rijden (ook lichtrijden) . Ook kan het zijn dat je zadel voor jou niet goed is. Te groot of wat naar voren of achteren hangt.

Bellissima_

Re: Mijn hakken en onderbeen willen niet goed meewerken in draf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 10:52

Beugels gaatje korter doen werkt vaak ook goed :)

Neo2378

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 12:40

Beugels een gaatje korter doen heb ik ook al gedaan,maar toch kan ik mijn onderbenen goed naar achteren brengen.

Neo2378

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 17:14

Neo2378 schreef:
Beugels een gaatje korter doen heb ik ook al gedaan,maar toch kan ik mijn onderbenen goed naar achteren brengen.

ik bedoelde:Maar toch kan ik mijn onderbenen NIET goed naar achteren brengen. :o

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 17:52

Van zonder zadel rijden en dan draven en proberen te lichtrijden word het meestal al een stuk beter, aangezien je dan wel moet omdat je anders amper niet omhoog komt :P

Marjolijnvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-12 16:14

Er kunnen 2 redenen voor zijn dat je de benen iet goed kan houden:

1. Je hakken hoef je niet zo erg uit te drukken. Wanneer je te veel druk erop legt dan verstijf je in je onderrug. Dan zit je vast en kan niet met de beweging mee gaan.
Tenen iets naar voren en naar binnen en hakken iets naar beneden. Wanneer je je been laat afhangen, lang maakt, en daarna op beugelhoogte houdt, moet dit op een natuurlijke manier gedaan worden en niet geforceerd.
Waarom wil je je been naar achteren brengen? Voor een hulp, aanwijzing voor je paard, is dit maar een beetje nodig. Als dit is om je houding te verbeteren is waarschijnlijk de 2e reden de oplossing.
Bij het lichtrijden is dit niet nodig.

2. Het kan ook zijn dat je in stoelzit zit. Dat betekent dat je zadel je te ver naar achteren laat leunen. Dus dat het zadel te smal is voor je paard. Hiertegen is weinig anders te doen dat zadel wijder laten maken of een passend zadel gebruiken.
Hiertegen is niet te werken met proberen je been naar achteren te brengen. Dan verstijf je in de rug en werk je tegen krachten van het zadel die je zo laten zitten.
Graag zou ik een foto zien waarop je de foute houding hebt. Misschien kan ik er iets uit aflezen.
Succes.