Mn paard en ik hebben een probleem waar we onder het rijden de laatste tijd tegenaan lopen..
Mijn paard is scheefgebogen, en ik wil deze kant graag los werken. Hij heeft dus vooral problemen op de linkerhand, als ik hem dan voor een volte inzet en deze rijd gebeurd het volgende :
Hij gooit zn achterhand na buiten, en vlucht dus de volte uit en springt vaak ( niet altijd ) in galop. Hij negeert mn buitenbeen dan totaal, wat ik dan vervolgens doe is nog meer druk op mijn buitenbeen zetten, of zo twee keer taktak te doen met mn buiten been. Vaak helpt dit niet, wat ik dan doe is mijn zweep langs zijn hoofdhouden ( dit werkt wel, maar dan verlies ik het contact! ) even voor de duidelijkheid, ik sla mijn paard niet he! ik raak hem niet eens aan. Is puur voor de reactie dat hij niet na buiten vlucht.
Ik ga dan vooral verkrampt zitten, waardoor ik het hem nog moeilijker maak. Hier ben ik me dus ook echt bewust van, en let hier ook op. Dit lukt me dan ook, maar dan nog blijft hij zn achterhand na buiten gooien en na buiten vluchten.
Als ik overgangen probeer te rijden, pff.. dan ben ik 3/4 rondjes verder voordat hij echt stapt.. dan gaat hij namelijk zo heel bescheten draven, zo sjokkel pony achtig ( als jullie snappen wat ik bedoel ) ik heb het idee dat hij dit doet, omdat hij het gewoon moeilijk vind om deze kant natuurlijk los te laten en te rekken en strekken, en daar bovenop dan ook nog overgangen te rijden..
Ik krijg gelukkig maandag weer les
waar ik dit probleem dan ook zal aankaarten en aan zal werken.Maar vroeg me af of iemand van jullie nog eventuele tips voor me had!