verbeterende tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

verbeterende tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 22:19

hoi,
ik heb een filmpje gemaakt waarin ik een paar figuren rijd, ik zou graag wat commentaar willen waar ik daadwerkelijk ook iets mee kan. dus wat ik fout doe en hoe ik dat eventueel zou kunnen verbeteren.
alvast bedankt voor de tips!

Appelmoes_11

Re: verbeterende tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:20

Je video is privé :)

44Myrthe44

Je video staat op privé en ik kan hem dus niet zien.

jameyskatje

Ik kan helaas je filmpje niet zien. Youtube geeft aan dat je video privé is, je zal het dan even moeten aanpassen bij je youtube instellingen.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 22:23

Oeps, nu zou die het moeten doen. ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:24

Hoe stuur je je pony? :)

Leg het eens uit?! :)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:34

goh wat ik meestal een dooddoener vind, maar in dit geval toch ook ga vragen: "heb je les/begeleiding?"

hier ontbreekt een goede basis. Je neigt naar stoelzit, je handen lijken of dood of je trekt je pony om. Je voelt niet of doet niet eens de moeite om je pony te corrigeren wanneer hij in de foute galop aanspringt.

verder is je pony nog niet "in de hand" of nageefelijk, heeft nergens lengtebuiging en gaat bijgevolg recht en plat door de bochten en valt bijgevolg ook soms op/over de binnen schouder.
Je pony is wel goed voorwaarts, dus eigenlijk zou je met de juiste begeleiding snel vooruitgang moeten kunnen maken.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:42

Het valt me op dat je erg vaak drijft terwijl je pony al erg voorwaarts is, dit kan je beter achterwege laten anders wordt hij 'dood' voor het been.
Verder zou je stelling moeten vragen in elke hoek en bocht, bereid voor waar je heen gaat - kijk ook waar je heen gaat - en buig je pony om je been. Nu trek je hem om, dit is niet zo fijn voor je pony want hij weet dan ook van te voren niet waar hij heen moet.
En ehm. Heb je gemerkt dat je 2 keer de linkergalop hebt gedaan? rechtsom (de 2e galop) spring hij verkeert aan, en je trekt hem gewoon op een hele kleine volte. Hoopte je dat hij over zou springen als je dat deed of heb je het echt niet gemerkt?
Je houding vind ik trouwens wel netjes!
Heb je begeleiding? Je zit netjes, je hebt een leuke pony, maar het lijkt alsof je niet echt weet waar je mee bezig bent (bochten niet voorbereiden, geen stelling, verkeerde galop, etc.).
Ik denk dat je na 3 of 4 privélessen je pony al aan de teugel zou kunnen rijden, als jij maar even weet wat je moet doen en waar je op moet letten.
Er zit zeker wel potentie in namelijk ;)!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:47

upendo schreef:
Hoe stuur je je pony? :)

Leg het eens uit?! :)

Dat vroeg ik me ook af. Is denk ik wel een goede oefening om dat voor jezelf eens na te gaan en dan eens op te zoeken op internet of bij een instructrice hoe je zit de basis moet zijn voor het sturen en niet alleen je handen.
Daarnaast zit je geregeld scheef boven je pony, met name rechtsom. Als je jou van achteren ziet in een bocht dan zie je dat jij in plaats van mee te gaan naar binnen met de pony (en dus recht boven hem blijft met je gewicht), jij naar buiten helt. De pony is scheef of jij bent zelf scheef, waarschijnlijk allebei. Ik adviseer les te nemen en bij de basis te beginnen en ook rechtrichten mee te nemen..

Verder leuke pony, je houding vind ik helemaal niet zo verkeerd en je bent vriendelijk met je handen. Alleen wat je wel met je handen moet doen weet je nog niet ;) Prima beginnersbasis en met wat lessen zal je heel snel veel verbetering te zien, daar ben ik van overtuigd! :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 22:56

Ik ga ook met de voorgangers mee, je stuurt te veel met je handen en te weinig met je benen zit, op het laatst zit je ook te ver met je voet in de beugel.
Je trekt hem ineens mee, terwijl je dit beter kunt voorbereiden voordat je afwendt of een volte maakt. In draf drijf je naar mijn idee ook te veel aan zonder reactie van het paard. Maar ik vindt opzich jouw houding zeker niet verkeerd, je zit best netjes ook zie ik wel een pony waar zeker wat in zit en denk dat als eens een paar lessen neemt je snel vooruit gaat.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 06:35

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.