Houding : Commentaar....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 14:42

Ja en?!
Ilkkah is ten eerste een ander paard dan sam
Ten 2e ze liep daar misschien net 10 minuten waarvan misschien pas 3 minuten draven, en ten derde, einde discussie, jullie denken maar wat jullie willen, dan denk ik het geen wat ik wil...
En als jullie het daar neit mee eens zijn, er zijn nog duizenden andere topics, ga daar dan maar in reageren, maar laat die van mij voor de mensen die tenminste typen over mijn houding, waar ik deze topic voor had gemaakt...

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 14:50

Ilkkah schreef:
Ja en?!
Ilkkah is ten eerste een ander paard dan sam
Ten 2e ze liep daar misschien net 10 minuten waarvan misschien pas 3 minuten draven, en ten derde, einde discussie, jullie denken maar wat jullie willen, dan denk ik het geen wat ik wil...
En als jullie het daar neit mee eens zijn, er zijn nog duizenden andere topics, ga daar dan maar in reageren, maar laat die van mij voor de mensen die tenminste typen over mijn houding, waar ik deze topic voor had gemaakt...


HAHA, het maakt niet uit hoelang hij daar al liep, of wat voor type paard het is, dit is geen draf! Hij heeft drie benen aan de grond! *LOL*

En dit gaat wel over je houding, ze zegt naar beneden te kijken om te zien op welk been ze zit! Das niet echt nodig in stap!

Wil ook nog best wat zeggen over je houding hoor Haha! :

Teugels korter, handen meer naar voren, handen dichter bij elkaar, voor je kijken, hak meer uitdrukken



Afbeelding
Dit is Draf!!
Cheese! OK dan!

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-03 15:10

Over hoelang ZIJ daar al liep maakt zeker uit...
Ilkkah loopt in het begin heel raar, je kent ilkkah niet, je hebt nog nooit op haar gereden, dus ordelen mag je zeker niet...

kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:19

Ilkkah schreef:
Ilkkah loopt in het begin heel raar, je kent ilkkah niet, je hebt nog nooit op haar gereden, dus ordelen mag je zeker niet...


Je vraagt hier om een tips over je houding. De tip is dat je op dat moment naar beneden kijkt(dus meer rechtop moet zitten etc). Als jij dan zegt van oke ze was aan het draven.Ik keek of ik op het goede been zit. Kan een logische verklaring zijn. Dan vraag ik me af hoe ze draaft?? Verward Lijkt me niet prettig draven! En dit is geen oordeel! Dit is gewoon wat er word gezien word op de foto! Heb je geen andere foto?? Die wat lichter is en wat dichterbij?! Kunnen er misschien ook wel betere tips gegeven worden! Is beetje onduidelijke foto!

Farjen

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:29

asjeblief bokkers..
Als ze zegt dat het draf is, dan is het draf, ze zal haar paard beter kennen..

Ontopic = het meeste is al gezegd

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 19:58

Het lijkt een beetje alsof je je handen op je bovenbenen legt, als je je teugels iets korter pakt kunnen je handen verder naar voren, als je ze ook nog iets dichter bij elkaar houdt is het beeld veel mooier Lachen

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 21:49

Lieverds, dit is GEEN draf. Elk paard heeft dezelfde beenzetting in stap/draf/galop, alleen de een heeft het wat ruimer dan de ander.

Je kijkt dus gewoon naar beneden op de foto, zonder reden. Puntje om op te gaan letten dus

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:23

ok allereerst je houding: handen iets dichter bij elkaar, en wat hoger, teugels iets korter ook naar voren kijken... op deze manier krijg je kramp in je ondernek denk ik... ook je hakken iets meer uittrappen denk ik...

Dan even over het stap/draf gedoe, ik kan eigenlijk ook echt niet zien waar dit ergens een draf zou moeten zijn... als je serieus 100% zeker weet dat dit een draf is, dan zou ik maar eens beter op je paardje gaan letten in het begin, want dit lijkt me dan niet echt gezond....

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 22:39

Tja het meeste is al gezegd. Handen wat hoger en dichter bij elkaar.
Niet naar beneden kijken! Ja ik weet het volgens jou is dit een draffoto en kijk je of je op het goede been zit....

Je kunt wel zeggen dat je paard vreemd loopt in het begin maar draf is draf en stap is stap, de beenzetting is gewoon hetzelfde bij elk paard.

Je zult je wel vergist hebben, geeft niets kan gebeuren.
Enne misschien een tip: je kunt ook voelen of je op het goede been lichtrijdt! Verdiep je even in welk achterbeen het paard naar voren zet en je kunt precies voelen wanneer je moet gaan staan. Heb je ook niet meer dat je naar beneden moet kijken om dat te controleren

Plaats anders nog eens wat andere foto's dan is ook duidelijker te zien hoe je houding is. Want op zich ziet het er wel netjes uit hoor Lachen

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-03 23:12

Dames en heren,

Er werd gevraagd om commentaar over de houding van de ruiter. Niet om een discussie over het paard aan te gaan hoe die nu wel of niet moet lopen.

Graag tips nav de houding geven.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:01

Ze krijgt toch ook commentaar over de houding, ze kijkt naar beneden en wordt daarop gewezen. En haar smoesje klopt niet

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:05

Draf??? Verward
nee joh dit is de stap hoor, op de foto. Kijk maar eens goed
naar de plaatjes die hier neer gezet zijn dan kun je toch
duidelijk verschil zien.
misschien vergis je je??

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:07

Zeg dan dat je last hebt van je lenzen...

Verder zijn er al goede tips/opmerkingen genoemd, ik zou daar gewoon wat mee proberen te doen ipv excuses te verzinnen, zeker als je notabene vráágt om commentaar.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:29

Je bent je cap vergeten Knipoog

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-03 10:42

passie schreef:
Je bent je cap vergeten Knipoog


Rij niet meer met cap...al hele tijd niet meer Knipoog
Enne even voor de andere:
Heb ontdekt dat mijn digi ook kan video`en dus dan zal ik zo snel mogelijk voor jullie, om jullie in het ongelijk te stellen, ilkkah filmen als ze net loopt, dan zal je het zelf zien....
en zal ook een draf en een stapfoto laten zien...
Zaterdag en zondag gaat ik zowieso naar Ilkkah, en zal vanavond nog even uitvinden hoe je video op bokt zet, dan ken ik het zaterdag of zondag het er direct opzetten!

Barb

Berichten: 12086
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 10:58

en stel nou....ik zeg stel nou, dat jij gelijk krijgt volgend weekend.
Wat is de reden dan dat je paard zo loopt in het begin?? Is ze soms
niet genoeg aan het been (of werk jij er niet genoeg aan) zodat
ze op een of andere manier gaat sloffen of onregelmatig gaat
lopen?? Want als dit bij jou een draf is dan is er toch iets niet
goed hoor

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:11

Citaat:
Rij niet meer met cap...al hele tijd niet meer


heeeel wijs OK dan! , ik wilde dat ik zo goed kon rijden dat ik ook zonder cap kon....

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-03 11:15

Slotje op verzoek topicstarter.