Pony gaat linksom de hoek níet in. HELP!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jooon

Pony gaat linksom de hoek níet in. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 16:30

Ik zit al weken met hetzelfde probleem en dat is dat mijn pony in een bepaalde hoek de hoek gewoon níet doorgaat. Rechtsom was dit probleem ook, maar dit gaat inmiddels beter. Af en toe gaat ze er nog langs.

Hoe krijg ik mijn pony wel die 'enge' hoek in? :)

Lottexxx

Re: Pony gaat linksom de hoek níet in. HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:34

Veel kleine voltes rijden bij de hoek en dan steeds dichterbij, halthouden bij de hoek. En streng wezen, het klinkt namelijk een beetje alsof ze je uitprobeert.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 16:36

Halthouden in de hoek lukt zoiezo niet, want ze wend voor de K al af als ik gewoon recht op de hoek af ga. Ik kan wel op de binnenhoefslag rijden, maar niet echt de hoek in..

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:38

Het lijkt echt alsof je niet streng genoeg bent, heb je ook les met je pony?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:39

Gaat de pony er wel langs aan de hand???
Aandacht van de hoek afhalen dat betekend... binnenteugel zodat de pony stelling heeft en naar buiten drukken met je binnenbeen.

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:40

Jooon schreef:
Halthouden in de hoek lukt zoiezo niet, want ze wend voor de K al af als ik gewoon recht op de hoek af ga. Ik kan wel op de binnenhoefslag rijden, maar niet echt de hoek in..

ik denk toch echt dat ze je uit probeert paarden kunnen namelijk echt goed acteeren en als het echt niet lukt vraag dan hulp meschtien durft ze het wel als er eerst een ander paard de hoek in loopt

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 18:12

Ik heb wekelijks les en dit gebeurd juist in de binnenbak bij de manege. Thuis heb ik hier geen last van. Ze gaat inderdaad gewoon door de hoek als er een paard voor haar loopt. :j

Blackxox

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:24

Anders ga je eerst heeeel vaak stappend ernaast de hoek door, en er dan opzitten en steeds meer opbouwen. Als dat niet werkt een pion neerleggen en haar daar voor te sturen zodat ze als ze er eindelijk is niet weer meteen wegloopt. Rijd ene ronde door de hoek andere 2 rondes niet, en steeds vaker de hoek door gaan! :) Succes!

Joyce_Alwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:54

Stelling naar binnen en met je binnenbeen je pony naar buiten drukken

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:00

Ik zou het paard toch even wat strenger aanpakken hoor, is volgens mij gewoon aan profiteren van de ruimte die hij krijgt om er niet langs te gaan.
En dan vooral daar even op een volte blijven net zo lang tot ze wel gewoon goed de hoek in gaat en dan ga je weer verder met waar je gebleven bent.

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 19:17

Ik denk dat ik inderdaad strenger moet zijn.. Ik ga ermee aan de slag! :j

Liek_Volan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:50

Oooh hier heb ik ook heel vaak last van met mijn paard. Frustrerend hè? Heb je toevallig last van veel stress de laatste tijd of stress omdat hij niet door de hoek wilt? Een paard kan daar heel sterk op reageren en daarom juist gaan 'kwallen'. Toen ik 3 maanden terug tentamens had kreeg ik haar niet langs die hoek en daarna was het over. Nu heb ik weer tentamens en krijgen we weer het zelfde gedonder. Je moet proberen er niet te veel aan te denken en je paard zo ongedwongen mogelijk door de hoek proberen te laten gaan. Dan krijgen ze uiteindelijk door dat het jou 'niets uit maakt' en houden ze er vanzelf mee op. Je moet er alleen wel veel geduld voor hebben. Ik heb het ook geprobeerd om het op de 'strenge' manier op te lossen, maar dit werkte averrechts. Je kunt ook in het midden van de bak iets 'engs' neerzetten, zodat hij daar op gefocust is en niet op die hoek.

Succes ermee!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:32

aanpakken die hap! :j
Nee, zonder gein, ik denk echt dat ze je behoorlijk in de maling aan het nemen is! Je zegt het al zelf.... op de anderkant deed ze het eerst ook, maar nu gaat dat goed...
Gewoon veel erlangs rijden alsof er niets aan de hand is. Geen aandacht aan schenken!
Deze fase gaat, net zoals op de andere hand, vanzelf wel weer over!
Succes!