Op paard van vriendinnetje; tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annoouukie

Op paard van vriendinnetje; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 15:58

He he bokkers,
ik heb net gereden op een paard van een vriendin. Op een barebackpad (schrijf je dat zo..?)
Zelf vond ik het erg goed gaan. Het paard is toen hij jong was, gevallen en daarbij is er iets gebeurt met zijn nek waardoor hij niet ver aan de teugel kan lopen.
Het is een de linkerkant gebeurt(botten verkeerd gegroeid door ongeluk..) en daardoor heeft hij moeite op de linkerhand waardoor hij daar niet aan de teugel loopt.
Tips? (ik heb niet erg veel foto's/filmpjes, dus jullie moeten het hier helaas bij laten..:'( )
XXAnouk

View My Video
Afbeelding

edit; ik weet dat ik mijn tenen naar binnen moet houden, maar ik heb de laatste tijd last van mijn enkels dus lukt dat helaas niet :(

PrimaDonna_

Re: Op paard van vriendinnetje; tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:05

Van een stap filpmje kunnen we niet veel tips geven, sorry!
Verder een leuk dier!

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 16:06

PrimaDonna_ schreef:
Van een stap filpmje kunnen we niet veel tips geven, sorry!
Verder een leuk dier!

Ja, dat weet ik. Maar bijv van mijn zit en dergelijke (geen idee hoe je dat schrijft)

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:07

leuk dat je met een barebackpad hebt gereden, dat is goed voor je zit en daarmee leer je het paard goed aanvoelen. Als tip wil ik je mee geven dat je het paard wel wat actiever mag laten stappen, het is nu net of de brandstof bijna op is en hij ieder moment kan uitvallen.
Dat je enkel aan het stappen bent is helemaal niet erg, want in stap kan je ook heel veel leren (veel mensen lijken die gang nog eens te onderschatten)
Veel succes met rijden.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:13

Weet je toevallig wie zijn vader is?

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 16:20

Skygirl schreef:
Weet je toevallig wie zijn vader is?

Ik heb echt geen idee :$ Maar het paard heet Valentino.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 16:34

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.