Ik durfde het nooit zo goed, zo'n HAW topic maken. Maar aangezien ik nu tijdens de les toch alles te horen krijg wat niet goed is kan hier weinig mis gaan. Hihi
Ik heb hier 1 filmpje per paard. Het filmpje met Andor is in de lutte en het filmpje van Cointreau is in ootmarssum.
Ik ga 1x in de 2 weken naar dressuurles en 1x in de 2 weken naar springles. Mijn niveau is B. We trainen dan ook op B niveau omdat ik vind dat dit eerst goed bevestigd moet zijn.
Een punt waar ik met beide paarden tegen aan loop is de goede galop na de hindernis. Thuis en in de les gaat het altijd goed, maar op concours (waarschijnlijk door de spanning en doordat ik er te veel mee bezig ben ivm stijlpunten) is het soms maar een rommeltje. Ik ben in de dressuurles bezig met de wissels.
Ook moet ik recht boven mijn paard blijven boven de sprong en nog iets meer ontspannen zitten.
De rest van de tips laat ik aan jullie over! Ik kan qua commentaar heel veel hebben maar hou het wel menselijk
Andor:
Ino-matcho x ahorn
1.60
Andor is van mij. Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt toen hij 3,5 was. Ik was er eigenlijk toen niet helemaal klaar voor. (zie ik nu pas) Hierdoor eigenlijk altijd maar een beetje voor de lol gereden (lees slecht gereden paard
) en een paar onderlinge concoursjes mee gereden. Toen hij 5 was heb ik ongeveer 6x B gestart tot ik hem op een dag met een flinke peesblessure uit de wei haalde. Na 1,5 jaar revalideren (inspuiten, stap/draf-schema's en uiteindelijk maar een jaar op de wei) Heb ik hem weer opgepakt en omdat alles zo goed ging heb ik nu alweer 2 maand een startkaart en gaan we bijna elke week op concours!
Hier zie je duidelijk mijn geklooi met de goede galop, hierdoor kom ik doordat k t ritme helemaal kwijt was doordat hij opnieuw verkeerd aansprong zelfs niet goed meer bij de dubbel. Flink rek en strek werk haha.
Cointreau:
Onbekend
1.62
Cointreau rijdt ik voor mensen. Zij is vorig jaar zadelmak gemaakt. Vervolgens ben ik haar gaan rijden. De hele winter hebben we veel bb parcoursen gereden en met haar heb ik vanaf januari een startkaart.
Wat nog wel even grappig is om te vertellen is dat ik bijna elke week wel prijs heb, maar dan echt om en om met beide paarden. Grappig springen als jurysport...
En nu hopen op veel tips/truucs/commentaar!