)Rechts moet ik al helemaal geen moeite meer doen voor de goede buiging te verkrijgen en vlotjes een appuyement te rijden.
Maar links krijg ik het precies niet helemaal voor elkaar.
Paard heeft te weinig buiging en ik bedoel niet in haar lichaam maar echt achter die kaak blijft ze vast houden.
En hoe meer buiging ik vraag om mijn binnenbeen hoe meer achterhand ze naar binnen zet maar blijft gespannen in die kaak.
Mijn lesgever zegt minder achterhand naar binnen en meer stelling maar paardlief is me altijd voor.
En plaatst altijd maar meer achterhand. Waardoor ze het eigenlijk veel te moeilijk maakt voor haarzelf en dan gaat vertragen en paniekeren (nogal gevoelig typetje).
De meesten zullen nu zeggen je paard is nog niet rechtgericht. Dat klopt deels maar ik gebruik deze oefeningen ook om haar sterker te maken aan beide zijden. Paard is nu in de fase waar ze afwisseld van goede en slechte kant.
Iemand nuttige tips om die buiging te verbeteren?
het probleem is niet dat ze te recht wordt. Het komt er eigenlijk op neer dat ze veel te veel achterhand wil plaatsen zodanig dat ze de stelling niet meer aan kan. En gaat vasthouden in haar kaak. Wat ik nu vaak doe is sb inzetten voor enkele passen en hups naar travers zodat ik die kaak kan loshouden. Dat lukt even maar erg effectief is het precies niet...
. Werk aan de winkel!

Dit wist ik niet. Hmm handig om te weten!!