Fernando's allereerste wedstrijd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharona95

Fernando's allereerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 11:24

Gisteren was het dan zover, na al onze pechjes (lees: Fernando gevallen, ik gevallen en een breuk, fernando kreupel, ik gekraakt: gekantelde ruggengraat, bekken en deze ook scheef en schouders ongelijk door mijn val) hadden we onze eerste wedstrijd! Gelukkig onderling, aangezien ik het echt niet zag zitten! Het was buiten, op het gras. We hadden nog noooit op gras gereden en ik was doodsbang dat we onderuit zouden gaan, maar alles ging goed! Meneer was superbraaf! *\o/*

Fernando en ik zijn nog echt bezig met de basis, met voltes openen en sluiten en heel af en toe een pasje opzij. Wijken zal ik het nog niet noemen. Met de wedstrijd kregen we vooral commentaar op de contrastelling in de eerste proef, en het door het binnenbeen vallen bij beide proeven bij de galop. Meestal gaat dan de eerste helft van de volte super, en de tweede helft valt hij naar binnen! Was ook te zien aan de punten, stond er een 8 en daardoorheen was een 5 gezet, en commentaar: tweede helft valt paard naar binnen, niet rond. Erg jammer dus! Maar we weten waar we aan moeten werken.
De eerste proef heb ik er niet aan gereden, ik wilde liever dat hij rustig ontspannen het bakje doorliep en dat was ook te zien aan de punten: 164. De tweede proef was ik niet meer bang dat hij zou uitglijden en iets meer gas erop gezet en betere stelling en buiging. Daar hadden we 183 punten!! Helemaal trots en blij dus voor zo'n eerste wedstrijd, ook nog buiten op een plek waar hij nog nooit was geweest, wat een paard!

Voor de mensen die Fernando nog niet kennen, hij is inmiddels 4 geworden en een Hannoveraan van For Compliment en Furst Heinrich. Ik heb hem nu sinds 25 november, en hij was toen net onder het zadel.

De foto's zijn alleen van het inrijden thuis en op het gras bij de ringen, niet van de proef zelf. Ze staan niet op volgorde, en ik weet dat er nog genoeg aan te werken is, en dat hij wat actiever mag zijn op een aantal foto's, maar ik wilde hem liever rustig houden.

1. Wat ronder ingesteld
Afbeelding

2. Neusje eruit gereden, hier mag hij dus actiever
Afbeelding

3. Drafje, ik moet mijn schouders naar achteren houden, vind dit wel een fijne foto!
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Ik zit verschrikkelijk, dit gebeurd wel vaker, dan loopt hij zo fijn ontspannen dat ik mee ga naar voren
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Op het gras
Afbeelding

8. Knap paard!!
Afbeelding

9. Best wel wat spanning!
Afbeelding

10. Mooi actief!
Afbeelding

11. Met de rest, allemaal zin in!
Afbeelding

12. Om de ring heen stappen
Afbeelding

13. Ik ben echt enorm blij met hoe hij er nu uitziet, hij is zo veranderd!
Afbeelding

14. Niets anders dan lachen tijdens en na de proeven!
Afbeelding

15. En nog een foto van het losrijden bij ons thuis, heel fijn actief, mooi zijn bekken gekanteld. Erg blij met deze foto!
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, commentaar is meer dan welkom, we willen graag leren! Hou er wel rekening mee dat ik behoorlijk zenuwachtig was, en dit onze eerste wedstrijd was, voor het eerst buiten op gras! :j

Nienke96

Re: Fernando's allereerste wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:29

Ziet er goed uit! Loopt fijn! Je zou je handen nog wat meer kunnen dragen en je tenen goed naar binnen draaien,
Ga zo door :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:31

Ziet er fijn uit hoor, mooi paard! Hij is al mooi opwaarts gebouwd, dat scheelt een hoop. Als je straks de aanleuning wat meer bevestigd heb zal jij vanzelf ook rustiger gaan zitten, soms is het niet erg om wat mee naar voren te gaan om wat ruimte te geven :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:51

ja knap paard, ziet er goed uit!
Probeer inderdaad je handen meer te dragen, gaande weg kun je volgens mij ook meer oprichting gaan vragen.
Succes.
P.S. Hoeveel punten had je?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:48

Ziet er prima uit!
Probeer (op foto negen)als je spanning voelt niet je been op te trekken en teveel in te buigen naar links, juist goed buitenteugel erbij en recht blijven.
Je tenen wel naar binnen draaien idd, en je handen rechtop is ook al gezegd.
Wat mij opvalt, is dat je hem nergens naar rechts hebt gebogen, is dat z'n moeilijke kant?

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 20:25

Ja! Mijn handen en voeten vielen me ook op! Daar ga ik weer goed op letten :)

@MirandaFuego
Ja, nu je het zegt, stond ook op mijn protocol: probeer iets meer te begrenzen, oftewel: ik pak hem te snel op de binnenteugel, vooral bij spanning. Ik zal het onthouden!
Haha en dat klopt, rechtsom is zijn lastige kant! Wat stom, toch meer linksom gereden dan ik dacht! Ik wilde spanning voorkomen, dus op het moment dat ik bij het gras kwam bijna alleen linksom gereden, met de rest van de groep mee. Om de ringen heen alleen wel rechtsom gestapt!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:08

Wat een goede oefening is voor jezelf en je paard, is om regelmatig contrastelling te gaan rijden, dus als je linksom rijdt rechts inbuigen, daar wordt je paard soepeler van en je leert het zelf ook beter aan te voelen.

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 14:44

MirandaFuego schreef:
Wat een goede oefening is voor jezelf en je paard, is om regelmatig contrastelling te gaan rijden, dus als je linksom rijdt rechts inbuigen, daar wordt je paard soepeler van en je leert het zelf ook beter aan te voelen.

Ja klopt! daar kwam mijn instructrice laatst ook mee, goede tip dus!

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 11:48

mooi koppie heeft hij!
je rijdt vriendelijk zo te zien :j

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 07:00

Jaa een lekker bekkie heeft hij zeker! Dankjewel!!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 17:25

Mooie plaatjes! Ik vind het er relaxed uit zien zeker na zo'n val!
Omdat het HAW is: Zoals je zelf al aangaf kan hij soms wat actiever maar ik vind je goed op weg :D

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 15:33

Mooi aansprekend koppie heeft hij. Ik kan duidelijk op de wedstrijd foto's zien dat jij best gespannen bent maar hij ziet er wel heel braaf/rustig uit voor zijn eerste wedsrtrijd. Probeer zelf wat meer te ontspannen en op je kont zitten zodat je zithulpen ook beter kunt geven. Probeer dus lekker aan jezelf te werken en de basis beter te bevestigen met je paard dan komen jullie er wel.

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 17:22

ziet er goed uit!! zeker voor de eerste keer
zeer leuk koppie <3
probeer alleen zelf wat meer achterover te blijven zitten ;)

suus_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 21:11

Wat een prachtige pony zeg, daar ga je ver mee komen! Let op je eigen houding, handen netjes voor je, schouders naar achter enzovoort. Verder ga zo door :)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 13:59

Wat een prachtig paard. Op sommige foto's lijkt hij te hangen in je hand (kan moment opname zijn). Verder hij heeft echt mooie gangen zeg!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 21:55

Je hebt een knap paard, met precies toch een mooie ruime draf!
Proficiat met je resultaat, die zal wel in stijgende lijn blijven gaan.

Enkel je houding verraadt dat je heel zenuwachtig bent en daardor verkrampt gaat zitten. Eens de stress wat over zal zijn, zal je houding vanzelf verbeteren!

Sharona95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-12 11:34

Dat hangen is inderdaad een momentopname, dit is iets wat hij gelukkig echt niet doet!
En bedankt Webster, ik hoop inderdaad op een stijgende lijn!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 11:40

Oogt vriendelijk en buiten wat schoonheidsfoutjes vind ik het wel mooi om te zien. Je ziet wel op de foto's dat hij nog geen goede balans heeft en je zult waarschijnlijk zelf wat rechter zitten als hij wat beter in balans loopt. jullie lijken mij een mooie combinatie te zijn en binnen een jaartje zal het er al veel anders gaan uitzien ;)

dieselmegan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:24

Jullie zijn leuk samen :j , en leuk hoofdstel :).
Probeer soms wel iets meer je hakken uit te drukken :)

Riannnnnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:26

Ziet er fijn uit! loopt mooi op de loodlijn!
Heb niet echt commentaar, let alleen op je voeten, hakken uitdrukken en tenen naar binnen.
Ga zo door :D

pienflevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 23:16

het ziet er heel mooi uit, je paard loopt er mooi en ontspannen bij ondanks dat je zelf erg zenuwachtig was.