Fernando en ik zijn nog echt bezig met de basis, met voltes openen en sluiten en heel af en toe een pasje opzij. Wijken zal ik het nog niet noemen. Met de wedstrijd kregen we vooral commentaar op de contrastelling in de eerste proef, en het door het binnenbeen vallen bij beide proeven bij de galop. Meestal gaat dan de eerste helft van de volte super, en de tweede helft valt hij naar binnen! Was ook te zien aan de punten, stond er een 8 en daardoorheen was een 5 gezet, en commentaar: tweede helft valt paard naar binnen, niet rond. Erg jammer dus! Maar we weten waar we aan moeten werken.
De eerste proef heb ik er niet aan gereden, ik wilde liever dat hij rustig ontspannen het bakje doorliep en dat was ook te zien aan de punten: 164. De tweede proef was ik niet meer bang dat hij zou uitglijden en iets meer gas erop gezet en betere stelling en buiging. Daar hadden we 183 punten!! Helemaal trots en blij dus voor zo'n eerste wedstrijd, ook nog buiten op een plek waar hij nog nooit was geweest, wat een paard!
Voor de mensen die Fernando nog niet kennen, hij is inmiddels 4 geworden en een Hannoveraan van For Compliment en Furst Heinrich. Ik heb hem nu sinds 25 november, en hij was toen net onder het zadel.
De foto's zijn alleen van het inrijden thuis en op het gras bij de ringen, niet van de proef zelf. Ze staan niet op volgorde, en ik weet dat er nog genoeg aan te werken is, en dat hij wat actiever mag zijn op een aantal foto's, maar ik wilde hem liever rustig houden.
1. Wat ronder ingesteld

2. Neusje eruit gereden, hier mag hij dus actiever

3. Drafje, ik moet mijn schouders naar achteren houden, vind dit wel een fijne foto!

4.

5. Ik zit verschrikkelijk, dit gebeurd wel vaker, dan loopt hij zo fijn ontspannen dat ik mee ga naar voren

6.

7. Op het gras

8. Knap paard!!

9. Best wel wat spanning!

10. Mooi actief!

11. Met de rest, allemaal zin in!

12. Om de ring heen stappen

13. Ik ben echt enorm blij met hoe hij er nu uitziet, hij is zo veranderd!

14. Niets anders dan lachen tijdens en na de proeven!

15. En nog een foto van het losrijden bij ons thuis, heel fijn actief, mooi zijn bekken gekanteld. Erg blij met deze foto!

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, commentaar is meer dan welkom, we willen graag leren! Hou er wel rekening mee dat ik behoorlijk zenuwachtig was, en dit onze eerste wedstrijd was, voor het eerst buiten op gras!