Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
0152141488 schreef:MaritAriel schreef:Ik raad het je af. Ik noem het de weg van de minste weerstand. Oefenen, oefenen, oefenen en je paard leren begrijpen; waarom doet ze het? In jou ogen uit ontdeugenheid, maar weet je dat zeker? Vind ze de oefeningen niet gewoon te moeilijk? Begrijpt ze jou wel? Etc...
Het zijn gewoon simpele oefeningen, gewoon de normale oefeningen maar dan ontspannen aan de teugel.
Voltes, gebroken lijnen enz.
MaritAriel schreef:Oke, en je weet zeker dat ze je begrijpt? Als mijn paard mij niet begrijpt gaat ze er ook vandoor.
Maar ik herken dit wel hoor, ik ken genoeg paarden die dit soort streken hebben. Ik zou alleen niet naar een slof grijpen maar het gewoon zelf met je paard proberen op te lossen. Als je je paard goed kent, moet dat mogelijk zijn, echt waar!
0152141488 schreef:Nee, niet dat ik weet.
Mijn vriendin kijkt soms ook mee, en ziet het probleem ook niet.
(zij heeft ook even op haar gereden, en denkt dat het gewoon onder de oefening uit komen is).
Ik doen gewoon:
Stelling vragen, en dan ontspanning. En als ze ontspannen aan de teugel is dan bam ben ik haar weer kwijt en gaat rennen.
capopjekop schreef:MaritAriel schreef:Oke, en je weet zeker dat ze je begrijpt? Als mijn paard mij niet begrijpt gaat ze er ook vandoor.
Maar ik herken dit wel hoor, ik ken genoeg paarden die dit soort streken hebben. Ik zou alleen niet naar een slof grijpen maar het gewoon zelf met je paard proberen op te lossen. Als je je paard goed kent, moet dat mogelijk zijn, echt waar!
Ik ben het opzich met je eens, maar als je je slof goed gebruikt werkt hij alleen in als het nodig is. Je kunt zelf beslissen wanneer het gevaarlijk of eng wordt en hem dan pas gebruiken. Als alles goed gaat dan hangt ie gewoon los. Het kan je als ruiter net dat beetje meer gevoel van veiligheid geven puur dat ie eraan hangt. Waarschijnlijk gebruik je hem daardoor al heel weinig.
0152141488 schreef:Nu je het zo zegt is het idd een rij probleem.
Het is eigenlijk bijde....
Als ik echt dressuur matig wil rijden, dan gaat ze rennen vanwege om haar achterhand niet te gebruiken.
Maar buiten is echt een heel ander verhaal, als ik buiten gewoon even op een lang pad rustig ontspannen draf je wil maken, bam weg.
En dat is gewoon uit ondeugendheid, want ze weet hier kan ik gaan rennen om niet die oefening te doen.
En ik herhaal gewoon het steeds, en probeer het te verkomen maar ze doet het steeds.