tinkerdag wel of niet mee doen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

joyca

tinkerdag wel of niet mee doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 05:32

ik heb me opgegeven voor de tinkerdag, en ben gistere eens in een bak gaan rijden, paardlief en ik rijden altijd buiten en is dan goed voorwaarts, gistere in de bak was het een luie donder, hebben rondjes gedraafd en zelfs 1 rondje gegaloppeerd, en zelfs een heel laag sprongetje gemaakt, nu wil ik weleens kijken of ie samen met andere paarden wel voorwaarts is,
wil me zelf niet voor gek zetten op de tinkerdag in september maar weet niet of ik me wel moet gaan inschrijven.

of gewoon hard moet gaan oefenen,

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 05:40

misschien is het beetje wennen voor je paard om nou ineens in de bak te rijden ik zou er gwn naar toe gaan weer een leuke dag met je knollie je bent vast niet de enige met een traag paard

midgie

Re: tinkerdag wel of niet mee doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:45

Ja het luie in de bak ligt niet aan je paard, als hij altijd buiten word gereden en ineens in de bak dingen moet dien wat nooit gevraagd word dan is het logisch dat hij een ander tempo heeft er zijn er ook die gaan rennen.
Als je mee wil doen gewoon gaan oefenen en b.v eens een lesje nemen zodat jij weet hoe je een paard in de bak kan rijden en motoveren om voor je te willen werken en zodat hij in balans komt zodat hij kan blijven lopen.
Denk niet dat je voor gek loopt , want er zijn mensen die voor de tinker komen en er zullen er best meer zijn die niet of minder kunnen rijden. je tinker zal het best kunnen nu jij nog.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:10

Kijk eens of je tinker van showen houdt, als dat zo is zou de tinkerdag geen probleem moeten zijn.
Rijd eens een proefje voor wat vrienden/familie. En bij elke mooie beweging die die maakt iedereen 'oooh, aaah, geweldig!' laten roepen. En klappen natuurlijk :+

Overigens is een nieuw terrein een stuk spannender/interessanter voor een paard dan de oude vertrouwde bak.

Heb jij zelf wel lol in de bak of ben je ineens heel serieus aan het werk?

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 14:28

nou ik ben heel angstig geweest met rijden en heb nu sinds een jaar thinco onder mijn kont, en heb er weer lol in normaal rijden we alleen maar buiten en op lange teugel, en nu was ik gistere in de bak gaan rijden om te kijken wat ie doet, nam wel een klein laag sprongetje. en wil eens uitproberen als er meerdere paarden zijn wat ie dan doet
moet nog veel oefenen, en als ik al gewoon in arbeidstempo de bak door kom, ben ik al blij,

destiny88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:41

Tinkerdagen zijn altijd gezellig! Niemand maakt elkaar belachelijk, het is 1 grote familie!! Ik ga er bijna altijd heen in Leusden enzo! Is zo super gezellig! Ben afgelopen mei zelfs daar blijven slapen voor het eerst 4 dagen geweest, maar het is zo super gezellig echt een aanrader!

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:48

Gewoon meedoen! Mijn tinkertje heeft ook een heel ander tempo in de bossen dan in de bak. Maar als je altijd buiten rijd en er wordt nooit iets van hem/haar gevraagd of verwacht en nu in een keer wel is dat ook wennen voor je paard natuurlijk. Daarom rustig opbouwen en het vooral ook leuk houden voor je paard! En dan tussen door zo eens een les nemen kan ook heel verhelderend werken, dan weet je waar je mee aan de slag kan in de bak en rijd je niet als een kip zonder kop maar wat rondjes (ik zeg niet dat je dit doet hoor ;) ). En tinkerdagen zijn zoals hierboven al gezegd wordt altijd heel gezellig, er hangt vaak een fijne sfeer!

joyca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 11:30

ik ga idd eens een lesje nemen, en wat meer springen, want dat deed ie wel al goed, voor de keren dat ie het gedaan heeft, zit geen kwaad in hem, is gewoon slim!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:36

Gewoon komen en meedoen :)

Zoals Destiny al aangeeft wordt je niet uitgelachen en is het een grote gezellige familie die elkaar steunt. Gewoon lekker gaan trainen en mocht het dressuur niks worden dan lekker gaan springen en meedoen met de lol-met-je-knol-onderdelen.