3 jarige wil niet bij soortgenoten weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sannerocky

3 jarige wil niet bij soortgenoten weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 18:06

Noujaa, de titel zegt het al... Ik krijg haar niet alleen bij de andere paarden vandaan, er móet een ander paard mee, anders rent ze voor de kortste keren terug. Ze is vrij lomp en onhandig, ze kan nog niet echt heel goed met haar lichaam overweg heb ik het idee, logisch bij een jong paard, maar toch. Ze durfde ook nooit lekker los te gaan in de wei, ze draafde altijd heel voorzichtig. Dit gaat steeds beter, ze galopeerd niet als een gekke door de wei, dit sinds dat ik gegalopeerd heb met haar ohz. Ze luisterd aan de longe prima, maar het rijden wil gewoon niet echt lukken. Ze is braaf, en nog nooit gebokt oid, alleen ze kan niet alleen, als ik in de bak rijd moet er sws een ander paard bij in, want anders rent ze door het hek heen, 2x gebeurt, maar dan met longeren.
Hoe zorg ik dat ze meer vertrouwen in mij krijgt?
Ik heb geen ervaring met jonge paarden. Tenminste, ik heb er wel eens eentje doorgereden, maar niet ingereden..

Help me (:!

Groetjes!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:21

Tja, je zegt het zelf al, je paard heeft niet genoeg vertrouwen in jou. Daar moet je mee beginnen. Een paard heeft een sterke leider nodig, een leider die hem beschermt tegen vijanden. Pas als jij laat zien dat jij die sterke leider bent, zal je paard met je meegaan.
Je zou kunnen beginnen met grondwerk, dit is ook heel leuk om te doen en je paard krijgt hier ook meer zelfvertrouwen van, ze komt heel onzeker op me over zoals jij haar omschrijft. Op bokt kun je hier heel veel informatie over vinden.

merrieveulen

Re: 3 jarige wil niet bij soortgenoten weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:00

eens met Storm. zoek een leuke trainer uit, en ga les nemen in omgang en paardengedrag. je zult merken dat hoe meer leider jij wordt, hoe belangrijker je paard jou gaat vinden. en dan is ze liever bij jou dan bij haar groepje, immers, als jij er bent is alles goed, rustig en veilig. dat vindt een paard belangrijk.

wij als mensen kunnen onze paarden dat bieden, waar een groep paarden dat niet kan. jij schrikt nooit van een opvliegende vogel of van een vrachtwagen, een ander paard misschien wel en die houdt geen rekening met een ander paard daarin. een mens kan dat wel, een mens kan consequent gedrag laten zien, in elke situatie. dat maakt een goede relatie met een mens voor een paard waardevol.