Als eerste wil ik zeggen dat ik een probleempje heb met springen maar dat blijkt wel uit de titel
Nou mijn probleem is dat ik best wel zenuwachtig ben voor het springen meestal is iedereen wel zenuwachtig maar bij miij denk ik erger is, dat kan door 2 dingen komen denk ik zelf;
- ik ben vorig jaar best hard gevallen ,
Daarna ging het ook een hele tijd slecht en ben er nog een paar keer afgevallen, nu gaat het weer goed en had 3 weekjes geleden de 4 e prijs dus daardoor heb ik ook meer zelfvetrouwen

- ik krijg altijd heel erge beenkrampen ook in het parcours misschien omdat ik echt veel moet drijven omdat mijn pony nogal sloom is.
Maar het komt denk ik niet echt door de hoogte komt, want thuis spring ik wel 90/95 cm maar ik denk wel eens van 'wow!' das best een hoge oxer. Nu doe ik trouwens DB Ook richt ik me nu op dressuur wat ook heel goed gaat, maar ik wil ook graag springen hou tog wel van een beetje actie tussendoor
Hoop dat jullie nog wat tips hebben of wat ik er tegen kan doen iets minder zenuwachtig te worden
Trouwens met oefenparcoursen heb ik nooit last van beenkrampen, of ben zenuwachtig