recht achterwaarts

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

recht achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 07:02

hoi,

wij hebben een klein probleempje. het paard wat ik rij deed ''vroeger''' altijd goed rechter diagonaal achterwaarts stappen. maar sinds dat ze met hem voor de kar ook achterwaarts oefenen (2span) stapt hij bij mij (en voor de kar) niet meer recht achterwaarts. althans, de ene keer gaat het goed de andere keer draait hij zijn achterhand naar rechts.

erg jammer in mijn proeven. afgelopen woensdag gestart, de ene proef een 8 de andere proef een 5.

iemand goeie tips om dit aan te pakken?
de eerste 2 stappen gaan goed, daarna gaat het mis. ik pak dan mijn rechterkant er extra bij om zo zijn voorhand er weer voor te krijgen, maar dit valt de jury natuurlijk ook op. ik heb les, en daar trainen wij ook flink op. maar jullie nog goeie tips?

twisietos

Re: recht achterwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 07:07

ik corrigeer altijd als het zo is met mijn been wat aan die kant zit terug

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 07:10

dus in dit geval zou jij je rechterbeen wat meer naar achter leggen? (hij gaat altijd naar rechts uitbreken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:57

Idd, met je been begrenzen aan de kant waar die graag heen draait :j Door je rechterhand er meer bij te pakken zal die nog makkelijker scheef gaan..

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 09:08

relaxed: ik heb druk op beide teugels als ik achterwaarts ga maar zodra hij dus scheef gaat, pak ik pas mijn rechterteugel erbij om zn voorhand er weer voor te zetten. tot nu toe werkt dat eigenlijk prima. maar niet in de proef haha...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:48

hunter87 schreef:
relaxed: ik heb druk op beide teugels als ik achterwaarts ga maar zodra hij dus scheef gaat, pak ik pas mijn rechterteugel erbij om zn voorhand er weer voor te zetten. tot nu toe werkt dat eigenlijk prima. maar niet in de proef haha...

Ja dat bedoel ik ook dat je dat dan doet, maar je moet het aan de achterkant oplossen.. de achterhand gaat immers opzij, niet de voorhand :)

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:06

Relaxed schreef:
hunter87 schreef:

Ja dat bedoel ik ook dat je dat dan doet, maar je moet het aan de achterkant oplossen.. de achterhand gaat immers opzij, niet de voorhand :)

Ik snap wel waarom ze dat doet, de achterhand sturen is lastiger als de voorhand weer terug voor de achterhand te plaatsen.

@TS: Je zegt dat ie zn achterhand naar rechts draait, dan zou ik dus linkerschouder en rechterbeen begrenzen om m weer recht te krijgen. Hij wordt hol aan de rechterkant als je dan je rechterteugel erbij pakt dan maak je m eigenlijk nog holler. Je kan proberen om m een beetje te helpen door m links en rechts op te sluiten tussen de wand en een balkje of iemand die er naast staat.

z3rTjuhH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:11

Citaat:
Ik snap wel waarom ze dat doet, de achterhand sturen is lastiger als de voorhand weer terug voor de achterhand te plaatsen.

@TS: Je zegt dat ie zn achterhand naar rechts draait, dan zou ik dus linkerschouder en rechterbeen begrenzen om m weer recht te krijgen. Hij wordt hol aan de rechterkant als je dan je rechterteugel erbij pakt dan maak je m eigenlijk nog holler. Je kan proberen om m een beetje te helpen door m links en rechts op te sluiten tussen de wand en een balkje of iemand die er naast staat.

Hier ben ik het ook mee eens, ik zou dan zijn buitenschouder (als het rechtsom is :D) er weer bij zetten, dus iets naar binnen. Dan met me rechterbeen het weer begrenzen zoals hierboven ook staat.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 12:25

dressuurgek, balkjes hebben wij niet op stal. ik kan idd proberen om dr iemand naast te zetten. het probleem blijft er nog wel in dat hij het niet altijd doet. laat ik eerst jou linkerteugel rechterbeen tip uitproberen :)