Jewel (Alexander ox) @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

original_

Jewel (Alexander ox) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 23:01

Het is inmiddels al ruim 2 jaar geleden dat ik een topic van mijn knappe bijrijdpony jewel en mij heb geplaatst dus nu ik nieuwe foto's en filmpjes heb leek het me wel weer eens tijd worden :)
Inmiddels zijn we al heel wat spring en dressuur lessen verder en een hoop ervaringen rijker, en zijn we ook begonnen met wedstrijden te rijden :)
zo zag het er 2 jaar geleden uit:
[RT-HAW] bijrijd pony jewel @ work

Even een paspoortje van jewel

---------------------------------------

Jewel
nrps
04-07-2003
1.47
Alexander ox
B+2

---------------------------------------

Eigen commentaar:

*handen rechtop houden.
*armen langs m'n lijf houden.
*benen stiller houden.
*tenen naar binnen.
*pony mag sommige momenten iets actiever.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

zaterdag 13 mei hebben we onze 1e 2 winspunten gereden :D

proef 1

*cap was ik letterlijk kwijt die keer (das het nadeel als alle paarden op een andere stal staan :+ ) dus daar geen commentaar op.
*liever ook geen commentaar op mijn lengte, zover ik kan zien en voelen zit ik de pony niet in de weg :)

Bedankt voor het kijken! :evaw:

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 23:57

Ik vind de pony beter tonen dan in het topic van 2 jaar geleden, en jij zit inderdaad beter
Let wel op je kapstokvoeten, zo zit je elke keer met je spoor te prikken, maar dat geef je al aan.

De pony heeft een korte hals , dus teugels mogen wel iets korter want nu kruip je op sommige foto's met jou handen naar het zadel, waardoor je ze eerder onbewust vast gaat zetten.

Je kiept soms ook nog wat naar voren ,maar imo al veel minder dan 2 jaar geleden.
Door beter op je kont te gaan zitten blijf je ook meer rechtop , en gaan je bekken mee in de beweging van jou pony.

Qua lente ach ik denk dat het voor het oog mooier was geweest als hij iets groter was of jij iets kleiner maar kan imo prima hoor :j

Succes , ik vind het een leuk dier , leuke combi.

Editje :
Ook met springen, probeer contact te houden want de teugels komen bij de 4de sprong (het lijntje) in een boog, terwijl je ook met je handen terug werkt.
Dus teugels korter en meer meegeven :) Ik kan het verder niet heel duidelijk zien.

(Ik dacht huh proef1 , en ik zie een hindernis? haha.gefeliciteerd met je winst!)

Letizia

Re: Jewel (Alexander ox) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:37

Je zit inderdaad soms wat naar voren waardoor je benen naar achter kantelen. Verder vind ik het er fijn en ontspannen uit zien :j

Volgens mij is jouw pony de tante van mijn paard, is de vader Alexander van Amal? Mijn paard (AV) is Balasjow x Alexander :)

original_

Re: Jewel (Alexander ox) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 07:30

@S_uus, bedankt voor het commentaar :) zijn allemaal dingentjes waar we heel hard aan werken :)

@Letizia, vader is Alexander ox :)