Utavonia (v.Orame) voor het eerst op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manny

Utavonia (v.Orame) voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 20:24

Hallo!

Naam: Utavonia (Vonnie)
Leeftijd: 11jaar
Niveau: Dressuur B

Op de foto's thuis heb ik mijn beugels een gaatje langer dat geeft voor mij zelf een veel fijner beeld.
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

Het het springen.

Hier had ik zelf wat weinig vertrouwen in. Daarom heb ik 1keer in de twee weken les bij mijn vereniging nu had ik 2weken geleden plotseling prive les(de rest van de lesser was niet aanwezig) deze les heeft me zoveel meer vertrouwen gegeven waardoor ik weer echt durf te springen.
Laatst bijgewerkt door Kaula op 09-04-13 07:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tekst aangepast op verzoek van de TS.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:42

Op verzoek TS. RIJ-ITP->RT-HAW

Neleh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:51

Wat een mooie combinatie.
Je lijkt me een heel geduldige ruiter met een zachte hand, super!
Let er op dat je je tippen meer naar binnen draait en je hakken niet naar boven trekt, probeer altijd op kuitdruk te rijden.
Haar halshouding zou nog iets beter kunnen: kruin is nog niet het hoogste punt. Dit kun je verbeteren door veel overgangen te rijden in draf en galop.
Zo leert je paard zichzelf te dragen en gaat ze na verloop van tijd meer gewicht op haar achterhand nemen.

Doe zo verder zou ik zeggen, jullie kunnen samen nog ver geraken.

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Utavonia (v.Orame) voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 08:14

Ik heb de werkende foto's in de OP geplaatst!

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:39

Ik reageer eig nooit op haw maar moet toch even reageren. Wat een mooie manier van rijden heb jij! Ziet er heel geduldig en ontspannen uit, toppie! Het springen ziet er op de foto mooier uit dan in het filmpje, maar daar ben je ook nog volop mee bezig zeg je. Probeer wat meer terug te blijven, je hangt nu teveel op de hals.
Vooral in het filmpje is te zien dat je paard zelf meer stuurt dan jij, probeer na de hindernis iets langer rechtdoor te rijden, nu trekt ze meteen naar links af. Tijdens de landing krijgt ze een smile, dus je mag nog wat meer meegeven vooral tijdens het landen en voor de sprong wat meer been geven, je kunt nu heel duidelijk zien dat zij springt en jij min of meer meelift, maar respect voor de hoogte hoor, zeker als je angst hebt :) Zo doorgaan zou ik zeggen :D

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:53

wow dat ziet er goed uit, je paardje heeft echt wel wat weg van die van mij als ik het zo zie! Ik vind ook dat je netjes zit en op de punten die hierboven al gegeven worden na, heb ik er echt niks op aan te merken! ga zo door!

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 14:43

Bedankt voor jullie complimenten en tips!

Moet even meegeven over het spring filmpje, was er eerder afgevallen bij een heel laag sprongetje weer opgestapt met wat ik dacht kramp in mijn kuit. s'Avonds bij de huisartsen-post bleek het een gescheurde spier te zijn.

Heleen_Jaylo : Met de overgangen zijn we inderdaad bezig ook het schouderbinnenwaarts om maar die onder kant eronder te rijden. Op het moment dat ze deze er echt over zet komt ze er ook wat meer uit met haar neus waardoor haar hals houding beter word.
Ik zal op m'n been houding gaan letten, ben inmiddels al blij dat ik de sprong uit kan zitten. Dat lukt mij eerst al niet door mijn belabberde houding tijdens het springen.

Emm_ : Klopt het springen pakken we nu pas echt op. Nu het dressuur matig beter begint te lopen. Je hebt gelijk over het meegaan nog na de sprong. Ik vind het zelf lastig om te balans te bewaren. Hoop dat dit beter word naarmate we mee oefenen en ze meer kracht krijgt, want deze mist ze nog wel echt zodra de sprong hoger word.

Willie10: Ik stiekem een vergrote NF pony onder m'n kont ;)

Willie10: We hebben een grote en kleine versie :D

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:54

:o Manny iets groter issie wel ja haha