Lot voor het eerst op HAW (redfordxmondriaan)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ed_Pin

Lot voor het eerst op HAW (redfordxmondriaan)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 23:38

Hi,

Vandaag had ik even het geluk dat iemand van stal weet hoe mijn camera werkt, en er iets van gemaakt heeft voor zolang de batterij het deed.
opladen na gebruik is misschien toch wel een handigheidje!

Lot is inmiddels 9 jaar, een volgende week (6juni 2012) precies een jaar van mij.
dat ik haar kreeg had ze zo der dingetjes wat niet helemaal lekker ging.
buiten teugel erbij pakken vond ze een beetje vreemd en ging zo af en toe in protest.
ze trapte/bokte wel eens naar je buitenbeen als je der even wilde bijsturen.
maar waar je mee omgaat word je mee besmet zegt mijn moeder altijd, en dus
is mijn lieve viervoeter een tikkeltje gestoord geworden, dankzij mij natuurlijk.
en gaat het sinds maart dit jaar alleen maar berg opwaarts.
ik heb in de maanden van sep. tot dec. zo af en toe les gehad op de manege waar ik van aug tot dec heb gestaan, en dit in groepsverband.
dit pakte ze goed op. alleen helaas was mijn zadel de boosdoener van het rare lopen tussen door.

op 16 maart 2012, heb ik een heel nieuw zadel gekocht voor der, Kentaur Elektra, medium boom.
als gegoten zei de beste man die helemaal vanuit barneveld was gekomen.
door mijn luiheid en drukke werk bestaan, vergeet ik nu privé les te regelen of als ik denk dan kan het komt het voor haar niet uit.
maar alsnog, wilde ik dit kleine vooruitgangetje toch wel even delen.
wat ik 'zelf' allemaal voor elkaar gekregen heb.

losstappen; (werd even afgeleid, maar moet rechter op gaan zitten en me hakken meer uitdrukken)
Afbeelding

Drafje;(me tenen niet naar buiten draaien en me handen gelijk houden)
Afbeelding

Drafje; (vind ik een redelijk netjes beeld)
Afbeelding

Een kleine strek draf; (niet naar voren leunen)
Afbeelding

Galopje heb ik ook gedaan, alleen de batterij was toen leeg. hihi.

Der knappe koppie!
Afbeelding

Stiekem zit ik toch heel hard te twijfelen of ik met der zal starten na de zomer,
met privé les van de zomer moet dat toch goed te doen zijn? wat vinden jullie?

commentaar vind ik prima, maar hou het wel redelijk en netjes!
we willen natuurlijk geen 'bitch-fight' om niks!

thnx, voor het kijken! *\o/*

Lieees

Re: Lot voor het eerst op HAW (redfordxmondriaan)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 06:36

Je handhouding is netjes hoog, alleen iets dichter bij elkaar om het beeld af te maken. Je zit verder netjes. Het schoeisel is natuurlijk niet helemaal geschikt maar dat is eigen keus :+

Wat betreft de houding van het paard, daar moet nog aan gesleuteld worden. Ze loopt achter de hand. Probeer haar meer de lengte aan te bieden en van achter actief te maken. Vraag haar daar of ze iets wil zakken.

Het is heel lastig om te rijden zonder les, ik heb het zelf ook een jaar gedaan en je gaat jezelf allemaal rare dingen aanleren. Dus ik zeg vooral priveles nemen!

Ze heeft wel een prachtig koppie en een schitterend hoofdstel. Veel succes en lekker gaan starten!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 06:44

Ik zou ook graag wat meer lengte zien :j

En een ruiter die haar veiligheid een beetje in acht neemt d.m.v. het dragen van een cap en veilige schoenen ;)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:36

Ziet er mooi uit, wel een cap op doen.. en bij foto 1 zou ik de teugels wat korter nemen.

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 08:03

Thnx voor de reacties, ik ga zeker privé les nemen, moet alleen nog even een goed iemand vinden.
de schoenen is idd heel slecht, maar de leren laarzen zijn onderweg en van me korte laarsjes kreeg ik aldoor blaren.. en winterlaarzen met dit weer, zie ik toch niet zo zitten.
cap vergeet ik soms gewoon, vraag niet waarom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:06

Ik zie dat je in Egmond woont, dan kan ik je Lotte van der Vliet erg aanbevelen!

Je werkt je paard erg terug, probeer juist zelf lengte te geven en zo ontspanning te vragen. Succes :)

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:40

Wat een knap paard! Ik heb zelf ook een redford merrie :j ...
Probeer je benen lang te maken, hakken uitdrukken en tenen naar binnen draaien.
Wat me het meeste opviel... je handen. Houd ze voor je en iets dragend, nu werk je erg terug met je handen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:48

Erg mooi paard maar wat al eerder gezegd is, goed begin is het halve werk, probeer goed de achterhand actief te krijgen en dan komt ze vanzelf los en hoef je haar ook niet in de krul te trekken zeg maar. En idd de handen dichter bij elkaar houden. Denk als je een tijdje priveles volgt het zeker wel moet goed komen. Maar zo belangrijk om de achterhand eerst actief te maken en houden! Dan zal dit zeker een fijne combinatie zijn om te zien.
En ja schoeisel moet iedereen voor zich weten natuurlijk, ik rij zelf ook niet altijd met cap en laarzen :-)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:47

Mooi paard hoor! :) laat haar alleen lekker wat lang en laag lopen, om haar dan vervolgens als ze haar achterhand eronder zet haar te kunnen oppakken. Succes

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 14:49

Ik rij eigenlijk altijd lang en laag het eerste kwartier, zodat ze der rug goed gebruikt.
alleen daar heb ik niet veel foto's van, omdat me batterij van me camera het maar even deed.
maar dankje voor de tip!
ik heb helaas geen goeie foto's van vorig jaar, want daar is echt enorm veel vercshil mee te zien ook der nek is veel dikker geworden en ze zet der achterbenen er al heel stuk meer onder als eerst.
en op de foto's zie je het niet zo heel goed, maar ze zet der billen er aardig goed al onder, alleen soms versnelt ze uit het niets en val ik onbewust wat naar achter en lijkt het alsof ik der in de krul trek, maar als je heel goed kijkt op de strek draf, zie je dat ik geen spanning op de teugels heb of kracht zet.
ze loopt van der zelf al heel nageeflijk en soms duikt ze er letterlijk achter om er 'onderuit' tekomen, want netjes lopen is natuurlijk heel zwaar en saai!

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:00

Wauw, wat een lekker dier zeg!
Ik vind alleen wel dat je haar af en toe wel heel erg in de krul hebt lopen hoor, probeer die nek af en toe ook even wat langer te laten! Vind je paard heerlijk, haha(:
Ik vind jou houding heel netjes! En iedereen valt wel een keer naar voren, en heeft zijn/haar tenen naar buiten, daar heb ik ook last van, en iedereen hier op bokt. Maar probeer er toch aan te denken!(;

Starten? Jaa! Gewoon proberen! Dit is alleen maar goed voor ervaring! Misschien gaat het goed, en misschien helemaal niet, dat weet je niet. De B ben je wel snel door denk ik, zeker met privéles;) Gewoon lessen gaan blijven volgen tussen de wedstrijden door, dan zul je zien dat je vooruit gaat! En wedstrijden zijn ook trainingen, alleen dan op een ander terrein;)

Succes verder!

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 21:56

Dankje sannerocky.

maar even voor de duidelijkheid, ik trek er NIET in de krul. ze kruipt zelf in de krul soms!
ik heb echt heel vaak geen spanning op me teugels omdat ze heel makkelijk nageeft. moet alleen me handen nog even een goeie plek geven.

prive les is geregeld!
thnx Joolien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:08

Ja heb je contact met haar gehad? Leuk, daar ga je echt wat aan hebben. :)

Ed_Pin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 09:19

Ja had er even via die link van Facebook die je gestuurd had een berichtje gestuurd. en bleek dat een meisje van me stal al bij haar les had! dus ga nu op de zelfde dag als haar les nemen! ga der vandaag even bellen als ik tijd heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:21

Kijk dat is handig!

jenniexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:26

Leuk hoor :j,

Je zou je paard misschien wel iets langer en lager kunnen rijden.