Springen & dressuur met Royal!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Channiiiej

Springen & dressuur met Royal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 23:20

Na een lange tijd niets op bokt te hebben geplaatst, hier weer eens een berichtje van Royal en mij :)
Wij hebben kwa rijden een tijdje in een dip gezeten, ik kon weinig op Royal trainen en daardoor bleven we een beetje stilstaan. Een paar weekjes terug was er een equipe springwedstrijd. Dit weekend was er op zondag weer een equipe springwedstrijd en maandag een dressuurwedstrijd. Hiervan wil ik weer wat fotootjes laten zien :)

Info over Royal:
- 14 jaar
- KWPN'er
- Springen & dressuur
- Manegepaardje
- Soms een tijdbommetje, maar vooral een super lief knuffelpaardje <3

De springwedstrijden waaraan ik meedoe, zijn equipe springwedstrijden. Je rijd hierbij in een team van 4 ruiters, ieder rijd 2x een parcours en in totaal moeten er 4 foutloze parcours gereden worden in jouw team om door te gaan naar de barrage! Vervolgens rijd er één persoon uit de groep in de barrage en dan wint de snelste tijd van alle groepen die door zijn!
Het is dus verder geen officiële springwedstrijd, maar gewoon heel leuk om mee te doen :)
Zelf ben ik heel erg dressuur gericht en heb verder niet zoveel techniek wat springen betreft.. Wat mij vooral opvalt is dat ik meer moet meegeven met mijn handen!

Foto's 1e keer equipe springen
Tijdens deze wedstrijd heb ik 2 foutloze parcours gereden. Met ons team hadden we 5 foutloze parcours dus waren wij (samen met 4 andere teams) door naar de barrage. Uiteindelijk zijn wij toen 3e geworden!
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Foto's 2e keer equipe springen
Tijdens deze wedstrijd was mijn eerste parcours foutloos. Het tweede parcours ben ik gevallen. Ons team had 3 foutloze parcours dus waren wij niet door naar de barrage..
4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Afbeelding

Foto's dressuurwedstrijd
Ik heb een FNRS wedstrijd F13a gereden. We mochten in zomertenue rijden, vandaar dat ik geen rijjasje aan heb.. Staat niet echt charmant en doet je houding niet echt goed zie ik zo op de foto's (lijkt alsof ik een bolle rug heb doordat het blousje iets te wijd was :P) Ben 2e geworden met 228 punten.
Mijn eigen aandachtspunten: houding (vooral handen dragen), niet achter LL rijden..

8. Drafje
Afbeelding

9. Wijken
Afbeelding

10. Galop
Afbeelding

11. Draf
Afbeelding

aslo

Re: Springen & dressuur met Royal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 07:01

Wat me op valt bij de springfoto's is dat je op de meeste foto's te ver uit het zadel komt en te ver naar voren gaat (te ver op de hals). Het zijn maar lage sprongetjes, daar zou je dichter bij je paard moeten blijven zeg maar. Vwb de dressuur foto's. In de galop mis ik stelling en buiging en op de laatste foto is je paard wat achter de loodlijn. Foto in draf, wat minder naar achteren hangen. Algemene indruk, paard oogt wat stijf. Zou er aan werken om hem losser te krijgen, zowel in de bovenlijn als links- en rechtsom. Verder heb je zelf over het algemeen een nette houding.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:51

Ziet er gezellig uit, springen heb ik niet zo veel verstand van maar probeer op je handen te letten. Met dressuur mis ik de lossigheid paard houdt zich erg vast. Probeer lekker ontspannen te rijden en aan je buiging stelling te werken, grote achten en slangevoltes willen hierbij wel helpen.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 12:32

Bedankt voor jullie reacties! :)

Wat het springen betreft ben ik het helemaal met je eens Aslo! Zoals ik al vertelde heb ik eigenlijk helemaal geen springervaring, dit waren dan ook mijn 2 eerste springwedstrijdjes ooit. Ik heb ooit eens 2 springlesjes gehad, verder nooit mee bezig geweest.. Dit was ook echt voor de gezelligheid enzo! Natuurlijk neem ik wel je tips mee voor een (eventuele) volgende keer :)

Over de dressuur ben ik het ook met jullie eens, Royal was hier inderdaad niet helemaal lekker los. Ik had vanwege de warmte ook maar kort ingereden, dit zal er zeker mee te maken hebben. Verder is Royal een manegepaardje, wat inhoud dat ik helaas erg weinig op hem kan rijden/trainen (gemiddeld zo'n 1x per maand rijd ik op Royal).. Ook die tips neem ik natuurlijk mee! :)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:04

Dan vind ik het er heel netjes uit zien (gezien manege paard en dat je nog zo weinig gesprongen hebt), compliment.

Esry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:38

Mooi paard!
Bij het springen mag je je handen wat meer naar voren brengen, je leunt nu bijna met je handen op zijn schoft.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 16:49

Dankjewel Aslo! :j

JarJar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:11

Ik krijg het idee dat je zowel met springen als met dressuur niet helemaal recht op het paard zit maar naar 1 kant gaat leunen. Verder vind ik het er niet slecht uit zien gezien de ervaring die je hebt :)

jenniexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:34

Ziet er leuk uit :j ,

Maar probeer op de sprong iets meer mee te geven met je handen
Nu heeft het paard weinig ruimte om te springen ;)

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-12 16:24

Bedankt!
@JarJar: Dat scheefzitten heb ik nog nooit eerder gehoort en merk ik zelf eigenlijk ook niet. Als ik naar de foto's kijk, zie ik inderdaad dat ik op de wijkfoto ietsjes scheef zit, maar bij de andere foto's zie ik het eigenlijk niet.. Mag ik vragen waaraan jij dat ziet? Ik zal er iig op gaan letten! :j
@jenniexxxx: Klopt, had ik inderdaad ook al in mijn beginpost gezet! Ik ga erop letten :)