Problemen met handen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Loveyouuxxxx

Problemen met handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 19:19

Hallo,

In begin Januari ben ik lelijk van mijn pony gevallen en daarbij een zwaar geneusde rechterarm gekregen. Na 1maand was het weer goed genoeg om te kunnen rijden. Nu, 5 maanden later heb ik problemen met mijn handen. Mijn pony heeft het nodig dat ik op de linkerhand mijn linkerhand naar voren doe en mijn rechterhand bij me hou. Inplaats daarvan doe ik mijn rechterhand naar voren en linkerhand terug. Op de rechterhand moet ik mijn handen bij elkaar houden, maar inplaats daarvan doe ik mijn linkerhand naar voren en rechterhand terug.Ook doe ik mijn linkerhand plat en maak ik steeds rare schokjes met mijn linkerhand.
Dit doe ik allemaal sinds ik van mijn pony ben gevallen. Ik wil graag dat ik mijn handen weer 'onder controle' kan houden, want ik kan mijn pony nu niet goed begeleiden. Ook op de wedstrijden breekt ze steeds uit op de volte of in galop op de rechterhand doordat ik mijn linkerhand niet bij me hou.

Hebben jullie tips?

jensvl

Re: Problemen met handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:32

Maar 1 tip. Probeer zo licht mogelijk te rijden, zonder op je handen te letten. Ontspan en geniet van de tijd dat je bij je paard bent. Besteed er geen speciale aandacht aan. Rijdt met dezelfde ingesteldheid van vroeger. Probeer niet daar van af te geraken. Met wat geluk komt het dan terug in orde.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 11:55

Ik ben het inderdaad eens met jensvl, ga je er niet te druk om maken. Probeer het uitbreken op de volte te voorkomen met je been. leg je buiten been voor de singel en begrens daarmee de buitenschouder.

Isja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:54

een zweep in je handen dus horizontaal. Zodat je niet gemakkelijk anders kan.
het is niet comfortabel en je moet ook even door zetten. Ook kan het helpen eens op een ander paardje / pony als je die mogelijkheid hebt te rijden. Om dat je zo te lezen elkar ook een beetje dwars zit.

succes.. en les, dat iemand je er op kan wijzen.