enorm bang

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes12345Jarig

enorm bang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 15:50

ik ben gister met een rot vaart van een pony afgevlogen. ik ben direct weer opgestapt. ik heb op die pony eigenlijk alleen nog maar gestapt en op een ander paard nog een rondje gedraaft en gegalopeerd. maar nu heb ik zaterdag weer les maar ik zie er heel erg tegenop. ik ben heel erg bang dat ik er weer afgavallen. dit komt misschien mede doordat een meisje wat ook meereed mee heel hard ging uitlachen. terwijl ik enorm veel pijn had in mijn rug (oude blesure waar ik last van kreeg) ik kreeg ook even geen lucht meer.

heeft iemand misschien hier ervaringen mee of tips want ik zit er echt heel erg mee.

LauLoveTosca

Re: enorm bang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:52

wat vervelend als ik val word ik boos op pony maar dan lachen vrienden en dan lag ik ook maar uitlachen probeer je te concentreren op jezelf en pony maar niet te gespannen zitten dat merkt je pony.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:01

Wat vervelend!
Hoe gaat het nu met je rug?
Ik zou even met je intructrise praten, dat ze op dat kind let..
Niets van aantrekken, gewoon lekker rijden, en allerbelangrijkste, Lol maken!
Laat dat kind lekker links liggen..
Suc6!
(als je meer kwijt wilt, je mag altijd een pb sturen!)

marloes12345Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 16:08

heel erg bedankt voor jullie reacties. het is gebeurd tijdens het vrijrijden en dat meisje rijd niet bij mij in de les. maar jullie tips zijn erg handig. mijn rug is er niet al te best aan toe want een paar maanden geleden was er een pony op mijn rug gaan staan en daarbij was er iets in mijn rug kapot gegaan en dat was bijna genezen en nu is het dus weer kapot.

LauLoveTosca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:10

oh dat is erg vervelend al naar huisarts geweest?

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:11

Oh oke! Misschien gewoon een keer tegen haar zeggen dat je het vervelend vindt?
Maar hoe kan een paard op je rug gaan staan? :+

marloes12345Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 16:32

ik ben zelfs al naar het ziekenhuis geweest enzo. ik heb dat meisje al helemaal stijf gescholden (oeps was zoo boos). dat een pony op mijn rug ging staan kwam omdat:
ik was aan het naastlopen bij beginnertjes. ik moest met een pony in galop. wil ik hem terug nemen struikelt hij en ik ook en ik kom zo voor zijn hoeven terecht en hij rent over mij heen en staat met zijn achterbeen op mijn rug.

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:33

pijnlijk

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:34

Zit dat meisje op bokt? zoja, wat is haar gebruikers naam?

marloes12345Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 16:41

nee ze zit niet op bokt.

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:43

nikkialex schreef:
Zit dat meisje op bokt? zoja, wat is haar gebruikers naam?

Wat wilde je gaan doen dan? :D

Maar TS, ik zou het gewoon tegen je instructrice zeggen, idd vervelend dat je gevallen bent.. :(:)
Misschien voor de volgende keer gewoon om een paard dat je vertrouwt vragen? :)
Succes iig!

marloes12345Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 17:46

en goed idee om het aan mijn instructrice te zeggen. de pony waar ik van af ziel was dus juist mijn lievelings pony en de pony die ik vertrouw. maar ik ge zeker even bellen om te vragen of ik op een braaf paardje mag rijden.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:59

Even rustig aan doen in de les. Gewoon (net als altijd eigenlijk) rustig rondjes stappen, wendingen rijden en ophoudingen maken, om te zien hoe het paard op je hulpen reageert. Dan eens op een volte draven en weer even stappen, enz. Dan merk je dat het waarschijnlijk best goed gaat en wellicht helpt je dat ontspannen. :) Je moet er toch even doorheen!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:05

Ajoh, al die andere keren ben je toch ook niet gevallen? Dan val je vast niet gelijk weer.
Gewoon lekker op een brave pony gaan rijden, lekker bezig houden en vooral ontspannen. Meiden die je uitlachen negeren, het kan altijd wel eens gebeuren.
Vervelend van je rug. Succes met je les, het komt vast goed! +:)+

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:07

Heb ik ook gehad! Doe de eerste les weer even rustig aan, komt helemaal goed ;)

marloes12345Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 18:19

heel erg bedankt voor de tips!

KimM1705

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:59

Jeetje! Dat was vast even goed schrikken.

Wat vervelend dat je vriendin ging lachen, maar dat hoeft niet altijd uitlachen te zijn he.. :)
Kan ook zijn, niet weten hoe om te gaan met deze situatie.

Ik zou het weer rustig oppakken, even je vertrouwen weer terug krijgen.
Succes!

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:54

als je het niet durft, zou ik het eerst op een ander paard proberen, gewoon lekker rijden.
misschien kan je dan over een paar weken weer eens op dat paard rijden, misschien had hij gewoon niet zo'n goede dag...
Succes ermee!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 20:54

jeetje wat moet jij geschrokken zijn!
ik zou gewoon gaan en schijt hebben aan dat meisje stel je valt weer
geloof me : iedereen valt wel eens!
meschien dat je eerst even op een andere mag?
want dan kan je je zelfvertrouwen weer terug krijgen ;)
veel succes

marloes12345Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 21:18

Bedankt iedereen. Ik weet zeker dat ze me uitlachte want ze zie ook allemaal van die dingen van wat een sukkel ben jij dat je dat nieteens kan uitzitten enzo voort. Ik heb terug geroepen dqt zij ook niet zou blijven zitten als haar pony de hele bak door vloog al bokkend en steigerend en toen begon ik heel erg boos te worden. Ik heb effe naar de manege gebaldben ik ga wat prive lessen nemen eerst op een brave pony en later op die pony waar ik vanaf viel. Gelukkig rijd dat meisje op de woensdag en dan heb ik wchool tot 16.15 en ben ik pas thuis om 5 uur eb zal ik dus niet naar de manege gaan en zal ik haar ook niet tegen het liijf lopen.

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:02

Ga nu de volgende keer niet schelden en tieren op dat andere meisje, bedenk gewoon dat ze niet wijzer is en verspil er geen energie aan. Het heeft toch weinig zin.

Ga gewoon lekker rijden, en bedenk dat eraf vallen bij paardrijden hoort. Elke ruiter hoe goed of hoe slecht die kan rijden valt weleens van het paard. Dus je bent echt niet de enige. Zij is er vast ook wel eens van af gevallen. Richt je lekker op die pony en ga lekker rijden.

Wat gebeurde er nu echt dat je eraf viel?

marloes12345Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 13:38

HBZ schreef:
Ga nu de volgende keer niet schelden en tieren op dat andere meisje, bedenk gewoon dat ze niet wijzer is en verspil er geen energie aan. Het heeft toch weinig zin.

Ga gewoon lekker rijden, en bedenk dat eraf vallen bij paardrijden hoort. Elke ruiter hoe goed of hoe slecht die kan rijden valt weleens van het paard. Dus je bent echt niet de enige. Zij is er vast ook wel eens van af gevallen. Richt je lekker op die pony en ga lekker rijden.

Wat gebeurde er nu echt dat je eraf viel?

ik was rustig aan het rijden toezn me pony opeens begon te rennen bokken strijgeren en weet ik het niet alleenmaal. uiteindelijk kom ik me niet meer vast houden en viel ik eraf. wat er precies daar na is gebeurd weet ik niet helemaal meer. ik kwam neer en ik kreeg bijna geen lucht en ik hoorde dat meisje heel erg hard lachen. en toen kwam iemand naar me toe die zei wat ik moest doen. daarna boos geworden op dat meisje en toen weer opgestapt op me pony.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:50

marloes12345 schreef:
Bedankt iedereen. Ik weet zeker dat ze me uitlachte want ze zie ook allemaal van die dingen van wat een sukkel ben jij dat je dat nieteens kan uitzitten enzo voort. Ik heb terug geroepen dqt zij ook niet zou blijven zitten als haar pony de hele bak door vloog al bokkend en steigerend en toen begon ik heel erg boos te worden. Ik heb effe naar de manege gebaldben ik ga wat prive lessen nemen eerst op een brave pony en later op die pony waar ik vanaf viel. Gelukkig rijd dat meisje op de woensdag en dan heb ik wchool tot 16.15 en ben ik pas thuis om 5 uur eb zal ik dus niet naar de manege gaan en zal ik haar ook niet tegen het liijf lopen.

haar terug uitschelden heeft totaal geen zin
houdt je de volgende keer in ok?

marloes12345Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 14:44

ik ga mn best doen!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 15:06

Je maakt de ellende er inderdaad alleen maar groter mee. Lekker laten zitten & als zij een keer valt als je er bij bent, je zelf er boven houden en gewoon vragen of alles goed gaat en ze zich niet te erg bezeerd heb.
Dan ben jij in ieder geval de verstandige.

Goed dat het opgelost is nu door een paar privélessen, slimme zet. Zo kun je rustig weer je vertrouwen terug krijgen :j