Eerst was dit voor mij heel erg wennen omdat Beau nogal compact is en wanneer hij dan overdreven ging 'dansen' kon ik nog niet
goed meezitten en vooral nog niet omdat het toen nog niet echt constant was en hij het moeilijk vind om het vol te houden.
Nu het steeds beter gaat en ik het beter kan uitzitten, ging ik er eens bij stil staan wat ik nu eigenlijks deed om hem met swung te
laten lopen en dit ook door te zetten. Ik ben er nog steeds niet achter maar wat mij wel opviel was dat hij het beter op zand doet dan in het
gras. Ik had vandaag wedstrijd in het gras maar hij heeft het maar amper in de proef laten zien.
En nu komt mijn 1e vraag; Hoe stimuleer je eigenlijks die swung? Wat zijn de 'hulpen' om het paard zo te laten lopen? Want ik doe eigenlijks
maar 'wat' uit gevoel en ben er nog niet echt achter wat ik nu precies doe.
Ook heb ik gemerkt, dat hij behoorlijk krachtig (kan) worden van voren wanneer ik hem een tijdje met swung laat lopen. Hij word dan veel activer en voorwaartser.
Is dit, omdat hij van achteren opeens zo veel meer moet ondertreden dat die extra kracht van achteren dus naar voren gaat en ik dit nog niet goed
weet op te vangen? Of hebben de meeste jonge paarden hier in het begin wat last van, of nou ja eerder de ruiter
?Ik ga het er sowieso volgende week met mijn instructrice over hebben, maar was toch wel benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.
Sommige filmpjes zijn al wat ouder, ga je al een poosje mee in het paardenwereldje?