Paard buiten voorop amper te houden, volgend niks aan de han

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

matyee95

Paard buiten voorop amper te houden, volgend niks aan de han

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 20:27

Goedendag!

ik rij op een tuiger van 6 jaar. Het is een lief dier.
Als ik naar buiten ga met iemand anders van stal ( dus 2 naast elkaar ) is ze niet te houden. Als ik de teugels een beetje laat vieren weet ze gelijk hoe laat het is, en galoppeert ze gelijk aan. Dus dan moet ik op de momenten dat ze me er vandoor wil vliegen telkens druk op de teugels houden. Als ze volgt buiten ( dus achter 2 andere paarden aan of achter de kar ) Niets aan de hand.. kan ik haar met twee vingers in m'n neus rijden.

Iemand tips?

Hou het netjes en alvast bedankt!! :9

midgie

Re: Paard buiten voorop amper te houden, volgend niks aan de han

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 07:50

Ja gewoon achteraan blijven rijden, het dier is er nog niet klaar voor om stoer voorop te lopen,
En je zegt als ik de teugels losser laat gaat hij weg, miss rij je met te veel druk, probeer eens gewoon met wat lossere teugel voorop te komen, maar ja waarom zou je voorop willen, ik heb verschillende paarden en de een wil perse voorop , de ander vind tussen in prima en heb er ook een die graag achter loopt, ja waarom zou ik een srtijd gaan maken als ik een lekker buiten ritje wil , geniet en laat het dier achter lopen als hem dat ook plezier geeft.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:21

Ik snap Midgie wel, maar wat nu als je gewoon lekker met zn 2tje idd naar buiten wilt gaan.

Contact houden met de teugels en laten inzien dat je echt niet harder gaat, meestal stopt het dat na een minutje of 5 wel, succes,

Nielsjee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:06

MarlonNaldo schreef:
Ik snap Midgie wel, maar wat nu als je gewoon lekker met zn 2tje idd naar buiten wilt gaan.

Contact houden met de teugels en laten inzien dat je echt niet harder gaat, meestal stopt het dat na een minutje of 5 wel, succes,

Denk ik ook!

Esmee1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:19

Ik snap je wel, als je lekker samen een buitenritje wilt maken en naast elkaar rijd dan heb je geen zin in een strijd. Probeer te spelen met je teugel maar laat wel zien dat je de baas bent. Even doorzetten maar dan heb je der zo waar je der hebben wil, maar denk erom maak je hand niet te hard!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 08:13

ik denk dat het gewoon een kwestie van oefenen is.... wil ze harder, dan ga je juist langzamer... dus wilt ze zelf draven, dan blijf je expres stappen... loopt ze een stukje niet te drammen, dan draaf je eens een stukje aan.
Jij bent de baas en zij moet luisteren naar jouw. Wat jij wil doen, niet wanneer zij dat wilt.