ik oefen voor een wedstrijd. het is een B-proef waarin je maar een klein stukje hoeft te galopperen nou heb ik al dat mijn pony haar hoofd omhoog gooit en niet meer naar beneden aan de teugel. maar mijn probleem is anders dit keer. als ik aanspring zit ze meestal in de goede galop maar ik probeer zo rustig mogelijk te galopperen en dan gaat ze met haar achterbenen in draf en voorbenen in galop. nou ga ik dan harder galopperen maar pas als het goed gaat zit ik gewoon echt in rengalop! ik heb al geprobeerd gewoon te longeren of op een volte galopperen maar ik krijg haar niet in een rustige galop zodat ze goed galoppeerd
Als je paard haar hoofd omhoog gooit en gaat rennen is dat voor mij een teken dat er iets niet goed is. Dit kan zijn omdat ze niet sterk genoeg is, geen goed evenwicht kan houden of dat ze ergens in haar lichaam blokkeert. Wat zegt je instructrice/instructeur er van?
Als het uitgesloten is dat het paard niks mankeerd, dan zou je paard misschien meer sprong moeten maken in de galop. Dus drijven van achter en wat meer tegenhouden van voren. Dan komt het paard meer van de grond. Kan er soms voor zorgen dat het paard ook achter gaat galoperen.