je paard instellen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

max66

je paard instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 21:46

Hoe zorg je er nu voor dat jij kunt bepalen hoe je je paard "insteld"?
Ik neem aan dat als je paard eenmaal je hand opzoekt dat je dan je paard kunt "instellen", maar hoe doe je dat dan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:04

Eerst zorgen voor voldoende impuls en voorwaarts zijn op je been. Dan kun je handen breder, smaller, openen voor lengte, neerwaartsheid of juist neusje eruit, sluiten voor terugkomen. En daarbij ook de impuls gebruiken. Je moet ''m daar in je hand rijden waar jij ''m wil. Kost in sommige ''posities" ook wel tijd en geduld, hoor. Een paard dat bijv. graag opkrult moet je dus echt uitnodigen om te verlengen in zn lijf. Die moet je dus niet terugvragen, maar juist naar voren krijgen.

max66

Re: je paard instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 22:09

hoe zou ik dan kunnen voorkomen dat ze te diep loopt? Open ik dan mijn hand teveel bv?

Sammie

Re: je paard instellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:19

Ik denk eerder dat je teveel terugvraagt cq sluit, wat je kunt proberen is openen en vragen richting voorwaarts-neerwaarts, halsstrekken (zet je handen iets uit elkaar, zonder je handen of je armen op slot te zetten) paard moet de hals laten zakken. Maar je moet je er wel van gewis zijn dat de impuls er voldoende is en dat paard op aangeving van been reageert. Anders valt je paard onherroepelijk uit elkaar. Ook dat kan een reden zijn voor het te diep gaan, dan vallen ze op de voorhand. En dat voel jij in je hand. Voor je gevoel wil je dr dan misschien langzamer laten gaan, maar ''t gevolg is juist dat ze nog meer in je hand storten.

Het is via internet best lastig om hier over tips te geven, omdat er verschillende oorzaken/redenen voor zijn waarom een paard dit of dat doet. En dus kunnen er ook verschillende tips/oplossingen zijn. De basis is echter altijd impuls en voorwaartsheid.

Om die reden kun je dit beter eerder oplossen met een lesgeefmens. :)