Armani voor het eerst @ HAW

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Armani voor het eerst @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 11:36

Na lang twijfelen toch besloten een topic op HAW te zetten. Afgelopen zondag hadden Armani en ik een clinic van Yessin Rahmouni. Armani is nu 7 jaar en M2 dressuur. De laatste dagen/weken gaat het al een beetje stroef met rijden, Armani kan heel sterk zijn en waar hij de ene dag te veel terug loopt is hij de andere dag vliegensvlug. Waar wij momenteel aan werken is hem actiever krijgen aan het binnen been en hem korter en ronder maken. Ik laat snel mijn teugels te lang, waardoor Armani ook te lang word/blijft. Mijn houding is ook iets waar ik hard op aan het werken ben, Ik ga snel ingezakt zitten en kijk te veel naar beneden. Mijn benen trek ik af en toe op en vooral bij doorzitten ga ik snel verkrampt zitten omdat meneer zo moeilijk uit te zitten is.

Genoeg om aan te werken dus, maar aan de clinic heb ik in ieder geval heel veel gehad. Tips zijn natuurlijk hartstikke welkom, maar breng het a.u.b. wel een beetje aardig.

Afbeelding
1. Instappen

Afbeelding
2. Aan binnenbeen / ronder proberen te krijgen, been teveel opgetrokken.

Afbeelding
3. Drafje, geloof dat dit op de volte was, waar we aan het werk waren met zijn buiging.

Afbeelding
4. Galop (en o wat kan hij daar sterk worden)

Afbeelding
5. Hier begon hij beter te lopen naar mijn idee.

Afbeelding
6. Galop. Hier zie je duidelijk dat ik mijn teugels te lang houd en dan met mijn hand teveel terug werk.

Afbeelding
7. Stapje opzij.

Afbeelding
8. Hier wilde hij zijn kont telkens naar binnen gooien, als tip gekregen even binnenhand over de schoft te brengen en schouder voor te laten lopen op binnenbeen. Werkte bij Maan wel erg goed!

Afbeelding
9. Geen idee wat ik hier met mijn binnenhand aan het doen ben...

Naast de foto's heb ik ook nog wat filmpjes. Helaas is mijn moeder echt een compleet film-drama (zoom in - zoom uit - schudden - wazig etc...) maar ik hoop dat jullie er wel een beeld van krijgen :)

http://www.youtube.com/watch?v=gD7Ye_GK ... ture=g-upl

http://www.youtube.com/watch?v=vAGa92p_ ... ontext-gau

Ik was iig heel trots op Maan, en heel blij dat het eindelijk weer even beter ging. Daarnaast vind ik Yessin erg fijn les geven, hij is duidelijk en nam echt heel erg de tijd voor je. Super leuk dus! Nu thuis hier lekker mee verder werken!!

DW_Dressage

Re: Armani voor het eerst @ HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 15:45

Leuk paardje, probeer wel rechtop te blijven zitten, en vooruit kijken. Verder ziet er leuk uit. :j

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 19:44

inderdaad zonde van het plaatje, je houding. Probeer je schouders naar achteren te doen i.p.v. naar voren en je hoofd rechtop.
Verder vind ik je paard nogal "uiteen gevallen" hij zet zijn achterhand er niet goed onder. Hij is nog niet verzameld.
Verder vind ik het er leuk uit zien hoor, mooi paard ook.

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:51

Lijkt alsof er veel spanning zit in de aanleuning en denk dat je daardoor ook naar voren wordt getrokken. Verder loopt hij wel lekker en ziet het er netjes uit. Succes!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 08:09

Dank jullie!

@ DW, hopefully & max: klopt inderdaad van mijn houding, ben ik heel hard mee aan het werk maar hij is inderdaad af en toe enorm sterk van voren, wat later in de les veel beter ging maar toen was mijn moeder helaas gestopt met filmen/foto's maken. Toen kwam hij er van achter ook echt onder en kon ik gewoon rechtop zitten. T is flink moeilijk, maar met houding zijn we dus hard aan het werk!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:36

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Ostra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:41

Mooi paard, leuk die clinic zo. Wat commentaar, ik vind je paard voor m2 nog veel ste veel uit elkaar lopen. Ik zie ook dat je hem van voren veel vasthoudt, wat ik denk dat zou helpen is als je wat strenger bent en hem wat meer zelf laat lopen, je bent heel erg met jezelf bezig met been geven en van voren rond houden maar probeer het makkelijk te houden vraag reactie van je paard zo niet dan kom je wat strenger in en laat je vervolgens los. Ik denk dat je dan veel relaxter op je paard kan zitten.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 14:49

Armani, leuk paard hoor, mooie maat! Jammer inderdaad dat je niet rechter zit met je schouders naar achter en met name dat je over hem heen kijkt, dat maakt namelijk ook verschrikkelijk veel uit voor de inwerking van je zit. En dan heb je ook direct meer over hem te zeggen als hij zich sterk maakt omdat je dan echt je zit en lichaam in kunt zetten. Als je al vooroverzit en naar beneden kijkt, trekt een sterk paard je heel snel nog verder uit het zadel - had er zelf ook eentje die dat heeel goed kon ;-) Terwijl als je op je billen zit, je ellebogen in je zij hebt en naar voren over je paard heen kijkt dan heb je zelf veel meer power vanuit je lijf om gewoon al door inwerking van je zit en houding/lichaam invloed uit te oefenen. Ik vind jullie samen leuk, d'r zit nog veel meer in!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 19:12

@ Ostra, Yessin had inderdaad hetzelfde commentaar over strenger zijn. Ben af en toe veel te lief voor hem geloof ik! Volgens hem hadden we wel veel potentie dus dat is natuurlijk goed om te horen, ik vind ons overigens ook totaal nog niet klaar voor de M2, dat is ook waarom ik hem nog niet heb gestart (moet gelijk in de M1 en wil hem eerst helemaal voor elkaar hebben, het gevoel dat we er klaar voor zijn) Dankje voor de tips, ga maandag weer lekker aan de bak met hem!

@ Fargo, houding is inderdaad een probleem, maar merk dat dat probleem er alleen is wanneer Armani een "sterke dag" heeft, zoals op de clinic. De ene dag is hij ZO enorm los door zijn lijf en kan ik dus ook echt rechtop zitten, andere dag wordt hij enorm sterk van voren en trekt hij me zo het zadel uit. Je hebt indd gelijk met dat hij mij eerder naar voren trekt als ik al iets naar voren zit... Nog nooit over nagedacht eigenlijk! Ik ga weer hard aan het werk en hopelijk in de loop van volgende week weer even een filmpje maken om mijzelf weer even te (laten) analyseren! :P

jenniexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 16:41

Ziet er leuk uit :j ,

Probeer wel goed op je hakken te letten :)