Ik rij al een tijdje een vierjarige, gaat ook harstike goed! Mijn paard is lang gelijnd en heeft een hele zware hals er op zitten, wat heel mooi is maar wat hij vaak tegen me gebruik :-( Met name rechtsom hangt hij overdreven op links. Links om is hij hij wat makkelijker, soms hangt hij op de buiten teugel. Maar dat is op te lossen met mijn buiten been. Wat rechts om niet het geval is. 3 maanden geleden liep hij in een na maak houding met een op gekrulde hals, met veel op pakken en weer lengte geven is het probleem eindel op gelost. Hij loopt nu heel fijn lang en laag. Merk nu dat hij met het oppakken van de teugels problemen geeft gaat hangen op de teugels met name de (buiten) Trekt me vaak uit het zadel, loopt niet constant, als hij een bocht moeilijk vind loopt hij onder mij uit. Weet dat een jong paard niet constant is, maar die van mij steekt zijn neus naar voren waardoor hij mij uit even wicht trekt en ik maak dan een kleine ophouding maar daaar reageerd hij zo slecht op. Ben nu bezig met een verzamelde draf door de baan, de moet draven op mijn tempo. Rij ook veel schakel werk. Nou wie oohh wie zit ook met dit probleem?
Let my now, paard rijden blijft leren van elkaar.