Problemen met galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

danique1995

Problemen met galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 16:40

Hoi Bokkers ,

Ik heb een probleem met de fries Rykke waar ik op rij.
We hebben al veel vooruitgang geboekt wat het rijden betreft, rustig en normaal draven kan alweer, we zijn het wijken aan het oppakken alleen stuit ik op een probleem met de galop.

Ze wil heel graag galloperen en heb dan al moeite om haar in te houden (soms laatik haar dan haar ren momentje even hebben om stoom af te blazen) , maar in de galop is ze zo moeilijk op de hoefslag te houden en ze snijd gigantisch af waardoor ik gewoon zowat aan de andere kant van het zadel hang.

Ook met het rijden rij ik haar wel aan de teugel en dat gaat goed maar ze gebruikt haar rug niet goed waardoor haar achter hand er niet goed onder komt.

Hebben jullie hier misschien tips voor? Want galop word op deze manier gewoon eng en gevaarlijk voor mij.

Groetjes en alvast bedankt.

maximexfleur

Re: Problemen met galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:26

Misschien kan je je fries voor het rijden goed longeren, dan is zij wat rustiger, of je kan eerst proberen om te galoperen aan de longeerlijn, dat is misschien wat veiliger ! ;)

danique1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 21:04

Nou ze is wel rustig daar niet van. Maar ze is gewoon onbestuurbaar en blijft niet op de hoefslag en aangezien je in haar stevige galop niet op 10 dingen tegelijk kan letten zoals, je houding kijken waar je heen gaat ontspanning en dan nog is je buitenhand er extreem goed bijhouden dat is echt heel moeilijk. Ik krijg het er gewoon niet uit!!

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:14

Als ze haar rug niet goed gebruikt, en haar achterhand niet goed onder komt, waarom kan ze dan wel aan de teugel lopen?
Meestal horen paarden eerst hun rug goed te gebruiken en te ontspannen, de achterbenen te gebruiken en dan gaan ze pas in de nageeflijkheid?

Komt het galoperen doordat ze graag de baas is en zelf bepaald welke richting in welke snelheid? Zowel dan zou ik eens wat gaan doen aan je leiderschap ernaast, en dan erop. Succes :)

Erna_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:22

heb je les met je paardje?
ik heb bij mijn pony het probleem dat hij als hij zijn evenwicht kwijt is ook met zijn hoofd hoog ook slecht te sturen is. galop zijn we nu aant aanleren. ik heb zelf les in het rechtrichten van het paard en na 6 maanden les ontspant hij nu voldoende om de galop onder het zadel te oefenen. als ik jouw verhaal zo hoor heeft jouw fries een evenwichts probleem