Chipolini wedstrijd M2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sherr

Chipolini wedstrijd M2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 09:15

hallo allemaal

ik ben 13-05 op wedstrijd geweest na lange tijd vanwegen de dracht van mijn merrie.
Chipo is een 11 jarige gelderse merrie van 1.65.
Dit was de eerste keer dat we wedstrijd hebben gereden in het M2 we hebben 2 winstpunten gereden en de 2e plaats.
de verbeterpunten zijn.
- handen niet te breed zetten
- recht op zitten

chipo heeft wel eens een piriode dat ze een beetje tegen de hand komt maar ik was toch erg tevreden over de proeven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tips zijn welkom maar wees lief.

Anoniem

Re: Chipolini wedstrijd M2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:20

Ze is wel een beetje dik :=
Ik vind het er niet zo fijn uitzien, ze is teveel achter de loodlijn en te weinig bergopwaarts. Jouw handen zitten het ene moment hier en dan weer daar, je ziet dat je merrie daarop reageert, heeft vaak het hoofd wat gekanteld of het neusje terug.
Om haar fijner door het lijf te laten lopen moet je echt liever gaan worden met je handen, dan krijg je al een veel fijner beeld. De galopfoto vind ik redelijk fijn maar daar kropt ze zich teveel op.

Succes ermee :)

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 10:44

leuk en luxe [***] paard hoor, wat is de afstamming? Gefeliciteerd met je punten! Denk dat je er nog meer uit kunt halen als er meer ontspanning is aan de voorkant.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:13

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 11:57

Joolien schreef:
Ze is wel een beetje dik := Ik vind het er niet zo fijn uitzien, ze is teveel achter de loodlijn en te weinig bergopwaarts. Jouw handen zitten het ene moment hier en dan weer daar, je ziet dat je merrie daarop reageert, heeft vaak het hoofd wat gekanteld of het neusje terug.
Om haar fijner door het lijf te laten lopen moet je echt liever gaan worden met je handen, dan krijg je al een veel fijner beeld. De galopfoto vind ik redelijk fijn maar daar kropt ze zich teveel op.

Succes ermee :)

aan de uiers te zien denk ik dat deze merrie drachtig is. :)

Verder ga ik helemaal mee in dit commentaar, ik heb ook het idee dat je benen wat ver naar voren liggen. Misschien je beugels een gaatje langer?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 12:02

sherr schreef:
hallo allemaal

ik ben 13-05 op wedstrijd geweest na lange tijd vanwegen de dracht van mijn merrie.
Chipo is een 11 jarige gelderse merrie van 1.65.
Dit was de eerste keer dat we wedstrijd hebben gereden in het M2 we hebben 2 winstpunten gereden en de 2e plaats.
de verbeterpunten zijn.
- handen niet te breed zetten
- recht op zitten

Even OP lezen :+

Ik ga mee met Joolien dat je niet helemaal in balans lijkt te zitten. Verder vind ik het wel een sympathiek plaatje en je hebt een knappe merrie :)

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 13:22

Ik vind het er ook niet erg fijn uitzien ...
op sommige foto's lijk je het bit langs 1 kant er door te trekken .. ! Vnl. foto 1, foto 2, de voorlaatste en ook nog enkele andere ...
Ook lijkt ze soms op de hand te hangen maar dit kan ook gewoon een idee zijn.

Nemen jullie les ?

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 16:29

Ik denk dat je ook wat meer mee kunt zijn als je je buikspieren iets meer aanspant tijdens het rijden, waardoor je bovenin meer kunt ontspannen. Nu lijk je je paard vooral veel op te tillen met je kruis/bekken en dat heeft natuurlijk zijn werking, maar ik zie het je nu op bijna alle foto's doen. Niet mooi en ook niet praktisch.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 21:39

Ik vind het ook geen fijn beeld geven. Niet alleen het paard loopt achter de loodlijn, de ruiter zit zelf ook achter de loodlijn. Ik zie zowel bij het paard, als bij de ruiter echt heel veel spanning in het lijf. Misschien zijn het wedstrijdkriebels, maar ik zou toch echt veel meer ontspanning en doorgelatenheid willen zien.

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 08:44

De spanning was er ook zeker we hebben al een tijd niet gestart dus het was wel weer een beetje spannend om te starten.
We zijn thuis in de training ook bezig om meer te ontspannen helaas gaat dit goed tot het moment dat ik haar iets meer wil gaan vragen, helaas komt ze dan erg vaak tegen de hand tegen het been en gaat de hele trukkendoos open onder het werk uit te komen.
De merrie heeft er nog een veulen bij lopen dus vandaar de dikke uiers en de dikke buik die moet er nog af getraind worden.
Ik vind een reactie van neem je wel les een beetje raar ik denk toch niet dat ik zonder hulp in het M kom dus ja ik heb les.
Bedankt voor jullie tips

LHS_80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:43

Hey meid trek je niet teveel aan v sommige opmerkingen, je doet je best en meer kun je niet doen toch? Ik vind het een leuk paard en ben benieuw naar de afstamming.. :j

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:26

probeer je handen wat meer te dragen nu zet je ze een beetje vast, op de hals of tegen het zadel. Verder ziet het er echt er niet verkeerd uit...
Probeer je bovenlichaam te ontspannen... en de laatste foto, in die binnenbaan...niet je benen afsteken, maat er mooi aanhouden.
Mooie merrie!! Die kilo's train je wel weer vanaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:42

sherr schreef:
De spanning was er ook zeker we hebben al een tijd niet gestart dus het was wel weer een beetje spannend om te starten.
We zijn thuis in de training ook bezig om meer te ontspannen helaas gaat dit goed tot het moment dat ik haar iets meer wil gaan vragen, helaas komt ze dan erg vaak tegen de hand tegen het been en gaat de hele trukkendoos open onder het werk uit te komen.
De merrie heeft er nog een veulen bij lopen dus vandaar de dikke uiers en de dikke buik die moet er nog af getraind worden.
Ik vind een reactie van neem je wel les een beetje raar ik denk toch niet dat ik zonder hulp in het M kom dus ja ik heb les.
Bedankt voor jullie tips

Vaak als je een paard hoger instelt en ze komt tegen de hand wilt dat zeggen dat ze og niet klaar zijn om in die hogere oprichting te gaan. Want als ze hoger ingesteld worden, zal hij achter meer moeten zakken.

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 14:13

Allemaal bedankt voor de tips ga er ook zeker wat aan doen.
De verzameling en oprichting moet er gewoon weer in komen ze heeft een tijd stil gestaan dus moest haar gewoon weer oopnieuw trainen vandaar dat ze er nog erg stug in is.
Gelukkig zaten er wel genoeg goede stukken in me proeven om winst te kunnen rijden.
Ik zal snel weer eens foto's maken van thuis kunnen jullie het vergelijken.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:45

Moderatoropmerking:
Ik wil de TS een compliment geven voor de manier waarop ze reageert om het 'pittige' commentaar. Graag zou ik wel willen dat kritiek die gegeven wordt goed onderbouwd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 15:20

Ik ben benieuwd naar foto's. :) succes met rijden :)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:11

Volgends mij komt die onstabiliteit en onrustigheid in jou handen omdat je zelf heel erg onstabiel bent. Als ik het zo zie heb je erg veel moeite met je eigen evenwicht tijdens het doorzitten...

Maar ondanks dat vind ik dat je haar erg leuk aan het lopen hebt, ik vind haar wel correct lopen. Behalve de oprichting, maar daar hebben ze het al over gehad!!

Erg leuke combi!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:18

Jammer genoeg zie ik heel, heel veel spanning en een paard wat continue achter de ll loopt en duikt in de stapfoto.
Als je goed gaat werken door van achter naar voren te rijden en je hand wat hoger en vriendelijker opstelt, ziet het plaatje er veel beter uit en ben je zó het M door.
Voor nu vind ik het echter niet plaatjes van een 'happy athlete'.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:36

Ik denk dat jou paard tegen de hand komt omdat jij een erg strenge en tegenwerkende hand hebt. Zie foto 5 waar ze haar hele hoofd kantelt om onder de druk uit te komen. Of foto 7, 8 waar je duidelijk de strenge binnenhand ziet. Is helaas toch wel op alle foto's te zien. Misschien iets om in de les aan te werken onder begeleiding?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 17:56

Je rijd al erg netjes hoor....

Probeer je eens volledig te onstpannen en te genieten, hoe spannend het ook is.
Daardoor, doordat jij relaxed, gaat je paard ook ontspannen en denkt hij oké.
Geef dan het gevoel door van: Nu aan het werk, met een binnenpretje gevoel. En je paard gaat daar op reageren.
Met een wedstrijd kun je moeilijk sleutelen, want eigenlijk is een wedstrijd een soort toets.
Oefen thuis met verschillende verruimingen, zowel in de stap, draf als galop maar houd dit gecontroleerd.

Maar, het belangrijkste.

Geniet, want jij hebt een pracht paard. Houd dat trotse gevoel in je hart met een wedstrijd. Dan ga je stralen en uitblinken.

Want je rijd echt netjes. Alleen nog wat, ja, zoals je zelf ook zegt, gespannen.

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 15:23

dank jullie wel.
ben er met de trainingen mee bezig geweest helaas is de masseur er ook achter gekomen dat ze flink wat knopen heeft nu dit is verholpen loopt ze weer erg lekker is makkelijk in de oprichting te rijden en heeft weer erg veel plezier in het werk ( wat ze altijd heeft)
me handen klopt heb ik altijd al last van en met spanning zet ik het zelf nog even extra vast foei mij!!!

sherr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 15:24

Pieteritus1 schreef:
Jammer genoeg zie ik heel, heel veel spanning en een paard wat continue achter de ll loopt en duikt in de stapfoto.
Als je goed gaat werken door van achter naar voren te rijden en je hand wat hoger en vriendelijker opstelt, ziet het plaatje er veel beter uit en ben je zó het M door.
Voor nu vind ik het echter niet plaatjes van een 'happy athlete'.

de stapfoto is voor de uitgestrekte stap dus ze zou nog iets meer moeten zakken

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:21

Foto's doen het bij mij niet.....

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 12:32

Omdat de foto's helaas niet meer zichtbaar zijn, zet ik op dit topic een slotje.
Ts kan temmen wanneer dit probleem opgelost is.