Wicked final countdown (v. Jasper)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

celinedaisy

Wicked final countdown (v. Jasper)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 14:25

hoooi, :)

beetje laat topic maarja, 6 mei hebben ik en wicked ons debuut gemaakt op het cc in Loenen 6 mei. We hebben wel een x meegedaan aan de Voorster Kampioenschappen maar ik zie dit als onze eerste officiele wedstrijd.

Wicked word 3 juni officieel 5 jaar en is een koffievos ruin van ongeveer 1.43. Zijn vader is Jasper.

Ik heb wicked sinds 2 januari dit jaar en we rijden gewoon lekker in de B. Hij is lekker aan het puberen en mij nog steeds een klein beetje aan het uitproberen bij het springen. Hij wil namelijk weleens weigeren bij de eerste keren tijdens het inspringen. Dan maakt hij een grotere galopsprong en stopt hij heel snel en dan draait ie zich gelijk om, maar sinds deze westrijd is het 'knopje omgegaan' en hebben we eigelijk helemaal geen weigeringen meer gehad in de springlessen en springt hij nu superbraaf. hij is er dan ook nog jong voor maar dat komt wel goed. Wat dressuur betreft is dat ik meer vooruit moet denken, ik heb nog een beetje het tempo van mijn vorige B-pony in me hoofd en dat is moeilijk om eraan te denken dat ik door moet rijden, maar daar gaan we mee aan de slag in de lessen :) en ik ben heel erg aan het werken om mijn ellebogen langs mijn lichaam te houden, ik doe mijn armen erg wijd omdat ik anders moeite heb om hem netjes aan de teugel te laten lopen, hij doet het en kan het wel blijkt maar weer, maar nu moet ik er nog wat netter op gaan zitten !

We mochten beginnen met springen, lekker ingesprongen en maar 1 weigering gehad op het eerste kruisje, ach beiden wat gespannen maar dat maakt niet uit. Weer verder losgereden & gesprongen en toen het parcours in. Even bij mijn voorganger in de ring stappen. En toen ging het belletje voor mij. Hij was heel fijn in het parcours, lekker tempo en hij sprong heel makkelijk. Alleen de laatste twee hindernissen waren een rommeltje door de verkeerde galop, maar ik wilde niet terugrijden omdat de kans dan groter was dat hij ging weigeren. Uiteindelijk foutloos rondgekomen en 63 stijlpunten dus gelijk ons eerste winstpuntje ! *\o/*

filmpje is niet heel goed van kwaliteit, daar was het het weer ook niet voor.
http://www.youtube.com/watch?v=pbix3dZX ... el&list=UL

en de dressuur ging ook goed voor mijn gevoel, eerste proef geen tijd om los te rijden gehad en de tweede proef gelukkig wel. Hij liep heel fijn voor mijn gevoel, toch kreeg ik in de naar mijn gevoel slechtste proef 172 punten en de 'beste' proef 167 .. Maarja ik heb heel fijn kunnen rijden, ben binnen de bordjes gebleven en wicked heeft zich keurig gedragen :) Heb de foto's gevonden op internet gemaakt door Sandra de Vries, zij ken mijn beste vriendin wel goed van de ponyclub en ik had gevraagt of ik wat foto's op bokt mocht zetten, toen mocht iker wat uitzoeken en heeft ze wat tekst eraf gehaald en mooi bewerkt :D

Afbeelding
galopje uit de eerste proef, opzich wel een fijn beeld al mag ik wat netter erop zitten.

Afbeelding
drafje tweede proef, knappe wicked ! ik moet wel me ellebogen aan me lichaam houden, op alle foto's trouwens.

Afbeelding
drafje uit de tweede proef, hier ben ik wel trots op, jammergenoeg heb ik nog geen dressuurzadel, dit is mijn springzadel. Als ik mijn dressuurzadel had, zou ik deze laten uitvergroten <3

Afbeelding
nog een drafje, ook wel fijn maar hier kropt hij zich wat op vind ik.

dus een supergeslaagd debuut ! :)

Tyrzavm

Re: Wicked final countdown (v. Jasper)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:46

Wat een super leuk dier , celine !
Voor mijn gevoel mag je soms je tenen iets meer naar binnendraaien en je hakken meer uitdrukken , maar verder ziet het er super uit .

Zie je morgenochtend 05.45 :)

vdwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:49

heel mooi paardje meid!, zieter ook heel goed uit ;). Het commentaar is gezegd dus daar zul je me verder niet over horen heel veel succes met het paardje meid :D

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:42

Wat een leuke pony en fijn dat hij zo braaf was op zijn debuut. Wat was eigenlijk het commentaar van de jury?
Ik heb het idee dat je iets met een holle rug rijdt en daardoor iets naar voren kantelt. Probeer goed op je billen te zitten. Verder vallen ook je handen/armen op. Zoals je zelf al schreef, ellebogen naast je lichaam en probeer dan van je elleboog één rechte lijn naar de mond van je paard te maken. Dus geen knikje in je polsen, je handen netjes dragen en voor het zadel houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 18:47

Prachtige pony maar je houding kan idd beter, beugels langer en je bekken kantelen, nu steken je billen naar achteren en je moet juist op je zitbeenknobbels zitten, ook hiermee geef je hulpen aan je pony door en dat kan nu niet, veel succes nog, het is echt een beauty.

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 19:45

tyrza ; jammer genoeg al om 05.45 hahaha maa ik heb er wel zin in :)

het commentaar van de jury was meer impuls, ik denk dat het naar voren zitten van die momenten zijn dat ik net ging staan want ik geen commentaar op me houding gehad en had er een 7 voor !

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 20:01

Whauu wat een knapperd.
Misschien je handen wat meer dragen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 22:09

Soory, maar punten voor houding en verzorging zijn vaak standaardpunten bij veel jury's, als je je pony echt lekker aan het lopenn wilt hebben doe dan wat met onze tips. Niet meteen beledigd zijn we bedoelen het goed want je zit gewoon in een houding die niet helemaal zo hoort, ga anders in je training eens vaak korte momenten zonder beugels rijden, dan zit je vaak snel in de juiste houding want met een holle rug zonder beugels rijden is niet prettig.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 12:45

bigone schreef:
Soory, maar punten voor houding en verzorging zijn vaak standaardpunten bij veel jury's, als je je pony echt lekker aan het lopenn wilt hebben doe dan wat met onze tips. Niet meteen beledigd zijn we bedoelen het goed want je zit gewoon in een houding die niet helemaal zo hoort, ga anders in je training eens vaak korte momenten zonder beugels rijden, dan zit je vaak snel in de juiste houding want met een holle rug zonder beugels rijden is niet prettig.

Ik lees anders niet terug dan TS beledigd is. Ze geeft alleen aan dat ze geen commentaar op haar houding heeft gehad van de jury en daar een 7 voor had.

@ TS: Fijn dat je zelf tevreden was. Dat is het belangrijkste. Denk er om dat je je handen blijft dragen en dat je rechtop blijft zitten. De tips in het topic kunnen je helpen bij het aannemen van een juiste houding.

celinedaisy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 20:11

bedankt voor de tips, :)

Mijke_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:12

Ziet er goed uit! En wat een mooie pony!
Kan niet zoveel verbeterpunten vinden eigenlijk, alleen zou je in de galop je tenen iets meer naar binnen kunnen draaien en wat rechter op kunnen gaan zitten.

jenniexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:37

ziet er heel goed uit :j ,

Probeer je hakken soms ietsjes meer uit te drukken,
Maar vind het er voor de rest heel netjes uit zien :)

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 20:54

Wat een ontzettend knappe pony is dat zeg!
Het belangrijkste commentaar is al gezegt; Hakken uitdrukken en tenen naar binnen, maar dit zal allemaal wel verbeteren met een dressuurzadel!
Ik moet zeggen dat het bruin hem ontzettend goed staat!
En een kleine tip: witte handschoentjes zijn een must have op dressuurwedstrijden;) Ik weet niet of je hier wat over hebt gezegt, maar ik heb het niet gelezen, dus bij deze;) Sommige jury's zijn hier echt streng in, en geven je -2 aftrek op je punten, en terecht, met handschoentjes staat het een stuk chiquer!
Heel veel succes verder, jullie komen er echt wel!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:55

Wat een leuke combi zijn jullie!
Het ziet er echt pittig uit!
Ik denk dat je armhouding zo is door wat te veel spanning, probeer vanaf je schouder te ontspannen en je handen wat meer te dragen.
Je kunt gewoon vanaf je stoel al voelen welk effect het heeft als je je handen wat optilt, je schouders ontspannen dan direct en je zit meer rechtop, probeer maar eens!

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:00

Ik vind het er erg leuk uitzien, maar is jouw zadel niet veel te lang?
Rechtop zitten en hakken uitdrukken. Probeer op je binnenbeenspieren te gaan lichtrijden zodat je je onderbenen rustig kunt houden en de hakken op een rustige manier kunt laten doorveren :)

MFR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:43

Wat een leuk dier zeg :)) Ik vind dat je hem netjes aan het lopen hebt.
Wel mogen je tenen wat meer naar binnen en wat minder pianohandjes.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:34

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 18:03

Mooie pony hoor! En ik vind dat hij keurig loopt en dat je hem netjes en vriendelijk rijdt!
Ook fijn dat hij nu zo goed springt.
Ik weet natuurlijk niet hoe je reed in de proeven, maar afgeleid van deze foto's had ik wel winstpunten verwacht.

Inderdaad je tenen niet naar buiten draaien en je rijdt op alle foto's met een holle rug. Puntjes om aan te werken!

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 16:52

wat een ontzettend leuk pony heb jij en wat zit je er leuk op zeg!
Ik had idd ook wel een winstpunt verwacht zo de foto's te zien, het kan natuurlijk wel dat de jury misschien de pony in zijn eigen houding zag lopen en daarom dat de jury zei meer impuls.
dus met losrijden misschien lang, laag en rond rijden, stelling en buiging?
Verder zijn jullie een leuke combi :)

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 19:28

Je kan je handen misschien nog iets meer naar je toe houden, wat op de fotó's zijn de handen niet echt bij het zadel, meer richting de nek van de pony.