beetje laat topic maarja, 6 mei hebben ik en wicked ons debuut gemaakt op het cc in Loenen 6 mei. We hebben wel een x meegedaan aan de Voorster Kampioenschappen maar ik zie dit als onze eerste officiele wedstrijd.
Wicked word 3 juni officieel 5 jaar en is een koffievos ruin van ongeveer 1.43. Zijn vader is Jasper.
Ik heb wicked sinds 2 januari dit jaar en we rijden gewoon lekker in de B. Hij is lekker aan het puberen en mij nog steeds een klein beetje aan het uitproberen bij het springen. Hij wil namelijk weleens weigeren bij de eerste keren tijdens het inspringen. Dan maakt hij een grotere galopsprong en stopt hij heel snel en dan draait ie zich gelijk om, maar sinds deze westrijd is het 'knopje omgegaan' en hebben we eigelijk helemaal geen weigeringen meer gehad in de springlessen en springt hij nu superbraaf. hij is er dan ook nog jong voor maar dat komt wel goed. Wat dressuur betreft is dat ik meer vooruit moet denken, ik heb nog een beetje het tempo van mijn vorige B-pony in me hoofd en dat is moeilijk om eraan te denken dat ik door moet rijden, maar daar gaan we mee aan de slag in de lessen
en ik ben heel erg aan het werken om mijn ellebogen langs mijn lichaam te houden, ik doe mijn armen erg wijd omdat ik anders moeite heb om hem netjes aan de teugel te laten lopen, hij doet het en kan het wel blijkt maar weer, maar nu moet ik er nog wat netter op gaan zitten !We mochten beginnen met springen, lekker ingesprongen en maar 1 weigering gehad op het eerste kruisje, ach beiden wat gespannen maar dat maakt niet uit. Weer verder losgereden & gesprongen en toen het parcours in. Even bij mijn voorganger in de ring stappen. En toen ging het belletje voor mij. Hij was heel fijn in het parcours, lekker tempo en hij sprong heel makkelijk. Alleen de laatste twee hindernissen waren een rommeltje door de verkeerde galop, maar ik wilde niet terugrijden omdat de kans dan groter was dat hij ging weigeren. Uiteindelijk foutloos rondgekomen en 63 stijlpunten dus gelijk ons eerste winstpuntje !
filmpje is niet heel goed van kwaliteit, daar was het het weer ook niet voor.
http://www.youtube.com/watch?v=pbix3dZX ... el&list=UL
en de dressuur ging ook goed voor mijn gevoel, eerste proef geen tijd om los te rijden gehad en de tweede proef gelukkig wel. Hij liep heel fijn voor mijn gevoel, toch kreeg ik in de naar mijn gevoel slechtste proef 172 punten en de 'beste' proef 167 .. Maarja ik heb heel fijn kunnen rijden, ben binnen de bordjes gebleven en wicked heeft zich keurig gedragen
Heb de foto's gevonden op internet gemaakt door Sandra de Vries, zij ken mijn beste vriendin wel goed van de ponyclub en ik had gevraagt of ik wat foto's op bokt mocht zetten, toen mocht iker wat uitzoeken en heeft ze wat tekst eraf gehaald en mooi bewerkt 

galopje uit de eerste proef, opzich wel een fijn beeld al mag ik wat netter erop zitten.

drafje tweede proef, knappe wicked ! ik moet wel me ellebogen aan me lichaam houden, op alle foto's trouwens.

drafje uit de tweede proef, hier ben ik wel trots op, jammergenoeg heb ik nog geen dressuurzadel, dit is mijn springzadel. Als ik mijn dressuurzadel had, zou ik deze laten uitvergroten

nog een drafje, ook wel fijn maar hier kropt hij zich wat op vind ik.
dus een supergeslaagd debuut !

. Het commentaar is gezegd dus daar zul je me verder niet over horen heel veel succes met het paardje meid
,
Ik vind dat je hem netjes aan het lopen hebt.