Laatst was een vriendin mee om fotos te maken en het leek me wel een keer leuk om ze met jullie te delen. We rijden op ongeveer B niveau. Het is de bedoeling om een keer officieel wedstrijden te gaan starten maar ik wil haar eerst wat beter aan het been hebben en dat ze wat makkelijker in de linkergalop springt.
Ellen is 4 jaar en sinds september wordt ze serieus gereden daarvoor heb ik haar in gereden en afentoe in het bos gereden zodat er een stuur op kwam en ze wat ontspannen kilometers kon maken. Ik heb een maandje geleden een onderlinge wedstrijd met haar gereden. daar deed ze het erg goed ondanks het erg gespannen en drukke inrijden was ze was lekker ontspannen en hebben we 181 en 173 punten gehaald dus ik was heel erg tevreden.
Onze werkpunten:
- Ellen moet beter aan het been
- Ellen valt soms heel erg op de voorhand, ik moet haar dan beter actief houden
- Ik moet niet zo streng zijn met mijn handen
- Mijn voeten zijn erg eigenwijs, ik druk mijn hakken telkens weer naar beneden maar ze gaan telkens weer omhoog en mijn tenen naar buiten
De foto's staan niet op volgorde.
1. Drafje

2. Aanspringen in galop is nog wel moeilijk, doordat ik niet loslaat en het niet goed voorbereid srpingt ze zo aan. Zijn we hard aan het oefenen

3. Galop op de volte, moet meer mijn binnenhand loslaten dit doe ik omdat ze anders tegen de bakrand oploopt of de andere kant op vliegt, word gelukkig wel minder

4. Nog een keer galop

5. Even een stukje naar voren

6. Aan de lange teugel een stukje in galop

7. Stukje schoudervoor, is nog heel moeilijk en ik wil dan teveel met mijn binnenteugel doen en mijn beenhouding is beetje vreemd

8. Nog even buiten uitstappen
maar dat geeft niet, probeer ze goed vooruit te rijden en contact te houden, maar NIET trekken! Dan zal ze na een tijdje wel ontspannen en haar hoofdje vanzelf wat laten zakken