wou eigenlijk weten wat jullie er van vinden?
ik had 178 punten net te weinig ( komt voornamenlijk omdat ze over de bordjes heen sprong!
)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

)

Je zit jezelf en haar dan eerder in de weg.
Je zult toch echt een beetje netjes kunnen dressuren voordat je een goede springer wordt.
dus succes! 

Stravero schreef:Het geeft een slordig beeld, niet ingvlochten, geen wit shabrak, je haren los. Maargoed ik geef liever voor de rest geen commentaar omdat je bij bovenstaande reacties alleen maar plaatst 'is niet waar' en 'haal ik niet door elkaar' enz.

barbara28 schreef:tsja, ik doe het ook niet meer hoor, vlechten bij onderlinge, vind het atlijd zo,n pokkewerk, en onzin...maar ieder zijn ding natuurlijk. Wit sjabrakje had ik wel even er onder gelegd, dat is het werk niet. Zeker omdat je verder wel netjes in tenue bent. Overigens vind ik het er niet zo verkeerd uit zien. Ik vind de laatste foto (op je houding na) er best goed uit zien! verder ga ik mee met de rest, achterbeen mag beter gebruikt worden. Maar zoveel stelt de B niet voor, dus ik denk dat best echt kan starten (of deed je dat al?)
nee ben nog niet gestart dat doe ik pas als we er alle 2 klaar voor zijn 
KozieZ schreef:Ben bang dat je door je reacties terug zelf een negatief beeld afroept. Verder worden tips niet voor niets gegeven, je zou daar ook iets mee kunnen doen, of er in ieder geval wat positiever op kunnen reageren. Iedereen maakt fouten dus ook iedereen die reageert, maar jij hebt foto's geplaatst en vraagt om reacties en tips, dus die krijg je dan ook.
Nu weer ontopic:
Probeer te handen netjes rechtop te houden, ze liggen nu op alle foto's plat. Je kan je hulpen beter geven als je de juiste houding hebt.
Ook lijk je vrij veel druk op het bit te hebben. Dat kan je zien, aan de mond van je paard. Die is open op foto2 en foto 4. Probeer meer op zit en been te rijden, en wat minder op je handen.
Op foto 1 mag je de buitenkant meer begrenzen in de wending en de binnenkant mag wat minder. Je paard kijkt nu veel veel ver naar binnen en valt zo over de schouder heen. Probeer je binnen teugel alleen te gebruiken om je paard in de juiste richting te laten kijken, met je buitenteugel (en been) maak je verder de wending.
Aan hard lopen heb je inderdaad niet erg veel, maar actief lopen hebben we allemaal erg graag. Een heel actief paard is wel wat lastiger te handelen, maar betekent nog niet dat je met druk op voor moet gaan rijden. Zou zonde zijn als je daarmee je paard minder actief maakt. Probeer het juist te benutten om lekker naar je hand toe te drijven ipv andersom.
Als je daarmee aan het werk zou gaan, zal een eerste echt B-proef vast wel goed gaan!