b proef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jojowajkita

b proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 13:53

ik heb vandaag mijn 1e b proef gereden met mijn springpaard!
wou eigenlijk weten wat jullie er van vinden?

ik had 178 punten net te weinig ( komt voornamenlijk omdat ze over de bordjes heen sprong! :o )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vulina

Re: b proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:46

Was dit een officiele wedstrijd?

Zo vanaf de foto's te zien, zou ze wat actiever moeten lopen. Ze valt op de voorhand. De eerste foto heb je teveel stelling en loopt ze weg over het schouder.

Persoonlijk vind ik in de dressuur wel dat je even in moet vlechten.. En een wit dekje was ook leuk geweest ;)

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 15:51

nee was onderling, was 1e wedstrijd met haar ... ik vond het niet echt nodig om met een onderlinge intevlechten ect. maar ik ben zelf een springer, vandaar dat ik wil weten wat jullie er van vinden?

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 15:52

en ze loopt juist, te actief daarom hou ik haar van voren tegen dat ze wel op de achterhand moet lopen maar ze vind het nog erg moeilijk

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 15:57

Ik denk dat je te snel en te actief door elkaar haalt.

Of je nu een springruiter bent of niet, invlechten met dressuur is wel minimaal wat je kunt doen. Anders moet je alleen gaan springen ;)

Verder moet je om je eigen houding denken, stoelzit en je leunt ook naar achteren.
Heb je wel eens een echte wedstrijd gereden??

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 16:04

;)
Laatst bijgewerkt door jojowajkita op 17-05-12 16:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:08

Wat vind je er zelf van dan?? Van de foto's?

En te actief?? Ik wist niet dat dat kon... Met een stoelzit rijd je haar niet terug hoor ;) Je zit jezelf en haar dan eerder in de weg.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:09

O, en als je invlecht ben je niet 'een dressuurprikker'. Dan ben je gewoon netjes ;) Je zult toch echt een beetje netjes kunnen dressuren voordat je een goede springer wordt.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:10

Het geeft een slordig beeld, niet ingvlochten, geen wit shabrak, je haren los. Maargoed ik geef liever voor de rest geen commentaar omdat je bij bovenstaande reacties alleen maar plaatst 'is niet waar' en 'haal ik niet door elkaar' enz.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:12

Ik zou maar eens les gaan nemen, want zoals jij denkt dat een paard hoort te lopen ben je verkeerd bezig!
Op alles een weerwoord, maar je resultaten en de foto's laten zien dat er ergens iets niet klopt natuurlijk!
Tegen houden moet wel want paard is te actief...... tja, menig ruiter is juist blij als zijn of haar paard voorwaarts is en gaat vanuit daar aan het werk.
Les nemen en eerst het paard dressuur matig onder controle hebben is een eerste stap.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:14

Voorwaarts en actief, daar zit nu juist het verschil in.. Ze kunnen heel erg voorwaarts zijn, maar totaal niet actief. Een paard met een actieve achterhand, zal nooit zo op de voorhand vallen dan deze..

Maar goed, eigenlijk weet je zelf heel goed hoe het moet ;) dus succes!

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 16:20

niemand doet het perfect toch, ik weet zeker dat jullie ook genoeg fouten maken. en dit was mijn 1e keer met haar dus hou het even netjes?

HorsesNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:21

Helemaal met Stravero eens! Vind het ook niet zo aardig dat je zegt: '' Wil niet zoals zo'n dressuurprikker rijden. Er zitten genoeg mensen hier op bokt die wel knhs of andere officiele wedstrijden rijden en daarbij wel zo fatsoenlijk zijn om even in te vlechten (en wassen). Ik vind dat vlechten echt bij een wedstrijd hoort, ookal is het om te proberen. Dan kan je meteen zien of ze daar niet dribbelig oid. van wordt. Ook volgende keer even een wit dekje op en je haar in een knot! En als je al het commetaar ontkent voel ik mij niet geroepen nog tips te geven!

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 16:22

Stravero schreef:
Het geeft een slordig beeld, niet ingvlochten, geen wit shabrak, je haren los. Maargoed ik geef liever voor de rest geen commentaar omdat je bij bovenstaande reacties alleen maar plaatst 'is niet waar' en 'haal ik niet door elkaar' enz.

als je op de 1e foto kijkt, heb ik een staart in maar die was eruit gegleden, en het boeit me niet echt dat ik geen wit shabrak er onder had en niet had ingevlochten het was een OEFENdressuur ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:23

Als het je niet boeittttt zoek het dan lekker uit! Ajuus! Wie niet wil leren, moet hier geen fotos neerzetten.

:evaw:

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:25

volgensmij voldoet je OP ook niet aan de HAW regels..
maar, ze mag wat actiever en probeer niet achterover te hangen. met een stoelzit lukt het echt niet om haar actiever op het achterbeen te krijgen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:30

tsja, ik doe het ook niet meer hoor, vlechten bij onderlinge, vind het atlijd zo,n pokkewerk, en onzin...maar ieder zijn ding natuurlijk. Wit sjabrakje had ik wel even er onder gelegd, dat is het werk niet. Zeker omdat je verder wel netjes in tenue bent. Overigens vind ik het er niet zo verkeerd uit zien. Ik vind de laatste foto (op je houding na) er best goed uit zien! verder ga ik mee met de rest, achterbeen mag beter gebruikt worden. Maar zoveel stelt de B niet voor, dus ik denk dat best echt kan starten (of deed je dat al?)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 16:31

Ben bang dat je door je reacties terug zelf een negatief beeld afroept. Verder worden tips niet voor niets gegeven, je zou daar ook iets mee kunnen doen, of er in ieder geval wat positiever op kunnen reageren. Iedereen maakt fouten dus ook iedereen die reageert, maar jij hebt foto's geplaatst en vraagt om reacties en tips, dus die krijg je dan ook.

Nu weer ontopic:

Probeer te handen netjes rechtop te houden, ze liggen nu op alle foto's plat. Je kan je hulpen beter geven als je de juiste houding hebt.

Ook lijk je vrij veel druk op het bit te hebben. Dat kan je zien, aan de mond van je paard. Die is open op foto2 en foto 4. Probeer meer op zit en been te rijden, en wat minder op je handen.

Op foto 1 mag je de buitenkant meer begrenzen in de wending en de binnenkant mag wat minder. Je paard kijkt nu veel veel ver naar binnen en valt zo over de schouder heen. Probeer je binnen teugel alleen te gebruiken om je paard in de juiste richting te laten kijken, met je buitenteugel (en been) maak je verder de wending.

Aan hard lopen heb je inderdaad niet erg veel, maar actief lopen hebben we allemaal erg graag. Een heel actief paard is wel wat lastiger te handelen, maar betekent nog niet dat je met druk op voor moet gaan rijden. Zou zonde zijn als je daarmee je paard minder actief maakt. Probeer het juist te benutten om lekker naar je hand toe te drijven ipv andersom.

Als je daarmee aan het werk zou gaan, zal een eerste echt B-proef vast wel goed gaan!

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 16:32

barbara28 schreef:
tsja, ik doe het ook niet meer hoor, vlechten bij onderlinge, vind het atlijd zo,n pokkewerk, en onzin...maar ieder zijn ding natuurlijk. Wit sjabrakje had ik wel even er onder gelegd, dat is het werk niet. Zeker omdat je verder wel netjes in tenue bent. Overigens vind ik het er niet zo verkeerd uit zien. Ik vind de laatste foto (op je houding na) er best goed uit zien! verder ga ik mee met de rest, achterbeen mag beter gebruikt worden. Maar zoveel stelt de B niet voor, dus ik denk dat best echt kan starten (of deed je dat al?)

dankje ja van achter mag het inderdaad wat meer :) nee ben nog niet gestart dat doe ik pas als we er alle 2 klaar voor zijn

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 16:35

KozieZ schreef:
Ben bang dat je door je reacties terug zelf een negatief beeld afroept. Verder worden tips niet voor niets gegeven, je zou daar ook iets mee kunnen doen, of er in ieder geval wat positiever op kunnen reageren. Iedereen maakt fouten dus ook iedereen die reageert, maar jij hebt foto's geplaatst en vraagt om reacties en tips, dus die krijg je dan ook.

Nu weer ontopic:

Probeer te handen netjes rechtop te houden, ze liggen nu op alle foto's plat. Je kan je hulpen beter geven als je de juiste houding hebt.

Ook lijk je vrij veel druk op het bit te hebben. Dat kan je zien, aan de mond van je paard. Die is open op foto2 en foto 4. Probeer meer op zit en been te rijden, en wat minder op je handen.

Op foto 1 mag je de buitenkant meer begrenzen in de wending en de binnenkant mag wat minder. Je paard kijkt nu veel veel ver naar binnen en valt zo over de schouder heen. Probeer je binnen teugel alleen te gebruiken om je paard in de juiste richting te laten kijken, met je buitenteugel (en been) maak je verder de wending.

Aan hard lopen heb je inderdaad niet erg veel, maar actief lopen hebben we allemaal erg graag. Een heel actief paard is wel wat lastiger te handelen, maar betekent nog niet dat je met druk op voor moet gaan rijden. Zou zonde zijn als je daarmee je paard minder actief maakt. Probeer het juist te benutten om lekker naar je hand toe te drijven ipv andersom.

Als je daarmee aan het werk zou gaan, zal een eerste echt B-proef vast wel goed gaan!

dankje ja ik weet dat ik af en toen raar uit de bocht kan komen. maar word er zo af en toe beetje gek van dat iedereen het beter weet!:)

dankje voor de Tips! ik zal het proberen +:)+

jojowajkita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-12 16:39

sorry dat ik zo raar uit de bocht kwam net, zit niet erg lekker in me vel. maar voor alle tips BEDANKT! *\o/*

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:11

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Daarnaast heb je ook te weinig foto's geplaatst, je dient namelijk minstens 5 foto's te plaatsen waar rijtechnische commentaar op gegeven kan worden.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Indien je geen foto's meer hebt, mag je dit ook melden via het TeM systeem, dan verplaatsen wij je topic naar **-ITP. Onder volgende link kan je lezen wat temmen is.