Betalen zo ja waarom???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikbenerniet

Betalen zo ja waarom???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 18:31

Nu heb ik zelf geen paard daarvoor in de plaats mag ik zo af en toe een dagje meehelpen met het uitmesten/ voeren/ verzorgen enz... Maar nu zie ik verscheidene advertenties met de vraag naar een bijrijder/ster maar dan wel met eigen bijdrage.. Nu vraag ik mij af wat is daar de gedachtegang achter. En wat vind je zelf moet iemand betalen voor iets waar jij naar vraagt?

_taane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:33

Al heel veel discussies gehad over dit onderwerp maar ik vind het altijd wel belangrijk om ook meningen van andere aan te horen op een postifie manier.
Ik zelf ben het er ook niet mee eens dat een bijrijdster/verzorgster moet betalen.
Heb er zelf ook een en zij helpt me enorm uit de brand, dus ik zou niet weten waarom ik daar ook nog eens geld voor zou moeten vragen,

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:36

Wat ik persoonlijk met de eigenaresse heb afgesproken is dat ik de lessen betaal. de bijdrage van mij zijn dus in principe mijn lessen. op die manier bekeken vind ik het niet gek.

vind het wel apart als er geen lessen bij zitten :j

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:36

Tja het mesten enzo hoef ik geen geld voor ;) . Maar het rijden vind ik toch vaak dat het geen meerwaarde voor mij of het paard heeft. Ze kan ook gewoon de dagen dat ik niet kan vrij en veel bijrijders rijden niet op een heel hoog niveau. En zo wel dan moet ik hun ervoor betalen :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:37

Hier is al een hele discussie over. Je kan je zo in het topic melden/doorlezen. Even de zoekfunctie gebruiken

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:38

Ik zou ook niet weten waarom dat zou moeten.ik bezit zelf een paard en heb een bijrijder voor haar omdat ik zelf niet zo goed rijd.maar ik denk aan het belang van het paard.ze wil graag bewegen en als ik het haar niet kan bieden maar behulp van een ander wel,dan vindt ik niet dat die ander daarvoor moet betalen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:39

Ik zou er zelf niet voor betalen.
Maar dat komt omdat ik hoop dat ik meerwaarde toevoeg aan het paard als ik het rij.

Ik heb veel paarden voor andere mensen gereden en daar werd ik voor betaald.

Maar stel je bent een B ruiter en je wilt graag wat leren.
Iemand biedt jou een goed dressuurpaard aan die bijvoorbeeld M geklasseerd is.
Dan kan ik mij voorstellen dat jij niet zoveel meerwaarde aan het paard brengt (over het algemeen, ik wil absoluut niet elke hobby ruiter of B ruiter over 1 kam scheren)
Maar in dat geval gaan we ervan uit dat jij ervan leert.

Dat is dan een mooie kans voor z'n ruiter.
Ik kan mij wel voorstellen dat mensen er dan wat voor willen hebben.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 18:40